سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 81
بازدید دیروز : 7
کل بازدید : 136394
کل یادداشتها ها : 545
خبر مایه



 
کجای دنیا با توصیه سیاستگذاری می‌کنند؟
نماینده بانک مرکزی گفت: جریان مطالبات را ایستا نبینید بلکه یک جریان پویاست که ورودی و خروجی دارد و هیچ بانکی مایل به داشتن مطالبات غیر جاری نیست.
 
معاون رئیس جمهور در دولت نهم تصریح کرد: ما در این ورودی و خروجی توقع داریم که معوقات سیر نزولی داشته باشد نه سیر صعودی؛ ما نمونه‌هایی داشتیم که بانک‌هایی وقتی اقدام جدی کردند به شدت معوقاتشان پایین آمد.
 
محسن مقصودی از میهمانان برنامه پرسید آیا بانک مرکزی این وظیفه را دارد که نقدینگی هزار هزار ملیارد تومان را کانل کشی بکند تا در بخش‌های حیاتی و کلیدی اقتصاد برود یا بانک‌های خصوصی و دولتی ما مجازند که به هر بخشی که سود بیشتری داشت و صلاح دانستند وام بدهند؟
 
فرشاد حیدری در پاسخ به این سوال اظهار داشت: بانک مرکزی سیاستگذار پولی است و وقتی توصیه اکید می‌کند به بانک‌ها، قطعا بانک‌ها تمکین می‌کنند.
 
اقتصاد کشور با مواضع منفعلانه درست نمی‌شود
مقصودی خطاب به حیدری گفت: کجای دنیا با توصیه سیاستگذاری می‌کنند؟ آیا برای تعیین سرنوشت میلیاردها تومان پول، بانک مرکزی باید صرفا توصیه بکند؟! آن هم به صورت کلی و بدون عدد و رقم مثلا بگوییم بانک ها به تولید کمک کنند! نتیجه ی این شیوه ی سیاستگذاری، همین وضعیت امروز است. در پاسخ حیدری تصریح کرد: توصیه بانک مرکزی برای بانک‌ها لازم الاجراست!
پرویز داوودی در ادامه مباحث گفت: بانک مرکزی باید نقش سیاستگذار را دارد چراکه پول مانند کالاهای دیگر نیست؛ اگر بخواهیم اقتصاد و رکود و بیکاری را درست کنیم باید به سمت اصلاح نظام بانکی برویم و این با رویکرد منفعلانهو توصیه جلو نمی‌رود.
 
محسن مقصودی در پایان برنامه اظهار داشت: امیدواریم که این مباحث باعث شود که حرکت نظام بانکی ما در جهت حمایت از تولید قرار بگیرد؛ البته بانک‌ها کارهای خوبی کرده‌اند اما تولید داخلی مظلوم مانده است.
 
 

نارضایتی 93 درصد مردم از عملکرد بانکها در ارایه تسهیلات به مردم و بخش های تولیدی
همچنین در نظرسنجی این برنامه ثریا از مردم پرسیده شده بود آیا شما از عملکرد بانک ها در ارایه تسهیلات به عموم مردم و بخش های تولیدی و مولد، رضایت دارید؟ که بیش از 93 درصد مخاطبان گزینه خیر را ارسال کرده بودند و تنها کمتر از 7 درصد از عملکرد بانکها در این بخش اعلام رضایت کردند.

 
معاون بانک مرکزی هم در خصوص نارضایتی مردم از ارائه تسهیلات بانکی و خصوصا اعطای تسهیلات خرد به رمدم، رفع این مشکل را یکی از دغدغه های بانک مرکزی عنوان کرد و افزود: خوشبختانه  بخشنامه ای به شبکه بانکی ابلاغ شده که از اول مهرماه اجرا خواهد شد و بر اساس آن تمام معضلاتی که شهروندان برای دریافت وام های خرد با آن مواجه هستند، رفع و رجوع خواهد شد.
 
به گفته معاون نظارتی بانک مرکزی در قالب این طرح، کارت اعتباری مبتنی بر عقد مرابحه در سه گروه برنزی، نقره ای و طلایی با اعتباری تا سقف 50 میلیون تومان منتشر خواهد شد و ضمن حل مشکل صدور فاکتورهای صوری، نیاز متقاضیان خرد هم حل و فصل می شود.
 
گفتنی است در این برنامه مستندی ده  دقیقه ای از برج های تجاری بانکها در تهران پخش شد که فیلم این مستند با موضوع برج سازی بانکها صریح و بی پرده و فیلم کامل برنامه زنده ثریا با موضوع نظام بانکی در سایت ثریا به آدرس sorayatv.ir موجود است.






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ