سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 40
بازدید دیروز : 7
کل بازدید : 136353
کل یادداشتها ها : 545
خبر مایه



 

 

 

 

وی همچنین اظهار داشت: البته ما با توجه به زمان برنامه فقط برخی از پروژه های برخ یبانکها را نشان دادیم اکثر بانکهای کشور متاسفانه همین روال را دارند و این موضوع با مراجعه به سایتهای خودشان قابل مشاهده است.  البته شاید بسیاری از این پروژه‌ها ظاهرا قانونی باشد اما آیا این مدل درستی هست که مردم پولشان را در این بانک‌ها بگذارند و این بانک‌ها به شرکت‌های ساختمان‌سازی خودشان وام بدهند تا برج سازی کنند؟

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بنگاه‌داری بانک‌ها مورد تایید بانک مرکزی نیست

معاون نظارتی بانک مرکزی با اشاره به رشد بنگاهداری بانک ها تاکید کرد: از نظر بانک مرکزی، رسالت و کار اصلی بانک ها واسطه وجوه است یعنی باید پس از تجهیز منابع آن را در اختیارفعالان اقتصادی و متقاضیان دریافت تسهیلات قرار دهد. کار بانک ها هرگز بنگاهداری نبوده و این روش هرگز مورد تایید قرار نگرفته است. دراین خصوص نیز در ادوار گذشته تذکرات لازم داده شده است.

 

معاون نظارتی بانک مرکزی در رابطه با پدیده برج‌سازی بانک‌ها تصریح کرد: هیچ‌گاه کار بنگاهداری بانک‌ها در هیچ مقطع زمانی تایید نشده است؛ حداکثر حد مجاز بانک‌ها برای بنگاهداری و سرمایه‌گذاری تا 40 درصد سرمایه هر بانک است؛ مستحضرید که عمده منابع در اختیار بانک‌ها از سپرده‌هاست و حدود 6 الی 7 درصد منابع بانک‌ها ناشی از عدد سرمایه است که تا 40 درصد عدد سرمایه بانک می‌تواند سرمایه گذاری کنند بعبارتی حدود دو و نیم سه درصد کل منابع بانک.

 






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ