سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 172
بازدید دیروز : 7
کل بازدید : 136485
کل یادداشتها ها : 545
خبر مایه



«توسعه مخاطبان دانشجو» و «دفاع صریح و بدون تقیّه از نظام اسلامی» توصیه چهارم و پنجم رهبر انقلاب به تشکل‌های دانشجویی بود.



حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: پایداری در مقابل 37 سال دشمنی تمام عیار جبهه عظیم قدرتهای مادی، مهمترین موفقیت نظام شرافتمند و پرافتخار اسلامی است، آن‌هم در اوضاعی که یک اخمِ این قدرتهای مادی، فلان حکومت پرمدعای پادشاهی را به تعظیم و تسلیم می کشاند.

ایشان، کمیت و کیفیت نشاط انگیز دانشجویان انقلابی را نشانه زنده بودن و استعداد و ظرفیت ذاتی انقلاب دانستند و افزودند: البته منظور از دفاع از نظام، دفاع از رهبری نیست بلکه دفاع از مجموعه ارزش‌های در هم تنیده‌ای است که انقلاب با تکیه بر آنها به رشد و بالندگی خود ادامه می دهد.

«تداوم و توسعه اردوهای جهادی در روستاها و مناطق محروم» ششمین توصیه ای بود که رهبر انقلاب در این دیدار بیان کردند.

ایشان افزودند: اردوهای جهادی، هم خودسازی است، هم خدمت  و هم آشنایی با فضای واقعی کشور.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به تذکر مستمر خود به دولت کنونی و همه دولتهای قبلی درباره رسیدگی به روستاها افزودند: تحقق این مسئله راههای روشنی دارد که ایجاد صنایع کوچک و تبدیلی از جمله آنها است، البته عمل به این توصیه مستمر، همت می خواهد.

«تداوم و توسعه اردوهای جهادی در روستاها و مناطق محروم» ششمین توصیه ای بود که رهبر انقلاب در این دیدار بیان کردند.



«توجه به سبک زندگی ایرانی اسلامی در اندیشه و عمل»و «تقویت گفتمانهای اصلی انقلاب از جمله عدالت، اقتصاد دانش بنیان و مقاومتی، پیشرفت اسلامی ایرانی و شتاب علمی» توصیه‌های هفتم و هشتم رهبر انقلاب به مجموعه‌های دانشجویی بود.

ایشان در همین زمینه تأکید کردند: بنده توسعه غربی را به هیچ وجه قبول ندارم چرا که پایه ها و مبانی آن غلط است و به همین علت، «گفتمان پیشرفت اسلامی ایرانی» را مطرح کرده ایم.

رهبر انقلاب درباره اقتصاد مقاومتی نیز گفتند: بر اساس گزارش‌هایی که رسیده، کارهای خوبی در دست اقدام است به شرط اینکه تداوم یابد.

«توجه به سبک زندگی ایرانی اسلامی در اندیشه و عمل» و «تقویت گفتمانهای اصلی انقلاب از جمله عدالت، اقتصاد دانش بنیان و مقاومتی، پیشرفت اسلامی ایرانی و شتاب علمی» توصیه‌های هفتم و هشتم رهبر انقلاب به مجموعه‌های دانشجویی بود. ایشان در نهمین توصیه، مجموعه‌های دانشجویی را به «تشکیل یک جبهه واحد ضد آمریکایی – ضد صهیونیستی در سطح دانشجویان جهان اسلام»فراخواندند.



حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در نهمین توصیه، مجموعه‌های دانشجویی را به «تشکیل یک جبهه واحد ضد آمریکایی – ضد صهیونیستی در سطح دانشجویان جهان اسلام»فراخواندند.

ایشان افزودند: می توان با وسایل پیشرفته ارتباطاتی و در فضای مجازی، کمپین‌های عمومی دانشجویان مسلمان را بر اساس مخالفت با سیاستهای آمریکا و رژیم صهیونیستی شکل داد تا در مواقع لازم، میلیونها جوان دانشجوی مسلمان با موضع گیری خود، حرکتی عظیم را در جهان اسلام بوجود آورند.

«پرهیز از زدن اتهام غیرانقلابی به افراد» دهمین توصیه رهبری به تشکلهای دانشجویی بود.

ایشان به دانشجویان خاطرنشان کردند: انقلابی بودن، مراتب و معیارهای مشخصی دارد و نباید کسانی را که دیدگاههایشان با شما انطباق کامل ندارد اما دارای این معیارها هستند، به غیرانقلابی بودن متهم کنید.

«هم افزایی تشکلهای انقلابی دانشگاهها از طریق تکیه بر نقاط مشترک» یازدهمین توصیه رهبری به دانشجویان بود.

ایشان تأکید کردند: اختلافات نباید به کشمکش تبدیل شود و تشکلهای انقلابی به گونه ای عمل کنند که رواداری و تحمل مخالف در محیطهای دانشگاهی جا بیفتد.

«نگاه راهبردی به انقلاب و تفکر درباره آینده» آخرین توصیه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به مجموعه‌های دانشگاهی بود.

ایشان به دانشجویان گفتند: رؤسای جمهور دهه‌های آینده، نمایندگان مجلس و مسئولان آینده کشور از میان شما عزیزان انتخاب خواهند شد، بنابراین با نگاهی کاملاً امیدوار و پرنشاط، تصویر آرمانی 20، 30 سال آینده کشور را ترسیم کنید و حرکت امروز خود را براساس آن افق روشن، سامان دهید.






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ