سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 46
بازدید دیروز : 7
کل بازدید : 136359
کل یادداشتها ها : 545
خبر مایه


جاش ارنست در ادامه اضافه کرده است: توافق هسته‌ای «نه تنها شامل دسترسی به نظام آمریکا نیست که به (ایران) نیز اجازه تراکنش‌های دوربرگردان (U-Turn transactions) را نمی دهد. ما به ایران اجازه دسترسی به این دو گزینه را نمی‌دهیم.»

جاش ارنست در ادامه اضافه کرده است: توافق هسته‌ای «نه تنها شامل دسترسی به نظام آمریکا نیست که به (ایران) نیز اجازه تراکنش‌های دوربرگردان (U-Turn transactions) را نمی دهد. ما به ایران اجازه دسترسی به این دو گزینه را نمی‌دهیم.»
گروه بین‌الملل-رجانیوز: طی روزهای گذشته، اظهارات اخیر رئیس کل بانک مرکزی در ارتباط با بد عهدی آمریکا، در اجرای تعهداتش مطابق با توافق وین و بیان این موضوع که تاکنون هیچ چیزی از برجام عاید ایران نشده، واکنش‌های بسیاری را در کشور به همراه داشته است.
 
به گزارش رجانیوز در میان تمامی واکنش‌ها به این مسئله، نوع برخورد برخی از حامیان دولت تامل برانگیز است. 
 
در همین راستا سعید لیلاز که از جمله حامیان پروپاقرص سیاست خارجی دولت یازدهم محسوب می‌شود سخنان سیف را در راستای ایجاد تکاپو در طرف آمریکایی خواند و گفت: هدف بسیار روشن و مشخصی در اظهارات رئیس کل بانک مرکزی وجود دارد که کاملا بر اساس مصالح نظام و اهداف دولت است. حتی قبل از پایان این سفر هم نتایج این اظهارات نمایان شد. به مقامات آمریکایی این پیام داده شد که مقامات ایران از سرعت اجرای برجام ناراضی هستند و آن ها به فکر چاره جویی افتاده اند. این هدف مشخص برای ایجاد تکاپوی بیشتر در طرف مقابل، حتما از سوی مقامات دولت و نظام مشخص شده است. 
 
اما گویا لیلاز که توجیه بهتری  برای سخنان سیف نیافته بود فرصت پیگیری واکنش مقامات آمریکایی به این سخنان را پیدا نکرده است؛ به همین جهت بازخوانی واکنش مقامات ایالات متحده به سخنان سیف بیشتر ضروری به نظر می‌رسد.
 
در همین راستا جان کربی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به اظهارات ولی‌‌الله سیف، رئیس بانک مرکزی ایران مدعی شد واشنگتن به همه تعهداتش تحت برجام عمل کرده است. 
 
وی همچنین گفت که نیازی نیست واشنگتن اقدامات بیشتری برای ایران در این زمینه انجام دهد. 
 
همچنین سخنگوی کاخ سفید در واکنش به اظهارات انتقادی رئیس کل بانک مرکزی ایران گفت که توافق هسته‌ای یا برجام شامل دسترسی تهران به سیستم مالی آمریکا نبوده و واشنگتن چنین اقدامی را قابل بررسی نمی‌داند.
 
سخنگوی کاخ سفید  همچنین گفت که ایران در خصوص برداشته شدن تحریم‌های هسته‌ای و  تاثیر آنها بر دسترسی به نظام مالی آمریکا یا استفاده از دلار مبادلات خارجی، اشتباه می‌کند.
 
جاش ارنست تصریح کرد که دولت اوباما نه این مساله را در نظر داشته و نه دراین خصوص تعهد و قولی داده که براساس توافق هسته‌ای ایران به نظام مالی آمریکا دسترسی پیدا کند.
 
وی افزود: «دسترسی به سیستم مالی آمریکا جزو توافق نبوده و چنین اقدامی نیز قابل بررسی نیست»
 
جاش ارنست در ادامه اضافه کرده است: توافق هسته‌ای «نه تنها شامل دسترسی به نظام آمریکا نیست که به (ایران) نیز اجازه تراکنش‌های دوربرگردان (U-Turn transactions) را نمی دهد. ما به ایران اجازه دسترسی به این دو گزینه را نمی‌دهیم.»
 
لذا همانطور که از اظهارات آمریکایی‌ها برمی‌آید، ایالات متحده آمریکا قصد تسهیل در روابط بانکی ایران با سایر کشورها را ندارد و اعضای دولت یازدهم به جای این‌که هم‌اکنون - پس از اجرای کامل تعهدات هسته ای ایران- به فکر درخواست و خواهش از آمریکایی‌ها باشند باید پیگیر لغو تحریم مبادله دلاری در جریان مذاکرات هسته‌ای بودند تا شرایط کنونی ایجاد نشود.
 

 






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ