سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 74
بازدید دیروز : 7
کل بازدید : 136387
کل یادداشتها ها : 545
خبر مایه


طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز

وزیر سابق اطلاعات : بیان کردن جریان اعتدال بزرگترین حرکت برای تقابل با خط امام راحل است و این اسلام اعتدالی ساخته امریکاست، برای اینکه این موضوع را درک کنید، سلسله نشست های علمی که ده سال پیش، در مالزی و امریکا برگزار شد را بررسی کنید که خروجی آن ها همین لفظ اعتدال بود.

وزیر سابق اطلاعات : بیان کردن جریان اعتدال بزرگترین حرکت برای تقابل با خط امام راحل است و این اسلام اعتدالی ساخته امریکاست، برای اینکه این موضوع را درک کنید، سلسله نشست های علمی که ده سال پیش، در مالزی و امریکا برگزار شد را بررسی کنید که خروجی آن ها همین لفظ اعتدال بود.

گروه سیاسی-رجانیوز: حجت الاسلام حیدر مصلحی وزیر سایق اطلاعات عصر امروز در جمع طلاب و روحانیان در مدرسه ولی‌عصر (عج) تبریز تشکیل حکومت اسلامی، بیداری اسلامی و زمینه‌سازی برای ظهور را سه هدف عمده امام راحل در آغاز نهضت دانست.

به گزارش رجانیوز به نقل از رسا وی با بیان این‌که بیداری اسلامی در کشور های اسلامی قابل مشاهده است، ابراز داشت: نامه رهبری برای جوانان اروپایی سبب بیداری در غرب شده است، انقلاب اسلامی امروز در میان کشورهای اسلامی و مردم جهان سبب بیداری و آگاهی شده است.

http://www.rasanews.ir/Images/News/Larg_Pic/9-10-1389/IMAGE634292936392500000.jpg

وزیر سابق اطلاعات با اشاره به این‌که یکی از موضوعاتی که توسط استکبار مطرح شده و رهبری نسبت به آن هشدار داده اند نفوذ است، اظهار داشت: انقلاب اسلامی مسیرش بر اساس طراحی و معماری خمینی کبیر، مسیر امامت و ولایت است و دشمن از ابتدا برای این موضع نقشه داشته است.

وی با بیان اینکه یکی از راههای توقف در ولایتمداری مردم نفوذ است، تصریح کرد: نفوذ موضوع جدیدی نیست، بلکه سابقه نفوذ از اول خلقت حضورت آدم بوده است، شیطان، حضرت آدم را دچار اشتباه محاسباتی کرد، لذا دستور خدا را کنار گذاشت و به دستور شیطان عمل کرد تا در بهشت، ابدی شود.

وزیر اطلاعات دولت دهم با اشاره به اینکه آیات مربوط به شیطان دقیقا ابعاد نفوذ را بیان می کند، گفت: نفوذ در تاریخ اسلام ضربات سنگینی زده است که باید همیشه هوشیار بود، نفوذ موردی و نفوذ جریانی دو نوع نفوذی هستند که از سوی دشمنان و به خصوص آمریکا دنبال می‌شود.

حجت الاسلام مصلحی با اشاره به این‌که بنی امیه را صهیونیست‌ها و یهودی‌های آن زمان روی کار آوردند، افزود: دوران بعد از نبی مکرم اسلام توسط یهود برنامه نفوذی طراحی شد و بنی امیه در اسلام به روی کار آمد، از این رو باید از تاریخ درس گرفت و هوشیار بود.

وی با بیان این‌که یکی از راه های نفوذ را ظهور عناوین بزرگی چون اعتدال و اسلام رحمانی دانست و ابراز داشت: دشمن در طول انقلاب به دنبال ایجاد التقاط فکری در کشور بود که شهید مطهری در برابر این التقاط ایستاد، دشمن نیز برای ایشان برنامه ریزی خاصی کرده بود تا از رده خارج کند.

وزیر سابق اطلاعات ادامه داد: بیان کردن جریان اعتدال بزرگترین حرکت برای تقابل با خط امام راحل است و این اسلام اعتدالی ساخته امریکاست، برای اینکه این موضوع را درک کنید، سلسله نشست های علمی که ده سال پیش، در مالزی و امریکا برگزار شد را بررسی کنید که خروجی آن ها همین لفظ اعتدال بود.

http://www.bibaknews.com/images/news/a54/1394/10/10/G7lI5.jpg

حجت الاسلام مصلحی با اشاره به برنامه دشمن برای خارج کردن شخصیت ها از محدوده نفع رسانی، ادامه داد: امروز دشمنان حتی برای بالاترین مراکز برنامه‌ریزی کرده اند، دشمن برای ایجاد نفوذ در گسترده تمام موضوعات دارای برنامه بزرگی است که از سوی جریان یهود برنامه ریزی شده است.

وی افزود: برای تشخیص و شناسایی نفوذ، بررسی شخصیت معاویه بسیار راه گشاست، معاویه صفت های امروز شاید در جنگ و انقلاب هم پست و مسؤولیت های کلیدی داشته باشند، ولی همیشه دنبال قدرت و حکومت و سلطنت بودند.

وی با اشاره به نفوذ موردی در بدنه انقلاب، یکی از راه های نفوذ را ارتقاء موقعیت سیاسی و اجتماعی برخی از افراد عنوان و تصریح کرد: کنار گذاشتن راه امام راحل به معنی نفوذ و کنار گذاشتن تمام آرمان‌های انقلاب است.

وزیر سابق اطلاعات با بیان این‌که دشمن به دنبال ایجاد شکاف در میان نسل امروز با ارزش های انقلاب و اصول آن خواند و تأکید کرد: نسل سوم و چهارم مورد هدف دشمن است، نسل نخست و دوم انقلاب امروز با جدا شدن از ارزش های انقلاب برای پست و مقام به دنبال انحراف راه امام هستند.

حجت الاسلام مصلحی با اشاره به نفوذ جریانی و شبکه سازی در داخل کشور، ادامه داد: دستگیری جاسوسی در روز های اخیر که به دنبال ایجاد نفوذ جریانی در داخل کشور و شبکه سازی بود نشان از برنامه نفوذ جریانی دشمن دارد.

وی با تأکید بر حفظ هوشیاری مسؤولان در خصوص نفوذ شبکه ای و جریانی در درون کشور، افزود: متاسفانه بسیاری از مسؤولان نیز ناخواسته با جاسوسی که دستگیر شد همراه شده بودند و متوجه جریان سازی وی نشده بودند.

وزیر سابق اطلاعات تغییر باور ها، اهداف، ارزش ها، آرمان های انقلاب، تغییر در سبک زندگی و جاذبه های جنسی را از برنامه های نفوذ جریانی در سال های اخیر دانست و ابراز داشت: دشمن در نفوذ فرهنگی به دنبال جریان سازی و تخریب فرهنگی کشور است.

وی یکی از برنامه های دشمن را حساسیت زایی و حساسیت زدایی عنوان و تأکید کرد: در نفوذ جریانی دشمن به دنبال حساسیت زدایی از دشمن و حساسیت زایی نسبت به شخصت های انقلابی و متعهد و ارزش های انقلابی است.


 


  

قد قراردادهای نفتی 25 ساله یعنی

دارسی دوم

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: قراردادهای نفتی 25 ساله یعنی دارسی دوم، اگر

این قرارداد بسته شود منابع اصلی کشور که همان نفت و گاز هستند برای سالهای

طولانی فروخته خواهند شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو محمد سلیمانی نماینده مردم تهران در مجلس عصر امروز با حضور در نشست خبری که در خبرگزاری مهر برگزار شد گفت: دولت در بخش اقتصادی ادامه دهنده راه دولت سازندگی است همان گونه که در دوران سازندگی یک باره همه متوجه شدند که کشور بیش از 500 میلیارد دلار بدهکار شده و بحران اقتصادی در سال 74 به وجود آمد و تورم به بالای 50 درصد رسید به نظر ما در دولت یازدهم هم همین سیاست را در پیش گرفتند.

 

وی تصریح کرد: تورم در سال 95 به عدد بالایی می رسد و در حال حاضر دولت آن را به شکل فنر نگه داشته و  این فنر دو تا سه ماه دیگر بیشتر دوام نخواهد آورد.

 

نماینده مردم تهران در مجلس اظهار داشت: چند ماه است که دولت مقدار رشد اقتصادی ماهانه را اعلام نکرده و دلیل این اقدام این است که رشد اقتصادی  کشور منفی است و در چند ماه گذشته نیز بیشتر منفی شده است.

 

سلیمانی با اشاره به مسئله رکود خاطر نشان کرد: رکود حاکم بر حوزه مسکن و کسب و کار و اقتصاد موجب رشد اقتصادی منفی در کشور شده است. انبار کارخانه های سیمان پر شده و توان فروش ندارند چون ساخت و ساز مسکن، جاده و اتوبان متوقف شده است.

 

وی در ادامه افزود: در دهه فجر شاهدیم یک اتوبان افتتاح می شود، زیرساختهای آن انجام شده و در دولت یازدهم تنها در حد روشنایی آن گذر یا اتوبان انجام شده است.

 

سلیمانی یادآور شد: انبار خودروسازان پر شده بود و دولت مجبور بود برای خالی کردن آن وام 25 میلیون تومانی به مردم دهد تا بتواند از این طریق 100 هزار خودرو را از انبارها خارج کند اما آیا دوباره توان دادن چنین وامی را دارد؟ پاسخ منفی است.

 

سلیمانی با بیان اینکه این موضوع رکود را درصنعت عمیق تر می کند خاطر نشان کرد: دولت در پایان عمر خود قرار دارد و تنها 7 ماه فرصت برایش باقی مانده این در حالی است که باید در 30 ماه گذشته اقدامات لازم را انجام می داد ولی این دولت همه چیز را به نتیجه مذاکرات گره زد.

 

وی بیان داشت: دولت به خرید خارجی آن هم از طریق فاینانس کردن روی آورده است که این مسئله موجب بدهکار شدن کشور می شود و از سوی دیگر به مسئله نفوذ هم دامن می زند.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: استراتژی آمریکا و غرب این بوده که کشورها را بدهکار خود کنند تا استقلال آنها سلب شود، آنها همین سیاست را در قبال ایران انجام می دهند.

 

وی با اشاره به مسئله قراردادهای نفتی گفت: قراردادهای نفتی 25 ساله یعنی دارسی دوم است؛ اگر این قرارداد بسته شود منابع اصلی کشور که همان نفت و گاز هستند برای سالهای طولانی فروخته خواهند شد.

 

سلیمانی بیان داشت: این قراردادها برای شش دولت آینده هم تصمیم گرفته می گیرد، در حالی که هیچ دولتی نمی تواند بدون مصوبه مجلس عمل کند، این همان کاری است که دولت سازندگی انجام داد.

 


  

وقتی فساد از سر و کول دولت بالا

می‌رود/ پای یک «فریدون» در میان

است!

بعضی شواهد نشان میدهد ظاهرا دولت روحانی دولت «فسادپروری» در حوزه‌های

گوناگون بوده است؛ با این همه روحانی همچنان به دنبال اجرای نسخه‌ دوم برجام و

فرافکنی در خصوص شفاف‌سازی عملکرد اقتصادی نزدیکان و بستگان خود است.

گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، «امروز به نوعی "غارت و چپاول ثروت ملی در ابعاد گسترده" در حال انجام است، که بخش‌های وسیعی از دولت را هم آلوده کرده است. دولت به جای آنکه در پسابرجام به دنبال تولید رفاه بیشتر برای مردم باشد، با سرعت غیرقابل تصوری در حال تولید رانتاست. امروز در پسابرجام به جای آنکه جیب مردم پُر شود، به شدت در حال تخلیه شدن است.» این‌ها بخشی از سخنان روز گذشته‌ی زاکانی در جمع انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان است. آنچه او گفت به راستی «گزارش یک فاجعه» بود؛ فاجعه ای که از سربند برجام آغاز شده است و می‌رود تا سرمایه‌های مردم را بر باد دهد. نماینده‌ی مردم تهران در ادامه از وجود یک شبکه‌ی مخوف و خطرناک دلالی خبر داد که با همدستی برخی دولتی‌ها در تلاش است تا کشور را به «ثمن بخس» به اجانب بفروشد.

 

 

این برجام فسادپرور/ کشورفروشی پسابرجامی   

برجام قرار بود تسکینی بر دردهای پرشمار معیشتی مردم باشد، معاهده‌ای که متواتراً از تریبون‌های دولتی به عنوان علاج تقریباً تمام دردهای اقتصادی مردم (حتی آب خوردن‌شان) معرفی می‌شد. روحانی تمام تخم مرغهایش را در سبد سیاست خارجه چید، بلکه بتواند برجام را به فرجام برساند؛ با این همه و با گذشت بیش از چند ماه از اجرایی شدن آن، نه تنها کمترین بهبودی در حال و روز جیب‌های همیشه شرمنده‌ی نان آوران جامعه ایجاد نکرده، بلکه سفره‌های مردم را بیشتر از گذشته حتی، سرشار از تهی کرده است. فرجام برجام رشد اقتصادی نبود، این‌ها را آمار فزاینده‌ی جمعیت بیکاران اثبات می‌کند؛ فساد بود. چه بر سر آن صدها میلیارد دلاری اموال بلوکه شده ای آمد که قرار بود با اجرایی شدن این معاهده به کشور عودت شوند؟ چرا آثار رفح تحریم‌ و اجرای برجام نه در شاخص‌های کلان اقتصاد نه در زندگی روزمره‌ی مردم شهر تفاوت چندانی ایجاد نکرده است؟ برجام برای چه کسی نان داشت؟!

 

«امروز در پسابرجام موج کشور فروشی به راه افتاده و در حوزه‌های متنوع، منابع و سرمایه‌های ملی در حال غارت است.» زاکانی در نشست دیروز پاسخ گفت!

 

این نفت فسادپرور!/ پشت‌پرده فساد گسترده در وزارت نفت چیست؟

از ماجرای فساد کرسنت گرفته تا داستان مشکوک و عجیب و غریب بنزین پتروشیمی‌ها، و تا موضوع قراردادهای جدید نفتی که قرار بود مثلاً نسل سوم معاهدات بیع متقابل باشند، اما در عمل سند ترنسفر صنعت نفت مملکت بود به دوران قاجار؛ این‌ها همه و همه مواردی است که در دوران صدارت ژنرال‌های نفتی تدبیر و امید و اصلاحات اتفاق افتاده است. این همه فساد آن هم در این مدت حقاً نوبر است! به هر ترتیب ژنرال زنگنه و رفقا نشان دادند در حیف و میل بیت المال و عقد قراردادهای فسادپرور و کرسنت آفرین استادند. هنوز جوهر خسارت چند ده میلیارد دلاری که از ماجرای کرسنت برای مملکت تراشیدند، خشک نشده بود که تیپ جدید قراردادهای نفتی را رونمایی کردند. دیروز اما علیرضا زاکانی ابعاد تکان دهنده‌ی دیگری را از فساد کرسنت و همچنین تیپ جدید قراردادهای نفتی موسوم به IPC برملا کرد؛ نماینده مردم تهران حتی از جلسات هفتگی برخی از همین دلال‌های نفتی با دفتر آقای رییس جمهور خبر داد: «یک نفر مثل سیروس ناصری که ظاهراً دیپلمات بوده اما یک دلال بزرگ نفتی است و در سال 84 نیز به دنبال دریافت 500 هزار دلار رشوه تحت پیگرد قرار گرفت هر هفته جلساتی را در دفتر ریاست جمهوری با هدف جذب سرمایه های خارجی برگزار می کند.»

 

این دلارهای فسادپرور!/ نوبخت؛ انتخابات و پول‌های کثیف

«آن حزبی که امروز داعیه‌ی انتشار لیست در آستانه‌ی انتخابات دارد و البته آقای رئیس‌جمهور هم بسیار به آن اهتمام دارد، باید بدانید این حزب از «علی ترقی‌جاه» یکی از دلال‌های قرارداد کرسنت پول گرفته و اسناد آن وجود دارد. آقای نوبخت باید به این سؤالات پاسخ دهد.» این‌ها تکه‌ی دیگری از سخنان دیروز زاکانی در نشست روزنامه‌نگاران مسلمان است، سخنانی که نشان می‌داد نگرانی وزیر کشور در خصوص دخالت مفسدین اقتصادی و ورود «پول‌های کثیف» به گردونه‌ی انتخابات پُر بی‌راه نبوده است. رحمانی فضلی روز یکشنبه در جمع مدیران برخی رسانه‌ها نسبت به این موضوع هشدار داده بود. بعد از این سخنان کم‌سابقه‌ی آقای وزیر، گمانه‌زنی‌های مختلف رسانه ای برای یافتن سرنخ‌های این مفاسد آغاز شد. سخنان روز گذشته‌ی علیرضا زاکانی تازه‌ترین نمونه از اسنادی است که سرنخ این هزینه‌های مشکوک انتخاباتی را نه در میان رجال سیاسی شناخته شده‌ی مملکت، که در میان دولت و مقامات آن جستجو کرد.

 

زاکانی دیروز صراحتاً پای نوبخت را به ماجرای پول‌های کثیف گشود تا کار را برای آقای وزیر کشور برای پیگیری موضوع هر چه ساده‌تر کند. حال باید منتظر ماند و دید رحمانی فضلی آیا آنچنان که ادعا می‌کرد موضوع فساد سخنگوی دولت را در خصوص وارد کردن پول‌های کثیف به انتخابات، پیگیری خواهد کرد؟   

 

این فریدون فسادپرور!/ برادر رییس جمهور در کشور چه می‌کند؟!

«آقای رئیس‌جمهور به جای اینکه به دنبال فساد و سازمان فساد بگردند، بهتر است به برادرش خودشان، دفتر خودشان و وزارت نفت توجه کنند.» این بخش دیگری از سخنان دکتر زاکانی نماینده‌ی مردم تهران بود. زاکانی در ادامه اظهار داشت: «من تعجب می‌کنم که چرا آقای روحانی که تاکید بر مبارزه با فساد دارد از برادر خود غفلت دارد؛ یک عده بیایند و بگویند که برادر رئیس جمهور در این کشور چه کار می‌کند.» اظهاراتی که نشان می‌داد فریدون مرد همیشه در صحنه‌ی دولت روحانی، غیر از آنکه سایه به سایه به دنبال آقای رییس جمهور حرکت کند، فعالیت‌های دیگری نیز دارد؛ فعالیت‌هایی که البته به نظر می‌رسد چندان شفاف هم نیستند. ضروری است با توجه به حساسیت موضوع قوه قضاییه و دیگر مقامات امنیتی کشور برای روشن کردن ماجرا و تنویر افکار عمومی، به موضوع ورود کرده و کم و کیف آن را مورد بررسی قرار دهند.

 

ظاهرا بعضی شواهد نشان میدهد دولت روحانی دولت فسادپروری در حوزه‌های گوناگون است، این را اسناد و مدارک مختلف می‌گوید. با این همه روحانی همچنان به دنبال اجرای نسخه‌ی دوم برجام و فرافکنی در خصوص شفاف‌سازی عملکرد اقتصادی اعضای کابینه و علی الخصوص نزدیکان و خویشاوندان است. فساد از سر و کول دولت بالا می‌رود؛ اگر آنچنان که آقای رییس جمهور ادعا می‌کنند مبارزه با فساد برایشان در اولویت است، چه بهتر که این مبارزه را از درون دولت و خاصه از نزدیکان خود آغاز کنند.

 

 



  
بی‌بی‌سی فارسی نوشت: برای حذف آقایان یزدی، جنتی و مصباح از فهرست منتخبان باید حداقل 600 هزار و حداکثر یک میلیون نفر از رأی‌دهندگان مخالف این سه نفر به فهرست 16نفره رقبای آنها رأی دهند.
گروه سیاسی مشرق - با رصد کانال‌های تلگرامی که این روزها بازارشان داغ شده، می‌توان بسیاری از اخبار را سریعتر و بدون پرده دریافت کرد؛ جذابیت اخبار تلگرامی موجب شد تا به صورت گزینشی، اخبار رسمی و غیررسمی و همچنین انتخاباتی منتشر شده در این کانال‌ها مورد بررسی قرار دهیم.

*حضور پررنگتر مشارکتی ها در ستاد اصلاحات 

برخی کانال های تلگرامی از حضور پررنگتر مشارکتی ها در ستاد اصلاح طلبان خبر دادند و نوشتند: از هفته دوم بهمن، آقای محمدرضا جلایی پور به عنوان رئیس کمیته افکارسنجی برای جبهه اصلاحات در فضای مجازی انتخاب شده است    . 

این موضوع تا چند روز پیش به اعضای مرکزی ستاد اصلاحات نیز اعلام نشده بود که روز گذشته در جلسه شورای ستاد، این موضوع علنی شد    . 

وی عضو شورای مرکزی حزب منحل شده مشارکت بود و در حال حاضر عضو شورای مرکزی حزب اتحاد است    . 

 

*استفاده از فضای انتخابات برای شکستن حصر رسانه ای 

کانال های منتسب به اصلاح طلبان از به میدان آوردن رئیس دولت اصلاحات در همایش های انتخاباتی شان برای جذب آراء مردمی خبر دادند. آنها تلاش دارند تا از فرصت انتخابات جهت شکستن حصر رسانه ای رئیس دولت اصلاحات استفاده شود    . 

 

*الو استاندار؟ مشکل این روستا را فوری حل کنید !

یکی از کاندیداهای حوزه‌های انتخابیه کرمانشاه از تماس‌های تلفنی جعلی برای تبلیغ استفاده می‌کند و با حضور در میان اهالی برخی از روستاها مشکلاتشان را تلفنی با استاندار در میان می‌گذارد!

 

 

*برجام جدیدترین بهانه برای ایجاد دودستگی در فضای انتخابات

برخی کانال ها و گروه های تلگرامی طی روزهای اخیر بحث های زیادی را با محوریت برجام به نمایش گذاشتند و تلاش کردند تا بر اساس نظرات نمایندگان و شخصیت های سیاسی درخصوص برجام آرائ خود را در انتخابات دسته بندی کنند و کسانی که خوشبینی بیش از حد به برجام نشان دادند را از لیست اصولگرایان خط بزنند.

پوستر زیر در راستای اتمام این گونه بحث ها و نظرات در حال پخش شدن در گروه های تلگرامی است.

دولتی‌ها بار دیگر عارف را رها کردند/ تلاش آشکار BBC برای رای نیاوردن آیت‌الله جنتی/ اعتدال گرایان میثاق‌نامه اصلاح‌طلبان را امضا نکردند

 

 

*تلاش آشکار بی‌بی‌سی فارسی برای مهندسی آرا

بی بی سی فارسی در گزارشی نوشت: برای حذف آقایان یزدی، جنتی و مصباح از فهرست منتخبان استان تهران لازم است حداقل 600 هزار و حداکثر یک میلیون نفر از رای دهندگان مخالف این سه نفر، به فهرستی 16 نفره از رقبای آنها رای بدهند.

احتمالا کافی است 40درصد حامیان روحانی در استان تهران به 16کاندیدای رقیب آقایان یزدی، جنتی و مصباح رای بدهند تا این سه نفر دیگر در مجلس خبرگان نباشند.

تجربیاتی مانند انتخابات ریاست جمهوری 92، نشان می‌دهد که دستیابی به سطوح "نامعمول" هماهنگی انتخاباتی در ایران، بی‌سابقه نیست.

حضور پررنگ مشارکتی ها در ستاد اصلاحات/ تلاش آشکار BBC علیه آیت‌الله جنتی/ دولتی‌ها بار دیگر عارف را رها کردند

برجام یک تاپنج

عبدالله کنچی در تلگرام خود نوشت: این روزها صحبت از برجام دو می شود وبر تعمیم پذیری برجام زیاد تاکید می شود.با دقت در اتفاقاتی که در حال وقوع است واتفاقاتی که باید بیفتد ونمی افتد می توان برجامهای یک تا5 را پیش بینی کرد
برجام یک:توافق هسته ای ولغو نسبی تحریم ها در قبال پرداخت هزینه سنگین
برجام دو:خرید کالای لوکس وبی ارتباط با تولید واشتغال
برجام سه:خام فروشی نفت وگاز وپرداخت پول کالای لوکس
برجام چهار: رها سازی سران فتنه بدون توضیح در باره چرایی طرح تقلب و کودتای رنگی بدون عذرخواهی
جرجام پنج:طرح خواهرخواندگی ایران وامریکا به بهانه مشکلات مردم باسیاست راه بنداز جا بنداز وبازتعریف معنای انقلاب باهدف تقلیل ان به جمهوری اسلامی اسمی


 

 

 

 

*اعتدال گرایان میثاق را امضا نکردند

گروه های تلگرامی اصلاح طلب از امضا نکردن میثاق نامه اصلاح طلبان توسط اعتدال گرایان خبر دادند و نوشتند: اصلاح طلبان لیست منشور اصلاح طلبی را امضا کردند اما اعتدال گرایان لزومی برای امضای این منشور نداشتند.

 

*انصراف دسته جمعی/ موج حمایت چهره های اصولگرا از «فهرست واحد»

اسامی تعدادی از انصراف‌دهندگان به نفع ائتلاف اصولگرایان در کانال های تلگرامی به شرح زیر در حال انتشار است.

1سیدعلی ریاض 2- حجت الاسلام مرتضی چیت سازیان 3-محمد ودود حیدری 4-محمد هادی اردبیلی 5-ساسان والی‌زاده 6-جواد شخص توکلیان 7-علی یوسف‌پور 8-منیره نوبخت 9-صالح اسکندری 10-زهرا شکرآمیز 11-محمدرضاشکوهی 12-مهدی الماسی مقدم 13-وجیهه الهام‌نژاد 14-محمدرضا وفایی

همچنین برخی گروه های تلگرامی از انصراف آقای اسماعیل ثمنی، استاد دانشگاه امام حسین(ع)، به نفع "فهرست واحد اصول‌گرایان" خبر دادند.

 

 

 

 

گروه های تلگرامی جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی از انصراف 17 نامزد این جمعیت به‌نفع "لیست واحد اصولگرایان" خبر دادند.

 

 

*ادامه اختلاف در اردوگاه اصلاح طلبان/ استقبال سرد "آرمان" از لیست منتشره

 

آرمان نوشت: روز گذشته درنهایت لیست ائتلاف فراگیر اصلاح‌طلبان برای انتخابات مجلس در تهران منتشر شد؛ لیستی که اصلاح‌طلبان با مشاهده آن کمی به فکر فرو رفتند.

برخی از این اسامی برای اصلاح‌طلبان ناشناخته بود و دیروز درموتورهای جست‌وجوگر بارها نام آنها را وارد می‌کردند تا رزومه‌ای از فعالیت‌هایشان بیایند.

این روزنامه می نویسد:افراد این لیست همان طور که اعلام شد برای عموم مردم ناشناخته هستند

نخستین واکنش پس از انتشار این لیست از سوی یک عضو شورای عالی سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان بود که گفت: لیست اصلاح‌طلبان هنوز به تایید هیات رئیسه شورا نرسیده است.

حسین کمالی درباره لیست نهایی اصلاح‌طلبان در تهران اظهار داشت: از نهایی شدن لیست و نتیجه مذاکرات اطلاعی ندارم.

کانال رسمی حزب اعتماد ملی لیست منتشر شده را تایید نکرد و نوشت: «این فهرست صحت ندارد و هنوز ائتلاف اصلاح‌طلبان لیست نهایی را منتشر نکرده است.

*دولتی‌ها بار دیگر عارف را رها کردند

علی یونسی مشاور رئیس جمهور در امور اقلیت ها در مصاحبه با آرمان اعلام کرد عارف از ریاست مجلس به نفع لاریجانی کنار خواهد کشید.

وی در این باره گفت:بنده معتقدم قطعا همکاری میان آقای عارف و لاریجانی در مجلس آتی خواهد بود. به نظر من به همان دلیل که مصلحت بود آقای عارف به سود آقای روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری کناره‌گیری کند در مجلس دهم نیز مصالح اصلاح‌طلبی و مجلس را در ارتباط با مدیریت آن در اولویت قرار خواهند داد.

وی درباره لاریجانی نیز ادامه می دهد:آقای لاریجانی در شرایط کنونی نیز در حال ایفای یک نقش تاریخی برای جریان اصلاحات و کشور است. مهم‌ترین خدمت علی لاریجانی به کشور و جریان‌های سیاسی در مجلس نهم حمایت از تصویب برجام بود. این کار را هیچ اصلاح‌طلبی نمی‌توانست به خوبی و تاثیرگذاری علی لاریجانی انجام دهد.

.این گفته وی درحالی است که اعتدالیون در انتخابات ریاست جمهوری نیز عارف را جا گذاشتند و پس از انصراف وی به نفع روحانی عارف جایی در دولت تدبیر و امید نداشت.

 

 

فردا؛ آغاز تبلیغات انتخاباتی داوطلبان مجلس

تبلیغات انتخاباتی نامزدها و طرفداران آنان از فردا (پنج‌شنبه) به مدت یک هفته آغاز می‌شود. طبق ماده 56 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی «فعالیت تبلیغات انتخاباتی نامزدهای نمایندگی 8 روز قبل از روز اخذ رای (مرحله اول و دوم) آغاز و تا بیست و چهار ساعت قبل از اخذ رای ادامه خواهد داشت.» بر اساس برنامه زمانبندی برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، این فرصت 7 روزه از 29 بهمن ماه آغاز می‌شود و 5 اسفند ماه به پایان می‌رسد.

 

 

* جامعه دوباره تحمل دعوا های مجلس ششم را دارد؟!

کانال های تلگرامی با راه اندازی کمپینی تصاویر زیادی تحت عنوان "من به لیست واحد رای می دهم تا مجلس ششم تکرار نشود" را منتشر کردند.
تصویر زیر نمونه‌ای از جمله تصاویر این کمپین است که مربوط به صحبت های یکی از سران فتنه 88 و رئیس مجلس ششم می باشد.

حضور پررنگتر مشارکتی ها در ستاد اصلاحات/ تلاش آشکار BBC برای رای نیاوردن آیت‌الله جنتی/ دولتی‌ها بار دیگر عارف را رها کردند

حضور پررنگ مشارکتی ها در ستاد اصلاحات/ تلاش آشکار BBC علیه آیت‌الله جنتی/ دولتی‌ها بار دیگر عارف را رها کردند


  

اگر نماینده مجلس وکیل‌الدوله باشد حتما با مشکل روبرو خواهیم شد. البته من به نمایندگان اینچنینی دولت ذلیل می‌گویم و نمایندگان دولت ذلیل هرگز نمی‌توانند تحول اقتصادی و پیشرفت ایجاد کنند.

اگر نماینده مجلس وکیل‌الدوله باشد حتما با مشکل روبرو خواهیم شد. البته من به نمایندگان اینچنینی دولت ذلیل می‌گویم و نمایندگان دولت ذلیل هرگز نمی‌توانند تحول اقتصادی و پیشرفت ایجاد کنند.

گروه سیاسی-رجانیوز: اولین نشست از سلسله نشست های اقتصاد مقاومتی بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی روز گذشته با حضور دکتر پرویز داوودی، معاون اول دولت نهم، دکتر محمد سلیمانی، وزیر ارتباطات دولت نهم و دکتر حجت الله عبدالملکی اقتصاد دان و استاد دانشگاه، در دانشکده مدیریت دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد.

به گزارش رجانیوز محمد سلیمانی نماینده مجلس شورای اسلامی در همایش «مجلس، دولت و نفوذ اقتصادی»، ضمن درخواست از دانشجویان و جوانان برای برگزاری جلساتی برای ارائه مطالبات خود به مسئولان گفت: مطالبه کردن به نفع کشور است و موجب پیشرفت می‌شود. به همین دلیل سعی داشته باشید از مسئولان در چنین جلساتی دعوت کنید.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس و خبرگان رهبری تاکید کرد: مجلس در راس امور است و جایگاه بسیار ویژه و مهمی دارد و باید به بحث مجلس بیش از این پرداخته شود.

وی در قسمت دیگری از سخنان خود ادامه داد: در کشور ما یک دیدگاه وجود دارد که می‌گوید ما می‌توانیم حکومت اسلامی را برقرار کنیم و به تمدن اسلامی برسیم و در مقابل آن یک دیدگاه دیگر نیز وجود دارد که می‌گوید ما چنین چیزی را نمی‌خواهیم و می‌توانیم به نحوی جیره‌خوار غرب باشیم. در زمان مشروعیت هم می‌بینیم که این دو دیدگاه با هم درگیر هستند.

سلیمانی ادامه داد: تفسیری که مقام معظم رهبری در این رابطه دارند این است که جمهوری اسلامی ایران باید مراحلی را طی کند. مانند بحث استقلال، اعتلای انقلاب اسلامی، شکل‌گیری تمدن اسلامی و در نهایت هم بحث جامعه حضرت مهدی (عج) مطرح می‌شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه مسئولان در نظام اسلامی باید دارای یکسری ویژگی‌ها باشند، افزود: یکی از این ویژگی‌ها این است که مسئولان در نظام اسلامی کار اقتصادی نکنند. زیرا اگر اینچنین باشد مشکلات اقتصادی ما حل نخواهد شد.

وی گفت: انتقاد ما به دولت به دلیل این است که گفته می‌شود 6 نفر در دولت نشسته‌اند که هزار میلیارد پول دارند و وقتی چنین بحثی مطرح می‌شود هیچ کسی آن را تکذیب نمی‌کند.

سلیمانی در ادامه ضمن انتقاد از عدم استفاده از توان داخلی توسط برخی مسئولان گفت: متاسفانه ایرانی‌ها هیچ اجازه ندارند وارد بحث بالادستی صنعت نفت شوند. در فاز 15 و 16 در پارس جنوبی دیدیم که بعد از مدتی که شاهد پیشرفت در این دو فاز بودیم آن را تعطیل کردند و گفتند خارجی‌ها باید بیایند و کار را ادامه دهند که بعداز مدتی خارجی‌ها نیامدند.

این نماینده مجلس اظهار داشت: متاسفانه گاهی شنیده می‌شود برخی از مسئولان می‌گویند ما فقط توان درست کردن آبگوشت بزباش را داریم که این تحقیر اقتصاد و ملت است. در صورتی که ما توان بسیار بالایی داریم و شرکت‌هایی مانند مپنا را شاهد هستیم که با بزرگترین شرکت‌های دنیا رقابت می‌کنند. اگر چنین مجلسی برپا شود که زیر سطح چنین تفکری برود، معلوم نیست چه اتفاقی برای کشور بیفتد و اینکه آیا دیگر در دانشگاه علم باقی خواهد ماند؟

وی ضمن انتقاد از قرارداد جدیدی که خودروسازی با پژوی فرانسه به امضا رسانده است، خاطرنشان کرد: بیش از 50 سال است که صنعت خودروسازی در کشور ما راه افتاده ولی متاسفانه کیفیت آنچنان مناسبی ندارند. در زمانی هم که مردم تصمیم می‌گیرند به دلیل کیفیت پایین و قیمت بالای خودرو دست از خرید آن بردارند، یکی از وزیران کشور آنها را ضدانقلاب خطاب می‌کنند یا اینکه می‌گویند باید مدیر از خارج کشور وارد کنیم.

سلیمانی تصریح کرد: اگر نماینده مجلس وکیل‌الدوله باشد حتما با مشکل روبرو خواهیم شد. البته من به نمایندگان اینچنینی دولت ذلیل می‌گویم و نمایندگان دولت ذلیل هرگز نمی‌توانند تحول اقتصادی و پیشرفت ایجاد کنند.

این نماینده مجلس در ادامه گفت: در قدم اول نیروی انسانی اصلی‌ترین پتانسیل و ظرفیت در جمهوری اسلامی ایران است که متاسفانه از آن استفاده نمی‌شود و متاسفانه می‌بینیم درب صنعت نفت و گاز ما بسته می‌شود و نیروی انسانی ما بیکار است.

وی در ادامه تاکید کرد: من در دو سال و نیم اخیر که در مجلس هستم از اینکه می‌بینم در وزارت نفت وزیر از معاون پیرتر است و مسئولان دیگر یکی از یکی کهنسال‌ترند بسیار غصه خوردم. وزارتخانه‌ای که اینگونه باشد نمی‌تواند باعث پیشرفت شود.

سلیمانی با بیان اینکه ما باید یک مجلس زنده تشکیل بدهیم که پاسخگوی نیازها و مشکلات مردم و کشور باشد، افزود: وقتی یک مسئول فقط خانه‌اش چند هزار متر مربع است چگونه می‌تواند کار کند و درد ملت را بفهمد؟ معلوم است با چنین روندی که ایجاد می‌شود شاهد مشکلات اقتصادی هستیم و شب پرداخت یارانه‌ها مصیبت برخی مسئولان آغاز می‌شود.

این نماینده مجلس ادامه داد: مسئولان باید از مسائل حاشیه‌ای دوری کنند و نباید وارد حاشیه شوند. مردم مسئول پرحاشیه را دوست ندارند. باید حاشیه را رها کرد و به داد ملت رسید.

سلیمانی اظهار داشت: وضعیت اقتصادی و معیشتی امروز به مردم فشار می‌آورد. باید فکری کرد و راه چاره‌ای اندیشید. امروز برجام هم که امضا شده و دیگر هیچ بهانه‌ای وجود ندارد. پس دولت باید فکری برای مشکلات اقتصادی مردم انجام دهد.

وی در خاتمه با بیان اینکه هزینه جاری دولت در سال 94 دو برابر سال 89 است، گفت: برخی مسئولان فقط به مردم وعده آینده می‌دهند و معلوم نیست این آینده کی قرار است برسد.

در ادامه این همایش حجت الله عبدالملکی عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق (ع) گفت: آمریکا و غرب به دنبال نفوذ اقتصادی در ایران هستند زیرا منافع اقتصادی خود را در ایران می‌بینند و همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند آن‌ها به دنبال این هستند که در بین تصمیم سازان و نمایندگان ما نفوذ کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: شنیده شده است که برخی از گروه‌ها و جناح‌ها قصد دارند 5 میلیارد صرف امور تبلیغاتی خود در انتخابات کنند و معلوم نیست که این مبلغ از کجا آمده و چگونه قرار است هزینه شود؟

عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق (ع) تصریح کرد: غرب برای اینکه به منافع خودش در کشور ما دست پیدا کند به دست برخی از تصمیم سازان تئوری می‌رساند تئوری که برای انباشت ثروت در دست برخی از افراد خاص تلاش می‌کند و در همین راستا ما می‌بینیم که در کشور برخی از مفسدان اقتصادی شناسایی میشوند و برخی از آنها نیز سال‌های سال به کار خود ادامه می دهند.

 


  

عبدالملکی در ادامه ضمن انتقاد از عملکرد نظام بانکی در ایران اظهار داشت: نظام بانکی ما در عمل بر اساس الگوی آمریکایی آنهم نه الگوی آمریکایی خالص عمل می‌کند، به این صورت که سپرده مردم را می‌گیرد ولی آن را به جوانان برای ازدواج و اشتغال و به تولید کنندگان برای تولید نمی‌دهد. نظام بانکی ما اسلامی نیست.

این استاد دانشگاه ادامه داد: این مسئله نیاز به اصلاح دارد ولی متاسفانه کسانی که منفعتشان در این موضوع قرار گرفته است اجازه اصلاح را نمی‌دهند. افرادی که گاهی در شبکه مدیریت بانکی نیز نفوذ کرده اند.

وی در ادامه با اشاره به نفوذ در قسمت واردات تصریح کرد: امروز حتی در عرصه واردات نیز شاهد نفوذ هستیم و وقتی گفته می‌شود باید واردات را کاهش داد برخی‌ها مقاومت می‌کنند و اجازه چنین کاری را نمی‌دهند.

عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق (ع)  گفت: اکثر کالاهایی که وارد می‌شوند را خودمان می‌توانیم در داخل تولید کنیم ولی متاسفانه می‌بینیم که تولید‌ی‌های ما تعطیل می‌شوند و ما به سمت واردات کالا می‌رویم چه کسی است که نمی‌گذارد این روند اجرا شود. آیا غیر از این است که کسانی که منافعشان در گرو واردات است اجازه اصلاح این روند را نمی‌دهند؟

وی اضافه کرد: مفسدان اقتصادی امروز دلگرم هستند زیرا کاری که می‌کنند در میان میلیون‌ها تراکنش دیگر گم می‌شود زیرا شفاف‌سازی در این راستا وجود ندارد و ما شدیدا به شفاف سازی در این عرصه نیازمندیم.

عبدالملکی ضمن انتقاد از فروش نفت به صورت خام تصریح کرد: چه کسانی هستند که در رابطه با نفت و گاز نمی‌گذارند اصلاحات لازم صورت گیرد؟ و اجازه نمی‌دهند ما نفت را به صورت خام و با قیمت پایین نفروشیم. این مسئله به خاطر تفکراتی است که توسط آمریکا وارد شده و اجرا می‌شود.

عبدالملکی گفت: مشکلات اقتصادی ما و تمام مواردی که مطرح شد همه با اقتصاد مقاومتی حل می‌شود و اقتصاد مقاومتی کلید رفع مشکلات اقتصادی ما است و با اجرای درست اقتصاد مقاومتی راه‌های نفوذ اقتصادی نیز بسته می‌شود.

وی در خاتمه اظهار داشت: امروز دولت اقتصاد مقاومتی را به یک محتوای پوچ و سوال صرف تبدیل کرده است و از طرفی می‌بینیم که مسئولان اقتصادی ما به مفهوم درستی از اقتصاد مقاومتی دست نیافته‌اند که مجلس باید در این رابطه مطالبه عالمانه‌ای داشته باشد.

در ادامه این همایش دکتر پرویز داودی عضو ائتلاف اصولگرایان، اظهار داشت: هدف نفوذ بردن منابع و ثروت کشورهای مورد نفوذ است که آن هم با انواع روش‌ها از جمله شرکت‌های چند ملیتی و استفاده از سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: سازمان‌ها و مجامع بین المللی در کنار اهداف اعلام شده‌شان وظایف دیگری را به طور پنهان نیز دنبال می‌کنند. برای مثال وقتی آمارها و نقاط ضعف ما توسط این سازمان‌ها بررسی شد، تحریم‌های هدفمندتری نیز بر ما تحمیل شد.

معاون اول دولت نهم با بیان اینکه زمانی سیاست‌های تعدیل توسط همین سازمان‌ها برای ایران در نظر گرفته شد، گفت: در کنار آن سیاست‌هایی با عنوان تور حفاظتی نیز برای حفظ فشارها طراحی کردند. بعضی مسئولین در آن زمان می‌گفتند که باید کلاهخود و باتوم هم سفارش دهیم.

داودی اضافه کرد: این سیاست بحرانی را در سال 74 ایجاد کرد که تورم به 50 درصد رسید و نرخ ارز ماهانه 17 درصد بالا رفت، به خاطر همین فشارها بود که این سیاست کنار گذاشته شد.

وی افزود: با کنار گذاشتن این سیاست ما در سال 75 از رشد 2.7 درصد به رشد 5.2 درصد رسیدیم و تورم نیز از 50 درصد به 25 درصد کاهش پیدا کرد.

وی تأکید کرد: گرچه این نوع سیاست‌ها در برخی کشورها اجرا شد اما در اغلب کشورها بدهی خارجی بالا رفت و توزیع درآمد بدتر شد. بدهی خارجی یعنی قدرت و استقلال سیاسی کشور کم شود و این روش نفوذی بود که دشمن از طریق اعمال سیاست‌های اقتصادی دنبال می‌کرد.

معاون اول دولت نهم با بیان اینکه دلار ابزار دیگری برای نفوذ است، گفت: اصل رایج شدن دلار یعنی حق آقایی و اینکه منابع کشورها به کشور نشردهنده دلار منتقل شود که این کار باعث می‌شود کشورها به دلار وابسته شوند. بر همین اساس است که امروز مشاهده می‌کنیم بانک‌های ما حتما باید به سوئیفت وصل شوند.

داودی با بیان اینکه روش دیگر در حوزه نفوذ تغییر تفکر نخبگان از طریق علوم انسانی است، گفت: علوم انسانی موجود که بعد از رنسانس به وجود آمده است نهضتی را بر مبنای مادی‌گرایی و اومانیسم بنا نهاده است و این نهضت خمیرمایه نظریات علوم انسانی را شکل داد و چراغ راهنمایی در حوزه اقتصاد و سیاست شد که متأسفانه نظام آموزشی ما نیز بر اساس این برنامه است.

عضو ائتلاف اصولگرایان در ادامه خاطرنشان کرد: امروز ما در زمینی بازی می‌کنیم که طراحی دیگری است. بعد اهدافی گذاشته می‌شود که اصلا معلوم نیست چقدر برای کشور ما مطلوب است.

وی با اشاره به تدوین کتاب «مبانی نظری برنامه چهارم توسعه» توسط سازمان مدیریت در سال 83، گفت: وقتی عناوین این کتاب و تأکید آن بر ارزش‌های خاص را مشاهده می‌کنیم در آن می‌بینیم خودباختگی شدید مقابل غرب، پررنگ کردن تهدیدات خارجی، توصیه به سازش با آمریکا، حرکت در چارچوب سیاست آمریکا،‌ پیوستن به نظم نوین جهانی به هر قیمت، انحصار رفع معضلات فقر و بیکاری در پذیرش خواسته‌های آمریکا، ایجاد روحیه یأس و ناامیدی در مردم و مسئولین، پذیرش نظام سلطه و بایکوت نام امام و رهبری، به سخره گرفتن ارزش‌های اسلامی مردمی و بسیج، تأیید و تعریف از سیاست‌های طاغوت، توصیه به جدایی سیاست از مذهب و توسعه بر اساس نظریه وابستگی پررنگ است.

وی افزود: این توصیه‌ها در کتاب مبانی نظری برنامه چهارم آنقدر بد بود که آن کتاب را خمیر کردند.  البته باید بگویم این تفکر از دامن دانشگاه‌های ما بیرون آمده است.

معاون اول دولت نهم در ادامه با اشاره به تلاش دشمن برای نفوذ اقتصادی در کشور گفت: جملات برخی مسئولین از جمله اینکه نفوذ یعنی ایجاد توقعات برای جلوگیری از سرمایه‌گذاری خارجی نشان از برنامه دشمن برای نفوذ اقتصادی می‌دهد. چرا که سرمایه‌گذاری خارجی زمانی مؤثر است که در کنار یک اقتصاد توانمند در داخل قرار گیرد.

داودی افزود: از جمله موارد نفوذ این است که ما بگوییم باید مدیر خارجی بیاوریم و یا اینکه اقتصاد ما باید در اقتصاد جهانی هضم شود. این نفوذ یعنی اعتقاد به توان داخلی تبدیل به این شود که ما حداکثر می‌توانیم دو نوع غذا تولید کنیم.

عضو ائتلاف اصولگرایان خاطرنشان کرد: گفتمانی که عنوان می‌کند ما تنها می‌توانیم دو نوع غذا تولید کنیم با گفتمان رزم‌آرا که می‌گفت مردم ایران توانایی ساخت لولهنگ هم ندارند چه فرقی می‌کند.

وی افزود: آیا گفتمان اقتصاد مقاومتی این است که بگوییم اگر تحریم‌ها را برنداریم آب خوردن ما هم به مشکل می‌خورد. اقتصاد مقاومتی دقیقا عکس سخنان آقایان است. اینکه خودباخته نشویم و با توان داخلی به دنبال پیشرفت باشیم.

معاون اول دولت نهم با بیان اینکه بدترین نفوذ ورود تفکر وابستگی به بطن جامعه و تفکر جوانان ما است، گفت: آن تفکری که در سال 83 در تعداد کمی از مسئولین ما قرار داشت امروز دشمن تلاش می‌کند آن را در بین 30 میلیون از جوانان ما ترویج دهد. آن هم از طریق شبکه‌های اجتماعی. هدف دشمن این است که نظام محاسباتی جوانان ما را تغییر دهد.

داودی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی نیز برای جلوگیری از همین نفوذ طراحی شده است، گفت: اگر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در برنامه‌های دولت عملیاتی شود جلوی نفوذ را می‌گیرد چرا که اقتصاد مقاومتی در ابتدا بر افکار و باورها دست می‌گذارد و تفکر جهادی، حماسی و فرهنگ انقلاب اسلامی را در حوزه اقتصاد ترویج می‌دهد.

عضو ائتلاف اصولگرایان در پایان خاطرنشان کرد: یکی از وظایف مجلس پیاده کردن تمام بندهای اقتصاد مقاومتی در حوزه اختیاراتش است که اگر مجلس به این وظیفه‌اش عمل کند راه‌های نفوذ را می‌بندد.



  

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با انتقاد از حضور هاشمی رفسنجانی در لیست جامعه روحانیت مبارز، تاکید کرد: من به عنوان عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز، قطعا به لیست این تشکل رای نخواهم داد چرا که با ملاحظه تنظیم شده و نمی‌توان شرعا به این لیست رای داد

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با انتقاد از حضور هاشمی رفسنجانی در لیست جامعه روحانیت مبارز، تاکید کرد: من به عنوان عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز، قطعا به لیست این تشکل رای نخواهم داد چرا که با ملاحظه تنظیم شده و نمی‌توان شرعا به این لیست رای داد

گروه سیاسی- رجانیوز: حجت‌الاسلام والمسلمین جعفر شجونی عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به ادعای اخیر آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی مبنی بر اینکه به بخشی‌هایی از جمهوریت و اسلامیت نظام آسیب وارد شده، گفت: آقای هاشمی پشتیبان فتنه 88 بود و ایشان علیه جمهوریت و اسلامیت نظام اقدام کرد و بارها با اقدامات غیرقانونی عدم التزام به قانون را نشان داد.

 

به گزارش رجانیوز به نقل از تسنیم، وی با بیان اینکه رای نیاوردن آیات یزدی، جنتی و مصباح سناریوی دشمن و منافقان داخلی است، گفت: من به عنوان عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز به برخی افراد که در لیست جامعه روحانیت هستند رای نخواهم داد؛ من قطعا به آقای هاشمی رای نخواهم داد و حضور ایشان در لیست جامعه روحانیت دلیل رای به ایشان نیست. به مردم و مومنان عزیز هم توصیه می‌کنم که در رای دادن به بحث حجت شرعی توجه کنند، مخصوصا در انتخابات خبرگان به فردی رای بدهند که به ایمان، علم و تقوی او اطمینان داشته باشند.

 

شجونی با بیان اینکه مجلس خبرگان جای دانشمندان دین است، گفت: مجلس خبرگان جای دانشمندانی چون علامه مصباح یزدی، حضرت آیت‌‌الله یزدی و حضرت آیت‌الله جنتی است و افراد برای رای دادن باید حجت شرعی داشته باشند و بدانند که درباره رای که می‌دهند باید روز قیامت پاسخگو باشند. دشمن از علم، ایمان، اخلاص و ایثار حضرات آیات جنتی، یزدی و مصباح می‌ترسد و بر همین است که انتخابات را علیه آنها مهندسی کرده است.

 

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با انتقاد از حضور هاشمی رفسنجانی در لیست جامعه روحانیت مبارز، تاکید کرد: من به عنوان عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز، قطعا به لیست این تشکل رای نخواهم داد چرا که با ملاحظه تنظیم شده و نمی‌توان شرعا به این لیست رای داد.



  

سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: حاضرم با هر مقام مسئول تراز اولی که می‌خواهد از خرید ایرباس دولت دفاع کند، در هر زمان و هر مکانی که مشخص کنند مناظره زنده کنم.

سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: حاضرم با هر مقام مسئول تراز اولی که می‌خواهد از خرید ایرباس دولت دفاع کند، در هر زمان و هر مکانی که مشخص کنند مناظره زنده کنم.
سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در واکنش به اظهارات توهین آمیز معاون اول رئیس جمهور نسبت به سخنان وی در انتقاد از خرید سنگین دولت از ایرباس اظهار داشت: خصوصیات حزب الله در قرآن امده است، وَلاَ یَخَافُونَ لَوْمَةَ لآئِمٍ؛ ما از سرزنش سرزنش کنندگان نمی ترسیم و از گفتن حقیقت هم پرهیز نمی کنیم.
 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: دوستانی که در مسئولیت ها قرار می گیرند بدانند اینها چند روزه است حالا ما یا دیگران فرقی نمی کند، اما باید یاد بگیریم که توهین نکنیم. اگر جوابی هست بفرمایند ما از جواب منطقی و علمی استقبال می کنیم لزومی نیست به توهین متوسل شوند.
 
نقدی تاکید کرد: بنده حاضرم با هر مقام مسئول تراز اولی که می‌خواهد از خرید ایرباس دولت دفاع کند در هر زمان و هر مکانی که مشخص کنند مناظره زنده کنم. 
 
به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار نقدی چندی پیش در سخنانی گفته بود: «رخدادهای سفر رم و فرانسه خنجری بر پیکر اقتصاد مقاومتی بود، زیرا این اقدامات بر ضد اقتصاد مقاومتی است و در صورت استمرار آنها باید دانشگاه‌های فنی کشور را تعطیل کنیم.»
 
اسحاق جهانگیری معاون اول روحانی در واکنش توهین آمیزی به سخنان سردار نقدی با بیان اینکه عده‌ای در کشور مشغول چوب لای چرخ گذاشتن هستند، اظهار کرد: در کشور دو دسته از مسئولین حضور دارند. عده‌ای مسئولیت‌شان حل و فصل امور مردم است و عده‌ای دیگر مسئولیت‌شان نق زدن و چوب لای چرخ گذاشتن امور است. دسته دوم همواره از خوشحالی مردم ناراحت می‌شوند.
 
وی ادامه داد: این افراد زمان مذاکرات می‌گفتند مگر می‌شود که مذاکرات را به نتیجه رساند و آمریکا تحریم‌ها را بردارد؟ پس از به نتیجه رسیدن مذاکرات و هنگامی که تحریم‌ها در روز اجرای برجام لغو شد این افراد بار دیگر مدعی می‌شدند که طرف مقابل هیچ‌گاه حاضر نمی‌شود امتیازاتی به ایران بدهد.
 
جهانگیری در ادامه با واکنش صریح‌تری گفت: «اینکه بگویند سفر به فرانسه و ایتالیا خنجر از پشت به اقتصاد مقاومتی بود،‌ ظلم به اقتصاد مقاومتی و رهبری است.»


 


  
رهبر معظم انقلاب :رادیو انگلیسی دارد به مردم تهران دستور العمل می دهد به فلانی رای ندهید ، مردم برعکس آن عمل کنند



  
احمد توکلی نوشت: برادر جهانگیری! به خاطر وضع مردم و دو بسته سیاستی ضدرکود شما که دردی را دوا نکرده. من شرمنده‌ام شما چطور؟
به گزارش مشرق، احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس در واکنش به اظهارات روز گذشته اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور خطاب به وی نامه ای نوشت که مشروح آن به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

برادر ارجمند جناب آقای مهندس جهانگیری

معاون اول محترم رئیس جمهور

سلام علیکم

در ارتباط با مصاحبه بنده در روز یکشنبه 25 بهمن و پاسخ جنابعالی در روز دوشنبه 26 بهمن چند نکته و مطلب را تقدیم میکنم تا تذکری باشد برای من و شما و سایر مسئولان کشور همچنین شاید تشفی خاطر مردم را نیز دربرداشته باشد. همه اذعان داریم که شفافیت رفتار مسئولان امری ضروری و انتشار به موقع شاخص های اقتصادی، بر اساس قانون آزادی دسترسی و انتشار اطلاعات، قانون مرکز آمار ایران و قانون برنامه پنجم، وظیفه قطعی دولت است، بر این اساس عدم انتشار به موقع نرخ رشد فصلی را بخل در دادن اطلاعات خواندم و اضافه کردم: " اینکه دولت اکنون نرخ رشد را اعلام نمیکند نمی خواهد پیش مردم شرمنده شود." این سخن من ظاهرا شما را عصبانی کرد و با ردیف کردن سوء سیاستها و سوءعملکردهایی از دولت پیشین آنها را به همه سیاستمداران غیر از خودتان و جناح اصلاح طلب نسبت دادید و آنان را مستحق شرمندگی شناختید. توجه جنابعالی را به نکات زیر جلب می‌کنم: 

1.گرچه به دلایلی که عرض خواهم کرد، حرف درست و بجایی زده‌­ام، ولی اگر شما قضاوتی غیر از این داشتید نباید این همه برآشفته می شدید و میتوانستید با استدلال و منطق پاسخ اینجانب را بدهید و در صورت اثبات درستی عملکرد دولت، موجبات خرسندی جامعه و البته شرمندگی بنده را فراهم میکردید چرا که مردم در این قبیل مسائل رفتار و گفتار ما و شما را با ادعاهایمان محک میزنند.

2. خواهش می‌کنم به این پرسش خوب فکر کنید: اگر دولتی به مردم خویش وعده هایی داد ولی در عمل آن وعده ها لباس تحقق نپوشید، باید احساس سرافرازی کند یا احساس شرم به وی دست دهد و ابراز شرمندگی نماید؟ فکر نمی کنم پاسختان با جواب من که احساس شرمندگی را حق و ابراز آن را وظیفه میدانم، تفاوتی داشته باشد. زیرا جنابعالی نیز در مصاحبه خود دولت گذشته را به دلیل خلف وعده ها و اتلاف منابع و عدم تحقق دعاوی نجات بخشش مستحق شرمندگی در برابر خلق خدا دانسته اید. و بنده را نیز در سلک آنان شمرده­اید. اولا، همه میدانند که لااقل از حیث مخالفت با کج‌روی‌ها و هنجارشکنی‌های آن زمان بنده پیشگام و میدان‌دار بوده‌ام و از این بابت شرمندگی احساس نمی‌کنم؛ ثانیا، متاسفانه شما و اکثر دوستانتان به عنوان اقلیت، همچنین برخی از دوستان من به وظیفه نهی از منکر در برابر دولت وقت عمل نکردید و از این حیث شریک در وقوع آن منکرات هستید و باید به اقتضای حیاء و آزرم عمل کنید؛ و ثالثا، که از همه مهمتر است، بنده به سهم خودم از این که برخی از دوستانم به آن وظیفه عمل نکردند شرمنده هستم. بالاخره حاصل کار ما نمایندگان مجالس اخیر و دولت قبل و دولت فعلی که دولت ما هم هست، این شده که ما اکنون 11 میلیون حاشیه نشین داریم! فقر ناشی از رکود اغاز شده در گذشته و تشدید شده در دولت تدبیر و امید کارتن خوابی را به زنان تعمیم داده، سن ازدواج را بالا برده و نرخ طلاق را افزوده و . . .  و دو بسته سیاستی ضد رکود شما نیز دردی را دوا نکرده است. من با برخی از دوستانم چه در دولت پیشین و چه در دولت فعلی همواره دلسوزانه انتقاد همراه با راه حل داشته ایم، با این وجود، از این وضعیت شرمنده هستیم. شما را نمیدانم!

3.  بنده  همواره سعی کرده ام انصاف را در باره رفیق و رقیب رعایت کنم شاهد مطلب در همین مصاحبه وجود دارد که گفته ام : " آقای روحانی زمانی دولت را در دست گرفت که کشور با اعمال تحریم‌های بین المللی در شرایط سخت اقتصادی قرار گرفته است. افزایش نقدینگی و عدم مدیریت ارز حاصل از فروش نفت باعث شده بود نتوانیم اقدامی را برای بهبود اوضاع انجام دهیم. اما درحال حاضر باید از دو اقدام مثبت دولت نیز یاد کنیم که یکی از آنها ثبات بازار ارز و دیگری کاهش نرخ تورم است."(خبرگزاری تسنیم، شناسه خبر: 1000430 سرویس: اقتصادی 25 بهمن 1394 - 11:23) در پایان مصاحبه نیز به خاطر برخورد مثبت آقای مهندس زنگنه با منتقدان الگوی قراردادهای نفتی شکرگزاری کرده ام.

4.  بنده به این نکته واقفم و بارها به آن تصریح کرده ام که وقتی پس از 8 سال که کشور با ارز نفتی به ارزش متوسط سالانه 80 میلیارد دلار اداره شده، دولتی کار را به دست بگیرد که بخواهد سالانه با  متوسط 45 میلیارد دلار(متوسط درآمد نفت و گاز دو سال 92 و 93) درآمد نفتی کشور را اداره کند، چقدر دشوار است. ولی برادر عزیز! شما آمده اید که تحولی در رفتار و سیاست و عملکردهای گذشته ایجاد کنید، نه آن که به بهانه اینکه عده ای در دولت گذشته کارهای آن دولت را تحمل میکردند، اولا به کسی حق ندهید اگر دولت شما کار مشابهی کرد، انتقادی بکند، ثانیا فقط لطمات دولت پیشین را ذکر کنید و خدماتش را به کلی ناگفته بگذارید، و ثالثا، کاری را از آنان بد بدانید و مستوجب شرمندگی و اعتذار ولی اگر خودتان مبتلا شدید سرفرازی کنید. فقط به یک نمونه از گزارشی اشاره میکنم که مشروح آن امروز در سایت الف و سایر رسانه ها منتشر شده است.

آقای دکتر مسعود نیلی، مشاور اقتصادی فعلی رئیس جمهور، در 25 فروردین 1392 با حضور در برنامه پایش، ضمن مقایسه آمار مشابه تعداد شاغلان سالهای 1385 تا 1390 نشان داد در طول سالهای میانی دولت سابق، هر سال فقط 14هزار شغل ایجاد شده است. رسانه های منسوب به اصلاح طلبی، فردای پخش آن برنامه پایش، آمار ارائه شده توسط دکتر نیلی را تکان دهنده خوانده و با تمسخر تعداد اشتغال ایجاد شده در دوره آن دولت را حدود صفر اعلام کردند. حالا گزارش مذکور با همان روش آقای دکتر نیلی و به اتکای همان منابع آماری رسمی نشان میدهد که طی 27 ماه (دو سال و 3 ماه از تابستان 1392 تا پائیز 1394) از عملکرد این دولت،  نه تنها به طور خالص شغلی ایجاد نشده، بلکه هر ماه 5352 ایرانی شغل شان را از دست داده اند!  با توجه به وعده های مکرر رونق و ناکامی بسته های سیاستی دولت که این وضعیت تلخ نشانی از آن است، شرمندگی شایسته است، نه فرا افکنی.

برادر جهانگیری! صادقانه عرض میکنم چه در مجلس آینده به رای مردم بار مسئولیت نمایندگی بر دوشم بماند و چه به خواست مردم از تعهد نمایندگی معاف شوم، برای آنکه خدماتتان به این مردم نجیب و باوفا افزون شود از هیچ کوششی فروگذار نخواهم کرد تا شما و ما نزد خدا و خلق خدا به جای شرمندگی، سربلند باشیم.

برادر شما

احمد توکلی

نماینده مجلس شورای اسلامی
منبع: تسنیم


  




طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ