سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 222
بازدید دیروز : 7
کل بازدید : 136535
کل یادداشتها ها : 545
خبر مایه


رهبر انقلاب سؤال کردند: آیا ذهن ایرانی که می‌تواند موشک را پس از مسافتی 2 هزار کیلومتری با خطایی کمتر از 10 متر به هدف بزند، نمی تواند مشکل فناوری داخلی برخی عرصه ها از جمله صنعت خودرو را حل کند؟ پس چرا برای حل مشکلات به این گونه جوانان مراجعه نمی کنید؟
 
حضرت آیت الله خامنه‌ای افزودند: برخی پیشرفت‌های کشور محرمانه است و قابل بازگویی نیست وگرنه همه از استعداد جوانان این سرزمین متعجب می شوند.
 
رهبر انقلاب در جمع بندی این بخش از سخنانشان افزودند: به جامعه کارگری، کارفرمایان و مسئولان دولتی خوش بین هستم، اما واقعیت این است که کار در جاهایی می لنگد و برخی علل و عوامل نمی گذارد تلاشها به نتیجه لازم برسد، مسئولان تلاش کنند و با شناخت و رفع این رخنه ها، شتاب حرکت پیشرفت کشور را افزایش دهند.
 
ایشان تأکید کردند: رسیدن ایران به قله رفیع تمدن اسلامی، شعار و رجزخوانی نیست بلکه مستند به واقعیات، امکانات، ویژگی ها و ظرفیتهایی است که توجه به آنها، زمینه ساز تحقق این هدف خواهد شد.
 
رهبر انقلاب اسلامی گفتند: البته دشمن، همچنان دشمنی و ایجاد مانع می کند و در رأس این دشمنی نیز امریکا و صهیونیسم قرار دارند.
 
حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: آمریکایی‌ها گاهی اوقات از دور گلایه می کنند که چرا نسبت به ما بدبین هستید؟ خوب مسائلی را که موجب بدبینی هستند، می‌بینیم و نمی توانیم چشمان خود را بر روی آنها ببندیم.
 
حضرت آیت الله خامنه‌ای، «انجام مبادلات بانکی با زحمت و کندی زیاد و اخلال امریکایی‌ها در معاملات بانکی» را نمونه‌ای آشکار از زمینه های بدبینی برشمردند و گفتند: اکنون موضوع اختلال در معاملات بانکی را مسئولان نیز می گویند اما چرا بانکهای بزرگ دنیا حاضر به همکاری با ایران نیستند؟
 
رهبر انقلاب اسلامی گفتند: علت آنکه بانک‌های بزرگ دنیا حاضر به همکاری با ایران نیستند، «ایران هراسی» است که امریکایی‌ها ایجاد کرده و ادامه می دهند.
 
ایشان تأکید کردند: بارها گفته‌ام که نمی توان به امریکایی‌ها اعتماد کرد و اکنون علت این مسئله در حال روشن شدن است.
 
 حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به اینکه بر روی کاغذ می نویسند و می گویند "بانکها با ایران معامله کنند" اما در عمل، به گونه دیگری اقدام می شود تا «ایران هراسی» به‌وجود آید، افزودند: امریکایی‌ها می گویند ایران یک کشور حامی تروریسم است و ممکن است به علت حمایت از تروریسم، مورد تحریم قرار گیرد.
 
ایشان تأکید کردند: این مطالب چه پیامی را به بانکها و طرف های خارجی منتقل می کند؟ پیام این مطالب این است که برای معامله با ایران اقدام نکنید و در نتیجه، عملاً بانک ها و سرمایه‌داران خارجی از تعامل با ایران به هراس می افتند.
 
رهبر انقلاب اسلامی افزودند: البته درخصوص موضوع تروریسم، امریکایی‌ها از همه تروریست ها بدتر هستند و بر اساس اطلاعات موجود، همچنان به ترویست های نام و نشان‌دار کمک می کنند.
 
حضرت آیت الله خامنه ای به یکی دیگر از شیوه های «ایران هراسی» دولت امریکا برای ممانعت عملی از همکاری بانک ها و سرمایه داران خارجی اشاره کردند و گفتند: آنها ادعا می کنند که دلیل همکاری نکردن کشورهای خارجی، اوضاع داخلی ایران است در حالیکه اکنون امن‌تر از ایران در منطقه وجود ندارد و شرایط داخلی ایران، از خود امریکا که روزانه چندین نفر کشته می شوند و حتی از کشورهای اروپایی امن‌تر است و اوضاع داخلی ایران به کوری چشم دشمنان، بسیار خوب است.
 
رهبر انقلاب اسلامی تأکید مکرر مقامات امریکایی بر حفظ شاکله و نظام تحریم های ایران را یکی دیگر از روشهای صریح «ایران هراسی برای ممانعت از حضور سرمایه گذاران خارجی» برشمردند و خاطرنشان کردند: ما با چنین دشمنی طرف هستیم، و برای هر فعالیتی که می خواهیم انجام دهیم، باید وجود این دشمن را مفروض بگیریم.
 
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به پیشرفت جمهوری اسلامی ایران در 37 سال گذشته، به رغم دشمنی امریکا، تأکید کردند: اگر این دشمنی تا صد سال دیگر هم ادامه داشته باشد، به کوری چشم آنها تا صد سال دیگر نیز پیشرفت خواهیم کرد.
 
ایشان افزودند: امریکا دشمن است؛ چه به روی او بیاوریم، چه به روی او نیاوریم؛ و چه بر زبان بیاوریم و چه بر زبان نیاوریم، این دشمنی ها تمام نخواهد شد.
 
حضرت آیت الله خامنه ای، همه مسئولان سه قوه، دستگاهها و نهادهای انقلاب و همچنین آحاد مردم را به شناخت قدر و قدرت کشور و تواناییهای آن، توصیه کردند و افزودند: ما همانند امیرالمومنین علی(ع) مظلوم اما قوی هستیم و اگر از تواناییها و ظرفیت های خود به بهترین، انسانی ترین و اسلامی ترین شکل استفاده کنیم، قطعاً بر همه موانع فائق خواهیم آمد.
 
ایشان تأکید کردند: راه ما هموار نیست اما سنگلاخ هم نیست و اگر به قدرت خود تکیه کنیم، حتماً به موفقیت و پیشرفتهای بیشتر خواهیم رسید.
 
رهبر انقلاب در بخش پایانی سخنان خود به برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در روز جمعه دهم اردیبهشت در برخی شهرها اشاره کردند و گفتند: اهمیت مرحله دوم انتخابات کمتر از مرحله اول نیست و همه واجدان شرایط رأی دادن، در انتخابات شرکت کنند.
 
حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: شرکت در انتخابات تعیین کننده است زیرا اگر در پای صندوقهای رأی حاضر نشویم، این میل و کشش و هویت به صندوق منتقل نمی‌شود.
 
پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با گرامی‌داشت روز کارگر، به مشکلات کارگران و بازنشستگان اشاره کرد و گفت: در دو سال گذشته بر اساس همدلی و همزبانی شکل گرفته میان کارگران و کارفرمایان، شکاف موجود میان تورم و مزد کاهش یافته است.
 
آقای ربیعی با تاکید بر ضرورت توسعه بنگاه‌های کوچک و متوسط برای نهادینه شدن گفتمان رشد فقرزداییِ اشتغال‌محور، افزود: «تقویت بیمه‌ها و بیمه کردن 10 میلیون شهروند فاقد بیمه درمان»، «مبارزه با فقر و فساد»، «بهبود وضعیت کودکان کار»، «گسترش تعاونی‌ها»، «توسعه درمان به مناطق محروم»، «توانمندسازی با تاکید بر توسعه فنی و حرفه‌ای»، «تدوین لایحه حمایت از معلولان و ایجاد شغل و تهیه مسکن برای آنها»، «اجرایی شدن بیمه زنان سرپرست خانوار»، «رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی» و «اصرار بر صیانت از شخصیت کارگران» از مهمترین برنامه‌ها و فعالیت‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوده است.







طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ