سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 34
بازدید دیروز : 7
کل بازدید : 136347
کل یادداشتها ها : 545
خبر مایه


طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آنچه خواهید دید تنها گوشه‌ای است از تصاویر فرزندانی که امسال نوروز را بدون حضور پدرشان برگزار خواهند کرد.

به گزارش مشرق، از آغاز جنگ سوریه با گروه‌های تروریستی حدود شش سال می‌گذرد. در این سال‌ها رزمندگان زیادی از کشور های مختلف خود را برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) و مبارزه با طرفداران اسلام آمریکایی به این سرزمین رساندند.

بسیاری نیز در حین مبارزه به شهادت رسیدند که به شهدای مدافع حرم شناخته می‌شوند. آنچه خواهید دید تنها گوشه‌ای است از تصاویر فرزندان این سربازان اسلام که امسال نوروز را بدون حضور پدر برگزار خواهند کرد.

مردانی که برای دفاع از حرم به سوریه می‌روند یار و دیار و فرزندانشان را می‌گذارند و برای خدا وارد میدان می‌شوند و مردانه می‌جنگند.

 

شهید جواد محمدی در کنار فرزندش

 

فرزند شهید یار محمد مردانی

 

شهید مرتضی کریمی در کنار فرزندش

 

شهید علی اصغر شیردل در کنار فرزندش 

 

فرزندان شهید هادی جعفری

 

شهید نادر حمید در کنار فرزندانش

 

 


  

این جمله‌ی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان مهمترین و به‌یادماندنی‌ترین جمله‌ی رهبر انقلاب اسلامی در سال 94 از نگاه مردم انتخاب شد. دومین جمله‌ی منتخب، هشدار رهبر انقلاب از به‌کاربردن تعبیر «تندرو-میانه‌رو» توسط برخی از افراد است؛ همچنین واکنش رهبر انقلاب نسبت به «پروژه‌ی نفوذ دشمن» نیز به عنوان جمله سوم انتخاب شده است.

این جمله‌ی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان مهمترین و به‌یادماندنی‌ترین جمله‌ی رهبر انقلاب اسلامی در سال 94 از نگاه مردم انتخاب شد. دومین جمله‌ی منتخب، هشدار رهبر انقلاب از به‌کاربردن تعبیر «تندرو-میانه‌رو» توسط برخی از افراد است؛ همچنین واکنش رهبر انقلاب نسبت به «پروژه‌ی نفوذ دشمن» نیز به عنوان جمله سوم انتخاب شده است.

گروه سیاسی- رجانیوز: «رژیم صهیونیستی 25 سال آینده را نخواهد دید». این جمله‌ی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان مهمترین و به‌یادماندنی‌ترین جمله‌ی رهبر انقلاب اسلامی در سال 94 از نگاه مردم انتخاب شد. دومین جمله‌ی منتخب، هشدار رهبر انقلاب از به‌کاربردن تعبیر «تندرو-میانه‌رو» توسط برخی از افراد است؛ همچنین واکنش رهبر انقلاب نسبت به «پروژه‌ی نفوذ دشمن» نیز به عنوان جمله سوم انتخاب شده است.
این سومین سال متوالی است که پاسخ رهبر انقلاب به تهدیدات نظامی رژیم صهیونیستی از سوی مردم به عنوان مهمترین جمله بیانات ایشان در سال انتخاب می‌شود. از نگاه مخاطبان در سال 93 جمله‌ی «ملت، عاشق مبارزه‌ى با صهیونیست‌هاست»  و سال 92 نیز جمله «اگر غلطی از آنها [رژیم صهیونیستی] سر بزند، جمهوری اسلامی «تل‌آویو» و «حیفا» را با خاک یکسان خواهد کرد» مهمترین جملات سال بودند.
 

در نظرسنجی‌ای که از هفدهم تا بیست‌و‌پنجم اسفندماه توسط پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR با موضوع مهمترین جمله سال رهبر انقلاب از دید کاربران برگزار شد، مردم، جملات گوناگونی را انتخاب کردند. بررسی مجموع حدود 20 هزار نظر و پیامک دریافت شده نشان میدهد سه جمله‌ی پرتکرار زیر در میان پاسخ‌ها، مهمترین جملات رهبر انقلاب از نظر کاربران در سال نود و چهار هستند:

سومین جمله: یکی از پرتکرار موضوعاتی که در بین نظرات مخاطبان مشاهده می‌شد موضوع «نفوذ» بود که اکثرا به جمله‌ای از بیانات رهبر انقلاب در اشاره داشت: «ملّت بزرگ ایران این شیطان بزرگ را از کشور بیرون کرد؛ نباید بگذاریم دوباره برگردد؛ نباید بگذاریم از در رفت، از پنجره برگردد؛ نباید اجازه بدهیم نفوذ پیدا کند.» 94/6/18

 
دومین جمله منتخب مخاطبان، هشدار رهبر انقلاب به تکرار ادبیات دشمن در داخل توسط عده‌ای و القای تقسیم‌بندی تندرو-میانه‌رو در داخل کشور بود: «از ادبیّات دشمن استفاده نکنید. دشمنان انقلاب از روز اوّل آمدند تعبیر ادبیّات تندرو و میانه‌رو را مطرح کردند؛ فلانی تندرو است، فلان جریان تندرو است، فلان جریان میانه‌رو است. آن روز، از همه تندروتر هم از نظر آنها امام بزرگوار بود؛ امروز هم از همه تندروتر، به نظر آنها این بنده‌ی حقیر هستم.» 94/12/5




و اما مهمترین جمله سال 94 از نظر مردم:
رهبر انقلاب در دیدار اقشار مختلف مردم که پس از پایان مذاکرات هسته‌ای بود در پاسخ به زیاده‌گویی سران رژیم صهیونیستی فرمودند: «بعد از اتمام این مذاکراتِ هسته‌ای، شنیدم صهیونیست‌ها گفتند فعلاً با این مذاکراتی که شد، تا 25 سال از دغدغه‌ی ایران آسوده‌ایم؛ بعد از 25 سال فکرش را میکنیم. بنده در جواب عرض میکنم اوّلاً شما 25 سال آینده را نخواهید دید. ان‌شاءالله تا 25 سال دیگر، به توفیق الهی و به فضل الهی چیزی به نام رژیم صهیونیستی در منطقه وجود نخواهد داشت؛ ثانیاً در همین مدّت هم روحیّه‌ی اسلامیِ مبارز و حماسی و جهادی، یک لحظه صهیونیست‌ها را راحت نخواهد گذاشت؛ این را بدانند» 94/6/18



  

گروه سیاسی - رجانیوز: یک شبکه لبنانی از دیدار هیأت حماس که بهمن‌ماه به تهران آمد با سردار قاسم سلیمانی خبر داد و گفت که وی اعلام کرده که اگر تحریمها علیه ایران دهها برابر هم شود، ایران دست‌ از حمایت فلسطین برنخواهد داشت.

به گزارش رجانیوز، طی سه ماه اول سال 2016 تلاش‌ها برای نزدیک‌تر شدن حماس به ایران آغاز شد.

بر اساس گزارش «المیادین»، «موسی ابو مرزوق» عضو ارشد حماس مسئولیت این وظیفه را بر عهده داشت و با سفر به بیروت به صورت محرمانه با مسئولان ایرانی و حزب الله دیدار کرد؛ در همین حین بود که فایل صوتی از گفت‌وگوی ابومرزوق با یکی دیگر از مسئولان این جنبش به بیرون درز پیدا کرد وی دراین نوار صوتی حمایت ایران از فلسطین را «دروغ بزرگ» توصیف کرد و تهران را متهم کرده بود از حماس برای برقراری روابط با طرف های دیگر استفاده می‌کند. گروه نزدیک به ایران در داخل حماس تلاش کرد این موضوع را مهار کند تا شکاف اختلافات عمیق‌تر نشود.

ابومرزوق به بیروت بازگشت و تلاش کرد با مسئولان ایرانی دیدار کند اما یک پیام واضح دریافت کرد: «بازی تمام شد».

اما پایان بازی، پایان تلاش‌ها برای نزدیکی با تهران نشد و هیاتی از حماس به ریاست «محمد نصر»، «اسامه حمدان» به همراه دیگر گروه‌های فلسطینی راهی ایران شدند تا در جشن پیروزی انقلاب اسلامی شرکت کنند.

یک عضو حماس: تنها کشور قادر به حمایت از مقاومت ایران است

بر اساس این گزارش، هیات فلسطینی با تعداد زیادی از مسئولان ایرانی از جمله علی شمخانی رئیس شورای عالی امنیت ملی، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار کرد اما دیدار بارزتری که علنی شد دیدار با قاسم سلیمانی فرمانده کل سپاه قدس بود.

المیادین به نقل از منابع آگاه نوشت در دیدارهای میان هیات حماس سلیمانی درباره تصویری کامل از مرحله آینده صحبت و اعلام شد شرایط قبل از 2011 که روابط بر پایه آنها بنا شده بود، ممکن نیست که با همان شروط و قواعد ادامه یابد. یک منبع حماس به المیادین گفت: جهان از زمان بهار عربی تغییر کرده است نه ایران، آن ایران است و نه حماس، آن حماس است اما تهران و حماس هر دو به دنبال حضور یک مقاومت قوی در فلسطین برای مقابله با تعرض‌های اسرائیلی هستند و به همین دلیل باید پایه‌های جدیدی در روابط وضع شود.

 این عضو حماس افزود: طی سال‌های گذشته اشتباهات بسیاری رخ داده که برخی از آنها از جانب حماس و برخی از جانب ایران بوده اما ما هر دو طرف می‌دانیم که مقاومت در خطر است و ما می‌دانیم تنها کشور قادر به حمایت از مقاومت، ایران است و تجربه این را ثابت کرده است.

دیدار هیأت حماس با سردار سلیمانی

بر اساس این گزارش، سلیمانی در ادامه به تفصیل درباره واقعیت مقاومت و دیدگاه ایران نسبت به آن صحبت کرد و بر اساس اعلام منابع آگاه سلیمانی از سخنان ابومرزوق بسیار ناراحت بوده است زیرا ابومرزوق در تماس مستقیم با ایران بوده و بهتر از هر کسی می‌داند که ایران در سخت‌‌ترین شرایط هم از حمایت مقاومت دست برنداشته است.

از جمله مسایلی که سلیمانی در دیدار با هیات فلسطینی مطرح کرده به این شرح بوده است:

موضع جمهوری اسلامی ایران درباره فلسطین چه قبل از توافق هسته‌ای چه بعد آن ثابت و راسخ و بدون تغییر بوده؛ ما با صدای بلند تاکید می‌کنیم که مذاکرات با غرب فقط درباره موضوع هسته‌ای بوده نه هیچ موضوع دیگری. محمد جواد ظریف وزیر خارجه فقط یک ماموریت مشخص شده و واضح داشت و این ماموریت توافق هسته‌ای بود؛ در برابر شما تاکید می‌کنم حتی اگر فشارها و تحریم ها را دهها برابر علیه ما افزایش دهند ما از آرمان فلسطین دست برنمی‌داریم به همین دلیل کنگره بر موضع ضد ایرانی خود علیه ایران اصرار داد و تهران را حامی تروریسم و فلسطین می‌داند.



سردار سلیمانی: درباره فلسطین با آمریکا مذاکره نمی‌کنیم

سلیمانی در ادامه گفت: همانگونه که می‌دانید، برخی می‌گویند ما از فلسطین برای منافع خود حمایت می‌کنیم اما آنچه از آغاز انقلاب تا کنون مبرهن بوده این است که ما بر سر مساله فلسطین حاضر به مذاکره یا رسیدن به تفاهم با آمریکا نبوده‌ایم. به شما تاکید می‌کنم که حمایت از فلسطین ادامه دارد اما در برخی اوقات این حمایت به دلیل شرایط و اوضاع اقتصادی کمی کاهش داشته اما این فقط به خاطر شرایط بوده نه تغییر مواضع سیاسی.

سردار سلیمانی افزود کشورش مخالف با حمایت دیگر کشورهای اسلامی از مقاومت فلسطین نیست، وی گفت: ما علیه دیگر کشورهای اسلامی حامی شما نیستیم بلکه دست تمام کسانی که به شما کمک می کنند را می‌فشاریم؛ مشکلی با این موضوع نداریم و از این کمک‌ها استقبال می‌کنیم و از همراهیشان با مقامت خوشحال می‌شویم.


وی افزود: مشکلات ما با عربستان تمام خواهد شد کسانی که با این و آن متحد شدند ضرر خواهند کرد، همگان به یاد خواهند آورد که چه کسی در کنار چه کسی ایستاده است، نبرد شما طولانی مدت است باید تمام جهان اسلام از شما حمایت کنند، می‌خواهیم که فسلطین قوی باشد.

سلیمانی در پایان گفت: در ایران، زمانی که مسئله، «فلسطین» باشد، همه انقلابی هستند، همگان فلسطین را دوست دارند فلسطین حتی در داخل ایران هم (موضوعی) اساسی است. چند سال پیش شعار «نه غزه نه لبنان؛ جانم فدای ایران» را سر دادند؛ از شما می‌پرسم اینها اکنون کجا هستند. ما این را در قاموس سیاسی خود ثبت کردیم. کسانی که هرگونه شعاری در مخالفت با حمایت ما از فلسطین سر دهند در هیچ پست سیاسی نخواهند بود و در راس تصمیم‌گیرندگان کلان کشور جای نخواهند داشت. کجا ممکن است چنین چیزی اتفاق بیفتد؟.



  
«ایرج افشار» در 15 آذر 1356 با حکم «فرح پهلوی» به عضویت هیات امنای «بنیاد فرهنگ ایران» جایگزین «منوچهر اقبال» شد و با دربار پهلوی و «احسان یارشاطر»، «تقی زاده» و ... رابطه بسیار نزدیکی داشت.
خبرگزاری بسیج - سرویس اخبار ویژه

روزنامه ایران در شماره 6170 به برگزاری مراسم بزرگداشت ششمین سال درگذشت «ایرج افشار» در مرکز همایش‌های کتابخانه ملی ایران اشاره کرد.

این در حالی است که «ایرج افشار» ، یک به اصطلاح «ایران‌شناس» نزدیک به محافل بهایی است که پس از انقلاب نیز با « بنیاد مطالعات ایران »  (به ریاست اشرف پهلوی) همکاری نزدیک داشته است.

گفتنی است مرحوم «جلال آل احمد»  طی یادداشت مهمی در آبان 1345 خطاب به «ایرج افشار» وی را ازحامیان بهائیان معرفی می کند که «زیر بار اباطیل آنان را» گرفته است. «ایرج افشار» در 15 آذر 1356 با حکم «فرح پهلوی» به عضویت هیات امنای «بنیاد فرهنگ ایران» جایگزین «منوچهر اقبال» شد و با دربار پهلوی و «احسان یارشاطر»، «تقی زاده» و ... رابطه بسیار نزدیکی داشت.

شایان ذکر است که سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران مؤسسه‌ای آموزشی، پژوهشی، علمی و خدماتی است که  ریاست کل آن با رئیس جمهور ایران است. این یعنی برگزاری مراسم بزرگداشت این عنصر سلطنت طلب و بهائی در سازمانی درحال برگزاری است که تحت مدیریت و اشراف کامل شخصحسن روحانی است.این اقدام درحالی صورت می‌گیرد این سازمان پیش از این نیز در سالروز مرگ افشار برای وی بزرگداشتی برگزار کرده بود.

و به قول شیخ ما که فرمودند: «نفوذ و ما ادراک النفوذ...»

 


  

مراسم عزاداری ایام شهادت حضرت فاطمه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها که به مدت 5 شب در حسینیه‌ی امام خمینی رحمه‌الله برپا بود، دوشنبه شب به پایان رسید.
پایان‌بخش این مراسم، دعای حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در جمع دست‌اندرکاران اقامه عزای فاطمی در بیت ایشان بود که پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR متن و فیلم آن را منتشر می‌کند:

«فرمودند شب آخر است. یک چند جمله‌ای دعا کنیم.

اللَّهُمَّ امْلَأْ قَلْبِی حُبّا لَکَ وَ خَشْیَهً مِنْکَ وَ تَصْدِیقا وَ إِیمَانا بِکَ وَ فَرَقاً مِنْکَ وَ شَوْقاً إِلَیْکَ یَا ذَا الْجَلالِ وَ الْإِکْرَامِ
(خدایا دلم را از محبت به حضرتت، و ترس از خویش و باور به خود و ایمان به هستى‌ات و هراس از خود، و شوق به‌ سویت آکنده کن، اى داراى بزرگى و بزرگوارى)

اَللَّهُمَّ حَبِّبْ إِلَیَّ لِقَائَکَ وَ اِجْعَلْ لِی فِی لِقَائِکَ خَیرُ الرَّحمةِ وَ اَلْبَرَکَةَ اَللَّهُمَّ أَلْحِقْنِی بِالصّالِحِینَ
(خدایا ملاقاتت را برای من دوست‌داشتنی قرار ده و برایم در ملاقاتت بهترین رحمت و برکت را قرار ده و مرا به بندگان صالحت ملحق کن)

اَللَّهُمَّ أَلْحِقْنا بِالصّالِحِینَ وَ لاَ تُؤَخِّرْنِا مَعَ اَلْأَشْرَارِ وَ أَلْحِقْنا بِصَالِحِ مَنْ مَضَى وَ اِجْعَلْنِا مَعَ صَالِحِ مَنْ بَقِیَ وَ خُذْ بِنا سَبِیلَ اَلصَّالِحِینَ وَ أَعِنِّا عَلَى مَا تُعینُ بِهِ الصالحینَ عَلی أنفُسِهِم وَ لاَ تَرُدَّنِا فِی سُوءٍ اِسْتَنْقَذْتَنِا مِنْهُ یَا رَبَّ اَلْعَالَمِینَ
(و به شایستگان ملحقمان کن و ما را به همراهی گناهکاران مینداز و به بندگان صالحت در گذشته ملحق کن و با شایستگان آینده قرارمان ده و ما را به راه صلحا ببر و بدان‌چه صالحان را کمک کردی، به ما کمک کن و در آن بدى که از آن خلاصمان کردى، برمگردان؛ اى پروردگار جهانیان)

تلخی‌های زیادی، بدبختی‌های زیادی، ضعف‌ها و روسیاهی‌های زیادی، این ملت در طول تاریخ تحمل کرده؛ پروردگارا هرگز این ملت را به آن روزهای تلخ برنگردان!
دل‌های پر از شوقی، ذهن‌های پر از انگیزه‌ای، در جهت حرکت به جلو امروز در کشور ما وجود دارد؛ پروردگارا این دلها را این ذهنها را، صاحبان آنها را روز به روز موفق‌تر بفرما!
پروردگارا آرزوهایی، امیدهایی، آرمانهایی، دربرابر چشم فرزندان انقلاب ترسیم شده؛ پروردگارا این امیدها و این آرزوها را به طور کامل برآورده بفرما!
ما را در این قافله جزو عقب‌افتادگان قرار نده!
ما را در این مجموعه جزو کسانی که از کمک تو برخوردارند قرار بده!
پرودگارا زندگی ما را در راه خود قرار بده!
مرگ ما را در راه خود قرار بده!
شهادت را برای آنها که مشتاق شهادت‌اند نصیب بفرما!
پروردگارا نظر لطف این بزرگواران را متوجه این مجموعه بفرما؛ متوجه همه ملت ایران بفرما؛ متوجه همه امت اسلامی بفرما!
پروردگارا برادران ما را در یمن، در عراق، در سوریه، در لبنان، در نیجریه، در پاکستان، در افغانستان، در بحرین و در همه‌ی نقاط عالم به محمد و آل محمد نصرت عنایت بفرما!
دشمنانشان را مخذول و منکوب بفرما!
ما را در مقابله با دشمن بصیرت عزم راسخ فهم درست و قدم ثابت در ادامه حرکت تداوم حرکت مرحمت بفرما!
رحم الله من قرأ الفاتحة...»

 


  

البته اقدام زنگنه برای تاثیر روانی بر بازار برای کاهش قیمت نفت، صرفا به صحبت های دیروز وی خلاصه نمی شود و طبق دستور زنگنه، هم اکنون بیش از 25 کشتی نفتی ایران، بار زده در دریا آماده اعزام هستند که علاوه بر تاثیر روانی بر بازار، هزینه بیش از 50 میلیون دلاری در هر ماه به کشور تحمیل می کند و این سوال را در ذهن تدعی می کند که چه دلیلی وجود دارد که ما بخواهیم از این ابزار به عنوان یک عامل تهدید برای سایر کشورها استفاده کنیم و اثر تخریبی در بازار و قیمت نفت بگذاریم.

البته اقدام زنگنه برای تاثیر روانی بر بازار برای کاهش قیمت نفت، صرفا به صحبت های دیروز وی خلاصه نمی شود و طبق دستور زنگنه، هم اکنون بیش از 25 کشتی نفتی ایران، بار زده در دریا آماده اعزام هستند که علاوه بر تاثیر روانی بر بازار، هزینه بیش از 50 میلیون دلاری در هر ماه به کشور تحمیل می کند و این سوال را در ذهن تدعی می کند که چه دلیلی وجود دارد که ما بخواهیم از این ابزار به عنوان یک عامل تهدید برای سایر کشورها استفاده کنیم و اثر تخریبی در بازار و قیمت نفت بگذاریم.

گروه اقتصادی – رجانیوز: بیزینس اینسایدر از برجسته ترین وب سایت های خبری امریکا در حوزه اقتصاد، بیژن زنگنه را عامل اصلی کاهش دوباره قیمت نفت در بازارهای جهانی دانست.

به گزارش رجانیوز؛ این وب سایت در تحلیلی نوشت؛ در حالیکه پس از ائتلاف روسیه، ونزوئلا، عربستان و قطر منجر برای فریز (ثابت نگه داشتن میزان تولید) نفتی منجر به افزایش قیمت نفت تا بیش از 39 دلار گردید؛ اظهارات ژنرال نفتی دولت روحانی در روز گذشته منجر شد تا امروز قیمت نفت به 37.7 دلار کاهش یابد. این کاهش شامل حال نفت برنت دریای شمال نیز گردید و قیمت آن را از 41 دلار به پایینتر از 39.5 دلار کشاند و تمام امید این ائتلاف برای رساندن نفت به قیمت واقعی خود را به یأس تبدیل کرد.

 



گزارش این وب سایت ناظر به صحبت های روز گذشته زنگنه در واکنش به سفر وزیر انرژی روسیه به ایران است که در پاسخ به اینکه آیا وزیر انرژی روسیه وی را برای طرح فریز نفتی متقاعد خواهد کرد یا خیر گفت: تا زمانی که تولید نفت خام ایران به 4 میلیون بشکه در روز نرسد، نباید کاری با ما داشته باشند و بعد از آن با آنها همراهی می کنیم.

مهمترین سوال با توجه به تحلیل بیزینس اینسایدر این است که صحبت های زنگنه چه تاثیری می تواند بر افزایش یا کاهش قیمت نفت داشته باشد؟

برای رسیدن به جواب این سوال ابتدا می بایست به این پرسش که چه عواملی بر کاهش و افزایش قیمت نفت تاثیرگذارند پاسخ داد.
دو عامل بر این کاهش و افزایش اثرگذار هستند. عوامل بنیادی (میزان عرضه و تقاضا) که در تمامی بازارها اثر گذار است و بعنوان یک عامل پایه ای شناخته می شود و عامل دوم که در بازارهای نفت تاثیر بسزایی دارد، عوامل روانی ست که در شرایط و موقعیت موجود، اثر گذاری آن چند برابر گردیده است.

با این وصف برای پاسخ به سوال اول، ذکر دو نکته حائز اهمیت است:

1-    میزان صادرات نفت ایران در قبل از تحریم های نفتی 2.5 میلیون بشکه نفت در روز بود که به اذعان زنگنه در بهمن امسال این رقم یک میلیون و 750 هزار بشکه است. از سوی دیگر کیفیت بالا نفت ایران، موجب گردیده که در طول تاریخ نفت تا قبل از تحریم، ایران بتواند مشتریان سنتی خود را حفظ کند. با این وصف و با توجه به سابقه خوب ایران در تامین نیاز مشتریان خود در شرایط عادی راه ایران برای عقد قراردادهای جدید با مشتریان قدیمی برای تامین نیازهای آنها کار دشواری به نظر نمی رسد؛ ولی آنچه در صحبت های زنگنه در دو سال گذشته مشاهده می شود، رجز خوانی و خط و نشان کشیدن برای سایر تولید کنندگان از یک سو و چوب حراج زدن به سرمایه ملی است. دیپلماسی نفتی ای که نشان می دهد ژنرال های نفتی دولت تدبیر می خواهند به هر قیمتی شده بازار گذشته خود را بدست آورند و نفت خود را بفروشند و این خود گواهی است از بی سوادی بر اصول اولیه بازاریابی.

2-    طبق نظریه پروفسور شیلر، اقتصاد دان بزرگ برنده جایزه نوبل؛ در بازارهای نفتی قیمت ها از گرایش های احساسی و روانی تاثیر بیشتری نسبت به عواملی چون عرضه و تقاضا می گیرند. نظریه پروفسور شیلر با ائتلاف ونزوئلا، عربستان، روسیه و قطر خود را به اثبات رساند بطوریکه خروجی این ائتلاف کاهش عرضه در مقابل تقاضای موجود در بازار نبود. بلکه این 4 کشور دست به یک ترفند فریز زدند که این فرکانس را در بازار ارسال کردند که فریز پیش مرحله کاهش آتی تولید است. این ترفند اثر روانی بر بازار گذاشت و نفتی که به 25 دلار رسیده بود را در سه هفته به 38 دلار رساند.

و اما مجددا بازگشتی خواهیم داشت به صحبت های زنگنه در روز گذشته. زنگنه در حالی این صحبت ها را در عدم پایبندی ایران به فریز تا زمان رسیدن به تولید 4 میلیون بشکه در روز را رسانه ای کرد، که در اول اسفند، از ائتلاف شکل گرفته حمایت کرد و گفته بود:

ایران از هر اقدامی به منظور تثبیت شرایط بازار و بهبود قیمت نفت خام حمایت می کند. ما از همکاری میان اوپک و غیر اوپک استقبال می کنیم. تصمیمی که گرفته شد برای این که اعضای اوپک و غیر اوپک سقف تولید خود را به منظور تثبیت بازار و بهبود قیمت ها به نفع مصرف کننده و تولیدکننده، نگه دارند مورد حمایت ما نیزهست.

فرکانسی که دیروز از تهران به بازارهای جهانی نفت از سوی وزیر نفت دولت تدبیر و امید مخابره شد این بود که ایران به تصمیم ائتلاف پایبند نبوده و این به معنای شکست ائتلاف از سوی یکی از تاثیرگذارترین کشورهای بازار نفتی دنیاست؛ این در حالیست که برای ورود به بازار نفت هیچ نیازی به جار و جنجال نیست و تصمیم دولت برای بازگشت به وضعیت قبل از تحریم بصورت چراغ خاموش هم امکان پذیر است.

البته اقدام زنگنه برای تاثیر روانی بر بازار برای کاهش قیمت نفت، صرفا به صحبت های دیروز وی خلاصه نمی شود و طبق دستور زنگنه، هم اکنون بیش از 25 کشتی نفتی ایران، بار زده در دریا آماده اعزام هستند که علاوه بر تاثیر روانی بر بازار، هزینه بیش از 50 میلیون دلاری در هر ماه به کشور تحمیل می کند و این سوال را در ذهن تدعی می کند که چه دلیلی وجود دارد که ما بخواهیم از این ابزار به عنوان یک عامل تهدید برای سایر کشورها استفاده کنیم و اثر تخریبی در بازار و قیمت نفت بگذاریم.

آخرین سوال که پاسخ آن به عهده دولت تدبیر روحانی است اینکه؛ چرا دیپلماسی وزیر نفت این دولت، تماما در راستای منافع امریکا و دیگر مصرف کنندگان عمده نفتی است؛ در حالیکه افزایش درآمد نفتی کشور صرفا به افزایش تولید خلاصه نمی شود و افزایش تولید در کنار افزایش قیمت معنا پیدا می کند نه در کنار کاهش قیمت و این از ابتدایی ترین اصول اقتصاد است.

 


  
اگر بخواهیم نظام اسلامی همچنان «اسلامی و انقلابی» بماند باید حوزه علمیه، «انقلابی» بماند زیرا اگر حوزه علمیه انقلابی نماند، نظام در خطر «انحراف از انقلاب» قرار خواهد گرفت.
به گزارش مشرق، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (سه‌شنبه) در دیدار اعضای مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با تبیین جایگاه و نقش بی بدیل و تأثیرگذار حوزه علمیه قم در پیروزی انقلاب اسلامی به برخی تلاشها برای انقلاب زدایی از حوزه های علمیه اشاره و تأکید کردند: حوزه علمیه قم باید همچنان یک «حوزه انقلابی و مهد انقلاب» باقی بماند و رسیدن به این هدف نیازمند اندیشه، تدبیر و برنامه ریزی دقیق است.

رهبر انقلاب اسلامی سخنان خود را با بیان مقدمه ای درخصوص تأثیرگذاری حوزه علمیه قم در پیروزی انقلاب اسلامی و استمرار آن و نسبت حوزه علمیه قم با انقلاب آغاز کردند و گفتند: دو جریان در شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی تأثیرگذاری آشکار داشتند 1- دانشگاه 2- حوزه علمیه.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به وجود مبارزات دانشگاهی در نقاط مختلف جهان بدلیل فضای طبیعی دانشگاهها و آشنایی دانشجویان با مسائل روز افزودند: مبارزات دانشجویی در ایران، چه در دوره مبارزات اسلامی و چه قبل از آن هم وجود داشت اما مبارزات دانشجویی بدلیل دامنه محدود تأثیرگذاری آن هیچگاه به یک تحول و انقلاب در کشور منتهی نشد.

ایشان تأثیرگذاری حرکت و مبارزه دانشگاهی در پیروزی انقلاب اسلامی را به دلیل حضور عامل اصلی یعنی مبارزات روحانیت دانستند و خاطرنشان کردند: ما قدردان مبارزات دانشجویان هستیم اما اگر این مبارزات بدون حضور مبارزات روحانیت بود، قطعاً به همان محیط دانشگاه محدود می شد و به اتمام می رسید.

رهبر انقلاب اسلامی، «فراگیر بودن و تأثیرگذاری» را دو ویژگی حرکت روحانیت در انقلاب اسلامی برشمردند و افزودند: حوزه علمیه قم از دو بخش «مرجعیت و طلاب» تشکیل شده است که امام (ره) به عنوان بخش مرجعیت، اعلامیه می دادند و سخنرانی می کردند اما آن بخشی که سخنان و دیدگاههای امام (ره) را به عمق جامعه و تا دور دست ترین مناطق رساند، روحانیت و طلاب بودند.

حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: اگر حوزه علمیه قم نبود، حرکت امام (ره) شاید به موفقیت نمی رسید و این، نشان دهنده نقش حوزه علمیه قم در شکل گیری و استمرار انقلاب اسلامی است.

 ایشان افزودند: آن نیرویی که مردم را به خیابانها آورد و آن راهپیمایی های بزرگ و میلیونی را شکل داد، تأثیرگذاری طلاب بود که فکر و نیت امام (ره) را در دورترین نقاط کشور نیز منتقل کردند.
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه حلقه واسط میان امام (ره) و شکل گیری انقلاب اسلامی، حوزه علمیه قم بود، خاطرنشان کردند: با توجه به نقش ممتاز و بی بدیل حوزه علمیه قم در پیروزی انقلاب اسلامی، اکنون انگیزه ها و طرح هایی برای «انقلاب زدایی» از حوزه علمیه وجود دارد.

حضرت آیت الله خامنه ای گفتند: اگر بخواهیم  نظام اسلامی همچنان «اسلامی و انقلابی» بماند باید حوزه علمیه، «انقلابی» بماند زیرا اگر حوزه علمیه انقلابی نماند، نظام در خطر «انحراف از انقلاب» قرار خواهد گرفت.

ایشان با تأکید بر اینکه باید از هرگونه تلاشی برای «انقلاب زدایی» از حوزه های علمیه احساس خطر کرد، افزودند: باید با فکر و تدبیر و برنامه ریزی حکمت آمیز، با این خطر مقابله کرد تا حوزه علمیه قم همواره یک حوزه انقلابی و مهد انقلاب باقی بماند و بینش و حرکت انقلابی در آن توسعه یابد.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به شیوه های مخالفت با انقلاب افزودند: گاه به صراحت با اصل انقلاب مخالفت می شود اما گاهی غیرمستقیم با مبانی و مبادی اعتقادی انقلاب مخالفت می شود که باید در این زمینه حساس بود و تأکید مکرر بر ضرورت هوشیاری در مقابلِ استکبار و امریکا به همین علت است.

ایشان علت اصلی مخالفت نظام سلطه با جمهوری اسلامی را ایستادگی ایران در مقابل نظام ظالمانه جهانی برشمردند و خاطرنشان کردند: اگر این ایستادگی نباشد هر اسم و شکلی داشته باشید، نظام سلطه با شما مخالفتی نخواهد داشت.
رهبر انقلاب اسلامی مخالفت با مبانی و مسائل مورد تأکید امام حکیم و بصیر و هوشیارِ ملت را از دیگر شیوه های مخالفت غیرمستقیم با انقلاب و نظام اسلامی خواندند و افزودند: معنای حقیقی تقابل سیاسی و تبلیغی با مبانی و تأکیدات امام خمینی (ره) ، ضدیت با اسلام سیاسی و اسلام نابی است که اولین بار پس از صدر اسلام در ایران به تشکیل حکومت پرداخته است.

ایشان در بیان راه حل مقابله با حرکتی که تضعیف تفکر و روحیه انقلابی را در حوزه ها دنبال می کند گفتند: مجموعه های دست اندرکار حوزه به ویژه مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم می توانند با گسترش برنامه ریزی شده ارتباط منظم و محتوایی با بدنه حوزه، تشکیل گروههای فکری برای دستیابی به راههای صحیح ترویج تفکرات انقلابی، شناسایی و حل مشکلات و شبهات ذهنی طلاب در این زمینه نقش مؤثری ایفا کنند.

حضرت آیت الله خامنه ای مجمع نمایندگان طلاب را پدیده بسیار خوبی ارزیابی کردند که باید از لحاظ قانونی و جایگاهی و نیز از لحاظ درونی و محتوایی تداوم یابد و تقویت شود.

ایشان افزودند: با این نگاه و با برنامه ریزی لازم و در پرتو فضل الهی صدها مدرس موفق و انقلابی تربیت می شوند و با تکیه بر رابطه قلبی و معنوی طلاب و مدرسین، در حوزه های علمیه،  تفکر و روحیه انقلابی هرچه بیشتر ترویج خواهد شد.

رهبر انقلاب اسلامی در پایان سخنانشان تأکید کردند: با وجود برخی پدیده های نامطلوب در گوشه و کنار، جهت گیری کلی حرکت کشور، خوب و رو به پیشرفت است و افق آینده به لطف پروردگار در همه زمینه ها روشن است.

پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی‌نژاد رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم گزارشی از طرح‌ها و فعالیت‌های این مجمع و برنامه‌های آن بیان کرد.



  

برخی بزرگان هستند که رأی آوردن یا نیاوردن، هیچ خللی در شخصیت آنها به وجود نمی‌آورد؛ آقایان یزدی و مصباح از جمله این افراد هستند که بودنشان در مجلس خبرگان باعث وزانت این مجلس است و نبودشان در مجلس خبرگان خسارت است.

برخی بزرگان هستند که رأی آوردن یا نیاوردن، هیچ خللی در شخصیت آنها به وجود نمی‌آورد؛ آقایان یزدی و مصباح از جمله این افراد هستند که بودنشان در مجلس خبرگان باعث وزانت این مجلس است و نبودشان در مجلس خبرگان خسارت است.
گروه سیاسی- رجانیوز: رئیس و اعضای مجلس خبرگان رهبری پیش از ظهر امروز (پنج‌شنبه) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.
 
 
محورهای بیانات امروز رهبر انقلاب در دیدار اعضای مجلس خبرگان:

·        برخی بزرگان هستند که رأی آوردن یا نیاوردن، هیچ خللی در شخصیت آنها به وجود نمی‌آورد؛ آقایان یزدی و مصباح از جمله این افراد هستند که بودنشان در مجلس خبرگان باعث وزانت این مجلس است و نبودشان در مجلس خبرگان خسارت است.

 

·        سعی شد که بگویند انتخابات رقابتی نیست اما انتخابات رقابتی بود و جناح‌های مختلف با شعارهای گوناگون شرکت کردند و حرف خود را زدند.

 

·        یک خصوصیت دیگر انتخابات اخیر مانند دیگر انتخاباتها سلامت و امانتداری بود؛ درست در نقطه مقابلی که دشمنان ما در این مدت تبلیغ کردند.

 

·   انتخابات هفتم اسفند بار دیگر نادرستی و بی اعتباری سخنان کسانی را که در سال 88 مدعی نامعتبر بودن انتخابات بودند و آن فتنه مضر را برای کشور بوجود آوردند، نشان داد. همانگونه که انتخابات اخیر سالم بود، انتخابات دوره های قبل، از جمله انتخابات سالهای 88 و 84 نیز سالم بودند

 

·        در انتخابات اخیر اگر بنا بود کسانی که رأی نیاورندند و بنا می‌کردند به اعتراض و دعوا و شکوه و گلایه و در بلندگوها حرف زدن، وضع آرام نمی‌ماند و نا آرامی به وجود می‌آمد.

 

·        بر خلاف رفتار نانجیبانه کسانی که در سال 88 عمل کردند؛ چون رأی نیاوردند، دعوا راه انداختند و مردم را به خیابان‌ها کشاندند و کار را به زد و خورد کشاندند و برای کشور هزینه درست کردند و دشمن را جری کردند و طمع دشمن را برانگیختند و این کار را شد.

 

·        هنگامی که شورای نگهبان نتواند صلاحیت فردی را احراز کند صلاحیت وی را تائید نخواهد کرد. هرگونه تخریب شورای نگهبان عملی غیرشرعی و غیر انقلابی است.

 

·        مجلس خبرگان مهمترین جایی است که باید مواظب وظایف خود باشد؛ مجلس خبرگان باید انقلابی بماند و انقلابی عمل کند.

 

·        لازم است در انتخاب رهبر آینده رودربایستی‌ها و مصلحت‌ها کنار گذاشته شود و فقط خدا مدنظر باشد.

 

·        در شرایط کنونی سه وظیفه و اولویت "اقتصاد، ادامه حرکت پرشتاب علمی و مصون سازی فرهنگی" باید مدنظر مسئولین باشد.

 

·        قرار شد دولت قرارگاه اقتصاد مقاومتی ایجاد کند و برای آن فرمانده‌ای تعیین کند.

 

·        اگر قدرت، عزت و مرجعیت را خواستاریم، باید علم را تقویت کنیم و حرکت علمی متوقف نشود؛ برای مصون سازی علمی ابتدا باید به این موضوع اعتقاد داشته باشیم و بعد در جهت آن عمل کنیم.

 

·        پیشرفت صوری از طریق واردات به ضرر کشور است.

 

·        برنامه جدی استکبار و آمریکا "نفوذ" در کشور است که از دو مسیر "آماج قرار دادن مردم و مسئولین" دنبال می‌شود.

 

·        وقتی محاسبه مسئول عوض شد، آن چیزی را تصمیم می‌گیرد که دشمن می‌خواهد.

 

·        سطح دیگر نفوذ، "آماج قرار دادن باورهای مردم" است. در آماج به مردم می‌گویند؛ استقلال موضوعی کهنه شده و دیگر فایده‌ای ندارد یا می‌خواهند دشمنی غرب مورد فراموشی قرار بگیرد.

 

·        ما مسئول کشور، ملت و تاریخ هستیم و اگر در برابر دشمنی دشمنان مقاومت نکنیم، آنها کشور را خواهند بلعید.

 

.      دشمن حدود 10 راه را برای نفوذ علمی، فرهنگی و اقتصادی از جمله «ارتباط با دانشگاهها و دانشمندان»، «حضور در کنفرانسهای بظاهر علمی ولی با هدف نفوذ» و «فرستادن مأموران دستگاههای امنیتی در پوشش فعالیتهای فرهنگی» طراحی کرده است.

 

.       اکنون رفت و آمدهایی از طرف غربی ها انجام می شود اما این رفت و آمدها تاکنون هیچ اثر مثبتی نداشته است و باید در عمل مشخص شود که این رفت و آمدها چه تأثیری دارند وگرنه صرفاً تفاهم برروی کاغذ فایده ای ندارد.

 

.    آقای واعظ طبسی انسان صریح، مؤمن و قاطع در حساس‌ترین مواقع، جایگاه انقلابی خود را به‌طور واضح، آشکار کرد و در فتنه 88 با کنار گذاشتن همه ملاحظات و رفاقتها و رودربایستی‌ها، به وسط میدان آمد. زندگی آن مرد بزرگوار در دوران مسئولیتش بدون تغییر و توسعه ماند و هیچگاه وضع اَشرافی به‌خود نگرفت و در همان خانه‌ای از دنیا رفت که قبل از انقلاب در آن زندگی می‌کرد

 

.      آقای خزعلی هم امتحان بسیار دشوار دیگری را داد و در جایی که بحث نزدیکان و منتسبان به او مطرح بود، با کمال شجاعت پای انقلاب ایستاد، که این خصوصیات به انسانها ارزش و به حرکت انقلابی آنها معنا می‌دهد.

 
 

 


  
به گزارش رجانیوز آنچه در ادامه می آید خبر دیدار معظم له با اعضای مجلس خبرگان است
 

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (پنج شنبه) در آخرین دیدار رئیس و نمایندگان دوره چهارم مجلس خبرگان رهبری، در سخنان بسیار مهمی ضمن تجلیل از حضور معنادار و پرشکوه مردم در انتخابات هفتم اسفند و اعلام قاطعانه پایبندی و وفاداری خود به نظام اسلامی، به تبیین ویژگیهای این انتخابات و مهمترین وظایف و اولویت های مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی در دوره جدید پرداختند و با برشمردن سه اولویت اصلی کشور در مقطع کنونی، «مسئله نفوذ» را بسیار جدی و مهم خواندند و تأکید کردند: تنها راه پیشرفت حقیقی، «استحکام ساخت داخلی کشور» در زمینه های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی، «حفظ خصوصیات انقلابی»، «حرکت جهادی»، «حفظ عزت و هویت ملی و اسلامی» و «هضم نشدن در هاضمه خطرناک جهانی» است.

 

 

رهبر انقلاب اسلامی انتخابات هفتم اسفند را با توجه به حضور 34 میلیونی مردم و انداختن نزدیک به هفتاد میلیون رای در صندوقها، انتخاباتی پرمعنا و مهم خواندند و گفتند: مردم در این انتخابات واقعاً خوش درخشیدند و مشارکت 62 درصدی واجدان شرایط رأی دادن، در مقایسه با بسیاری از کشورها حتی امریکا، درصد بالایی است.

 

 

حضرت آیت الله خامنه ای، خاطرنشان کردند: مردم با این مشارکت بالا، در واقع اعتماد خود را به نظام اسلامی، بصورت عملی نشان دادند.

 

 

ایشان انتخاب شدن و یا انتخاب نشدن برخی افراد در انتخابات گوناگون را طبیعی برشمردند و ضمن تشکر از تلاشهای نمایندگان خبرگان که در دوره جدید موفق به ورود به مجلس نشده اند، افزودند: البته برخی بزرگان هم هستند که رأی آوردن و یا رأی نیاوردن، هیچ خللی در شخصیت آنها ایجاد نمی کند و آقایان یزدی و مصباح از جمله این افراد هستند که حضور آنان در خبرگان باعث افزایش وزانت این مجلس می شود و نبود آنها نیز برای مجلس خبرگان خسارت است.

 

 

رهبر انقلاب اسلامی سپس به برشمردن خصوصیات و ویژگی های انتخابات در نظام اسلامی بویژه انتخابات هفتم اسفند پرداختند و گفتند: «آزادی عمل مردم» برای شرکت در انتخابات از جمله این ویژگیها است زیرا در نظام اسلامی، حضور در انتخابات اجباری نیست و مردم با رغبت و انگیزه و فکر در همه انتخابات ها حضور می یابند.

 

 

حضرت آیت الله خامنه ای، «رقابتی بودن» انتخابات در نظام اسلامی را دومین ویژگی برشمردند و تأکید کردند: انتخابات هفتم اسفند یک انتخابات رقابتی کامل بود زیرا جناح ها و افراد مختلف با شعارها و عناوین گوناگون در انتخابات حضور پیدا کردند و صدا و سیما نیز در اختیار کاندیداهای مجلس خبرگان بود و همه به معنی واقعی کلمه تلاش و رقابت کردند.

 

 

ایشان «امنیت و آرامش فضای انتخابات» را از نکات برجسته‌ی انتخابات اخیر دانستند و گفتند: در حالیکه در کشورهای اطراف ما زندگی مردم با ناامنی و حوادث تروریستی همراه شده است، اما انتخاباتی با این عظمت و با چنین مشارکت وسیع مردمی، بدون حادثه ای تلخ برگزار شد به گونه ای که در شهر تهران مردم از ساعت 8 صبح تا نیمه های شب، در کمال امنیت در پای صندوق های رأی حاضر شدند.

 

 

رهبر انقلاب اسلامی ضمن تشکر از تلاشها و اقدامات نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات، وزارت کشور، سپاه و بسیج در برقراری امنیت و آرامش انتخابات، «سلامت و امانت داری» را یکی دیگر از ویژگی های این انتخابات برشمردند و خاطرنشان کردند: برخلاف تبلیغات دشمنان و همچنین ادعاهای برخی در داخل، انتخابات در نظام اسلامی همواره سالم بوده و هیچگاه حرکتی سازماندهی شده برای تأثیرگذاری بر نتیجه انتخابات وجود نداشته است.

 

 

حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: انتخابات هفتم اسفند بار دیگر نادرستی و بی اعتباری سخنان کسانی را که در سال 88 مدعی نامعتبر بودن انتخابات بودند و آن فتنه مضر را برای کشور بوجود آوردند، نشان داد.

 

ایشان افزودند: همانگونه که انتخابات اخیر سالم بود، انتخابات دوره های قبل، از جمله انتخابات سالهای 88 و 84 نیز سالم بودند.

 

 


  

رهبر انقلاب اسلامی، «رفتار کاملاً نجیبانه» کسانی را که در این انتخابات، رأی نیاوردند، یکی دیگر از ویژگیهای انتخابات هفتم اسفند دانستند و خاطرنشان کردند: برخلاف رفتار نانجیبانه کسانی که در سال 88 رأی نیاوردند و با براه انداختن فتنه برای کشور هزینه بوجود آوردند و دشمن را به طمع انداختند، در این انتخابات کسانی که رأی نیاوردند، به پیروز انتخابات تبریک گفتند که این موضوع، بسیار با عظمت و با ارزش است.

 

 

حضرت آیت الله خامنه ای در جمع بندی این بخش از سخنان خود گفتند: اعلام اعتماد مردم به نظام اسلامی در انتخابات هفتم اسفند، در نقطه مقابل تلاش دشمن برای «ایجاد دو قطبی مردم و نظام»، و «بی اعتبار کردن انتخابات» بود.

 

 

ایشان بار دیگر به موضوع حملات ماههای اخیر به شورای نگهبان نیز اشاره کردند و با اظهار گلایه شدید از افرادی که در تبیعت ناخواسته از دشمن، شورای نگهبان را مورد هجمه قرار می دهند، خاطرنشان کردند: شورای نگهبان کار خود را با جدیت انجام داد و اگر هم اشکالی وجود دارد مربوط به قانون است که باید اصلاح شود.

 

 

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: بررسی صلاحیت 12 هزار نفر در مدت بیست روز یک اشکالی قانونی است که باید برطرف شود و نباید بدلیل این اشکال قانونی، شورای نگهبان مورد حمله قرار گیرد.

 

 

حضرت آیت الله خامنه ای درخصوص موضوع احراز صلاحیت ها نیز گفتند: آیا بدون احراز شرایط، می توان صلاحیت یک فرد را برای انتخابات تأیید کرد و آیا می توان در مقابل خداوند پاسخگو بود؟

 

ایشان خاطرنشان کردند: هنگامی که شورای نگهبان نتواند شرایط قانونی را در فردی احراز کند، نمی‌تواند صلاحیت وی را تأیید کند و این، یک ایراد نیست بلکه عمل به قانون است.

 

 

حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر اینکه شورای نگهبان یکی از چند مرکز اصلی نظام جمهوری اسلامی است که از ابتدای انقلاب مورد هجمه و تخریب استکبار بوده است، گفتند: هرگونه تخریب بر ضد شورای نگهبان، اقدامی غیراسلامی، غیرقانونی، غیرشرعی و غیرانقلابی است.

 

 

ایشان تأکید کردند: افرادی هم که صلاحیت آنها احراز نمی شود، ممکن است بطور طبیعی ناراحت شوند اما نباید شورای نگهبان را تخریب کنند بلکه باید اعتراض خود را از روشهای قانونی پیگیری کنند.

 

 

رهبر انقلاب اسلامی بعد از تبیین ویژگیها و پیامهای انتخابات هفتم اسفند، خاطرنشان کردند: مردم با حضور در صحنه، وظیفه خود را انجام دادند و حالا نوبت مسئولان است که به وظایف خود عمل کنند.

 

 

حضرت آیت الله خامنه ای ابتدا به بیان وظایف نمایندگان دوره جدید مجلس خبرگان به عنوان یکی از مهمترین ارکان نظام اسلامی پرداختند و گفتند: وظیفه مجلس خبرگان عبارت است از: «انقلابی ماندن، انقلابی فکر کردن و انقلابی عمل کردن».

 

ایشان رعایت این سه ویژگی را در نحوه انتخاب رهبر آینده کشور از اساسی ترین مسئولیت های مجلس خبرگان برشمردند و خاطرنشان کردند: لازم است در انتخاب رهبر آینده ملاحظات، رودربایستی ها و مصلحت اندیشی ها کنار گذاشته شوند و فقط خدا و نیاز کشور و اصل حقیقت، در نظر گرفته شود.

 

 

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: اگر در این وظیفه بزرگ کوتاهی انجام گیرد، قطعاً در اساس  کار نظام و کشور مشکل بوجود خواهد آمد.

 

 

حضرت آیت الله خامنه ای همچنین با اشاره به حضور علما، بزرگان و شخصیت های برجسته در مجلس خبرگان، یکی دیگر از وظایف نمایندگان این مجلس را بیان خواست ها و مشکلات مردم به مسئولان و تبیین حقایق برای مردم و آگاهی بخشی به آنها دانستند.

 

 

ایشان درخصوص وظایف نمایندگان دوره جدید مجلس شورای اسلامی نیز به توصیه همیشگی خود برای همراهی و کمک مجلس به دولت اشاره کردند و افزودند: البته این همراهی و کمک، به معنای اغماض مجلس شورای اسلامی از وظایف قانونی خود نیست.

 

 

رهبر انقلاب اسلامی سپس به وظایف مسئولان دولتی اشاره کردند و گفتند: در شرایط کنونی کشور، سه وظیفه و اولویت اصلی باید مورد توجه مسئولان دولتی قرار گیرد: «1- اقتصاد مقاومتی» «2- ادامه پرشتاب حرکت علمی کشور» و «3- مصون سازی فرهنگی کشور، ملت و جوانان».

 

 

حضرت آیت الله خامنه ای درخصوص اولویت اول بار دیگر با تأکید بر اینکه مشکلات اقتصادی کشور بدون اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی حل نخواهند شد و رشد اقتصادی نیز بوجود نخواهد آمد، افزودند: قرار بر این شد که دولت یک قرار گاه اقتصاد مقاومتی تشکیل دهد و برای این قرارگاه، فرماندهی نیز تعیین کند که اقداماتی انجام شده است اما این اقدامات باید محسوس باشند و دیده شوند.

 

 

رهبر انقلاب اسلامی گفتند: مسئولان دولتی باید نسبتِ فعالیت ها و تلاشهای اقتصادی خود را با اقتصاد مقاومتی، کاملاً مشخص کنند و معیار هرگونه همکاری و برنامه اقتصادی، سیاستهای اقتصاد مقاومتی باشد که براساس خرد جمعی تنظیم شده و مورد اجماع اکثر کارشناسان و متخصصان اقتصادی است.

 

 

حضرت آیت الله خامنه ای به اولویت دوم یعنی «ادامه حرکت پرشتاب علمی» اشاره کردند و افزودند: اگر قدرت، عزت و مرجعیت را در جهان خواستاریم باید علم را تقویت کنیم و حرکت علمی متوقف نشود.

 

 

رهبر انقلاب اسلامی گفتند: باید پیشرفت علمی با جدیت تمام دنبال شود زیرا یکی از نتایج آن، اقتصاد دانش بنیان خواهد بود.

 

 

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به اولویت سومِ مسئولان دولتی یعنی «مصون سازی فرهنگی» کشور تأکید کردند: برای مصون سازی فرهنگی، ابتدا باید به این هدف اعتقاد داشته باشیم و سپس برای آن برنامه ریزی و تلاش جدی کنیم.

 

 

ایشان خاطرنشان کردند: اگر این سه اولویت در دستور کار جدی مسئولان دولتی قرار گیرد، نتیجه آن، پیشرفت واقعی کشور خواهد بود.

 

 

رهبر انقلاب اسلامی، پیشرفت صوری از طریق رونق ظاهری و واردات کالا و خشنودی مقطعی جامعه را به ضرر مردم دانستند و تأکید کردند: پیشرفت باید عمیق، مستحکم و مبتنی بر پایه های داخلی کشور باشد.

 

 

ایشان، «حفظ خصوصیات انقلابی، حرکت جهادی، حفظ عزت و هویت ملی و اسلامی، و هضم نشدن در هاضمه خطرناک فرهنگی، اقتصادی و سیاسی جهان» را از دیگر لوازم پیشرفت برشمردند و با اشاره به طراحی دشمن برای نفوذ گفتند: بر اساس اطلاعات دقیق، برنامه جدی استکبار و امریکا، نفوذ در کشور است، البته این نفوذ، از جنس کودتا نیست زیرا آنها می‌دانند که در ساخت نظام جمهوری اسلامی چنین چیزی امکان ندارد، بنابراین نفوذ را از دو مسیر دیگر دنبال می‌کنند.

 

 


  




طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ