سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 148
بازدید دیروز : 7
کل بازدید : 136461
کل یادداشتها ها : 545
خبر مایه


«میراث انقلابی ایران و قانون اساسی آن به عنوان یک دولت اسلامی نباید به عنوان مانعی بر سر راه یافتن زمینه‌های مشترک در خصوص دموکراسی و حقوق بشر قلمداد شود»
 
این عبارت،حاوی این پیام است که قانون اساسی ایران (بعنوان یک دولت اسلامی) مغایر حقوق بشر و دموکراسی است!لذا تلویحا خواسته شده که پوسته آن را حفظ کنیم و از عمل به آن چشم بپوشیم!

«میراث انقلابی ایران و قانون اساسی آن به عنوان یک دولت اسلامی نباید به عنوان مانعی بر سر راه یافتن زمینه‌های مشترک در خصوص دموکراسی و حقوق بشر قلمداد شود» این عبارت،حاوی این پیام است که قانون اساسی ایران (بعنوان یک دولت اسلامی) مغایر حقوق بشر و دموکراسی است!لذا تلویحا خواسته شده که پوسته آن را حفظ کنیم و از عمل به آن چشم بپوشیم!
حسین شمسیان- رجانیوز: «میراث انقلابی ایران و قانون اساسی آن به عنوان یک دولت اسلامی نباید به عنوان مانعی بر سر راه یافتن زمینه‌های مشترک در خصوص دموکراسی و حقوق بشر قلمداد شود»
 
این عبارت،حاوی این پیام است که قانون اساسی ایران (بعنوان یک دولت اسلامی) مغایر حقوق بشر و دموکراسی است!لذا تلویحا خواسته شده که پوسته آن را حفظ کنیم و از عمل به آن چشم بپوشیم!
 
اما چه کسی این را خواسته!؟
 
این متن پیش نویس قطعنامه موسوم به « نقشه راه عادی‌سازی روابط اتحادیه اروپا با ایران پس از برجام»است که در کمیته امور خارجی پارلمان اروپا به تصویب رسید و قرار است در جلسه آینده پارلمان اروپا به رأی گذاشته شود.
 
سندی که در آن از اعمال مجازات اعدام در ایران ابراز نگرانی شده و از ما خواسته شده تا به تعهدات خود بر پایه میثاق‌های جهانی حقوق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شهروندان احترام بگذاریم!
 
واضح است که مشکلات حقوق بشری و بعد از آن،چارچوب های قانون اساسی، مانع شکل گیری رابطه با اروپا است و از هم اکنون،حل و فصل آنها را پیش شرط گسترش روابط قرار داده اند!
 
آن هم در شرایطی که مقامات کشورمان،از آمد و شد مسئولان اروپایی احساس شعف می کنند ورئیس جمهور بارها از صف مقامات اروپایی برای ملاقات ذوق زده شده است!
 
اما واکنش وزارت خارجه،ناامید کننده است،بخصوص که این سند را حاوی نکات مثبت هم می داند!!
 
سخنگوی وزیر خارجه در اینباره می گوید:«هرچند نکات مثبت و امیدوارکننده‌ای در این قطعنامه وجود دارد(!) که می‌تواند به گسترش روابط ایران و اتحادیه اروپایی کمک کند (!)و افق جدیدی را در روابط فیمابین بگشاید(!) اما در متن این مصوبه مواردی به‌خصوص در زمینه وضعیت حقوق بشر در ایران وجود دارد که با واقعیت‌های موجود مطابقت نداردو بخشی از آن متأثر از تبلیغات سوء محافل ضد جمهوری اسلامی ایران است. در حالی که قرار است در آینده نزدیک گفت‌وگوهای حقوق بشری بین ایران و اتحادیه اروپایی برگزار شود، این گونه موضع‌گیری‌ها، سؤال‌برانگیز و غیرسازنده می‌باشد و هیچ کمکی به ارتقای گفتمان(!)حقوق بشری نمی‌کند و به شائبه دخالت در امور داخلی کشورمان دامن می‌زند»
 
************************
 
این روزها مردم سرگرم سوگواری برای سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین و یاران  و یاران با وفای اویند. گریه و سوگواری که احیاگر دین است.
 
اما آیا عاشورا فقط سوگ داشت یا درس هم داشت!؟
اگر از عاشورا درس مذاکره بگیریم،فرجام کار پیشاپیش معلوم است!
 
اما اگر درس شرف و عزت بگیریم،حیات و مماتمان حسینی خواهد شد.
منبع: رجانیوز

 






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ