سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 164
بازدید دیروز : 7
کل بازدید : 136477
کل یادداشتها ها : 545
خبر مایه


 
قطع مکرر سخنان کریمی قدوسی توسط علی مطهری
 
همچنین در هنگام  ایراد سئوالات توسط کریمی قدوسی، علی مطهری نائب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی با قطع سخنان نماینده سؤال کننده گفت: آقای کریمی شما باید درباره این 3 سؤال خود پاسخ دهید. اول درباره گزارش وزارت خارجه که مدعی هستید به دور از واقعیت تنظیم شده است.
 
وی ادامه داد: دوم علت تغییر معاون عربی آفریقایی وزارت خارجه که البته این هم یک نوع دخالت در امور اجرایی است.
 
کریمی‌قدوسی پاسخ داد بنده هم همین‌ها را عرض می‌کنم. آقای ظریف باید مواردی که عنوان کردم در گزارشش ذکر می‌کرد؛ شما که صحبت‌های آقای ظریف را تحمل فرمودید. اینهمه به خانه ملت و نمایندگان توهین کرد شما یک کلمه چیزی نگفتید، اما بنده که بر اساس حق قانونی خود مواردی که ایشان باید در گزارش می‌نوشت بازگو می‌کنم شما مانع سخن من می‌شوید.
 
 
وی ادامه داد:‌سؤال در دست من است و من هر طور بخواهم مطرح می‌کنم.
 
مطهری جواب داد:‌ شما باید در دستور صحبت کنید. که کریمی‌قدوسی گفت در دستور صحبت می‌کنم. چراکه گزارش واقع‌بینانه نبوده است و واقعیات اینهایی است که مطرح می‌کنم.
 
نائب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی از نماینده مردم مشهد در مجلس خواست که درباره علت مخالفت ظریف با برگزاری نمایشگاه هولوکاست نیز سخن بگوید نه درباره اساس مذاکرات چرا که نمایندگان می‌خواهند بر مبنای آن تصمیم بگیرند.
 
نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در پاسخ تصریح کرد: بلا سر ملت ایران آوردند، اموالشان را بردند، صنعت هسته‌ای ما را تعطیل کردند. دانشمندان ما را آواره کردند تا تحریم‌ها را بردارند اما برنداشتند. ما می‌خواهیم خانه ملت گریبان دشمن را بگیرد نه گریبان آقای ظریف را.
 
علی مطهری خاطرنشان کرد: اینها الان جایش نیست. شما باید درباره 3 سؤال صحبت کنید. ما به عقاید شما احترام می‌گذاریم اما راجع به این 3 سؤال سخن بگویید.
 
کریمی‌قدوسی با تاکید بر اینکه درباره 3 سؤال صحبت می‌کند بیان داشت: من خارج از موضوع که صحبت نمی‌کنم. راجع به برجام صحبت می‌کنم.
 
مجددا مطهری گفت: شما الان می‌گویید اساس مذاکرات اشتباه بوده است که نماینده مردم مشهد در مجلس پاسخ داد من می‌گویم.
 
وی در ادامه گفت: اینها را الان دارید می‌گویید قبلا نگفته‌اید. شما دارید شعار می‌دهید.
 
کریمی‌قدوسی پاسخ داد: چه شعاری می‌دهم؟ شما مظهر سؤال هستید؛ شما که نباید در جایگاه هیأت رئیسه مجلس نمایندگان را متهم کنید. می‌خواهید گرد و غبار برپا شود که مردم نخواهند ما چه می‌گوییم. من دارم حق قانونی خود را استفاده می‌کنم و شما هم باید اجازه دهید.
 
ظریف: قصد توهین به مجلس را نداشتم
 
مجمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در نشست علنی امروز یکشنبه پارلمان، پس از اقناع نمایندگان از پاسخ‌هایش پشت تریبون قرار گرفت و اظهار داشت: بنده به هیچ عنوان قصد توهین به مجلس که نماد آحاد ملت هستند را نداشتم؛ قصد توهین به آقای کریمی قدوسی را هم نداشتم.
 
وی ادامه داد: برای همه برادران و خواهران به عنوان نماد مردمسالاری جمهوری اسلامی احترام قائلم، فقط گفتم به دشمن گرا ندهید.
 
 
به گزارش فارس، برخی نمایندگان پس از بیان اظهارات وزیر امور خارجه با صدای بلند فریاد زدند که «شما به نمایندگان توهین کردید».
 
پیش‌تر عبدالله سامری هم خطاب به علی مطهری که در غیاب علی لاریجانی ریاست بخشی از نشست خانه ملت را بر عهده داشت، گفته بود «ظریف توهین کرده؛ آقای مطهری! شما پس شما چه چیزی را توهین می‌دانید؟»

 

علی مطهری: برخی کلمات تحقیر مجلس تلقی می‌شود

 

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات ظریف درپاسخ به سؤال یکی از نمایندگان، تأکید کرد نباید کلماتی به کار برده شود که از اقتدار مجلس بکاهد.
 
علی مطهری نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز پس از اظهارات وزیر امور خارجه و جواد کریمی قدوسی گفت: صحبت‌هایی از وزیر امور خارجه در صحن علنی مجلس مطرح شد که شاید تحقیر مجلس و نمایندگان تلقی می‌شود بنابراین کلماتی نباید به کار برده شود که از اقتدار مجلس کاسته شود.
 
وی اضافه کرد: جمله‌ای را وزیر امور خارجه مطرح کردند که برای حفظ احترام اجازه نخواهم داد که هیچ یک از همکارانم در صحن مجلس مورد سوال قرار گیرند اما هر نماینده‌ای آزاد است که در خصوص همه مسائل کشور اظهارنظر کند بنابراین ما این موارد را سهواللسان تلقی می‌کنیم و نمی‌گوییم که وزیر امور خارجه در این خصوص عمدی داشتند.
 
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در همین زمینه اظهار داشت: نیت نمایندگان در طرح سوال نیز نباید به گونه‌ای تلقی شود که فرد سوال کننده دارای نیت سیاسی است بنابراین هر نیتی که داشته باشد می‌تواند آزادانه حرف خود را مطرح کند.
 
مطهری ادامه داد: وزیر امور خارجه نیز یادداشتی را به هیأت رئیسه مجلس داد که اگر عرایض بنده را به دقت گوش کنید توهینی به نمایندگان نشده است اما اگر کسی برداشت توهین‌ دارد بنده عذرخواهی می‌کنم.
منبع: رجانیوز








طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ