سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 14
بازدید دیروز : 7
کل بازدید : 136327
کل یادداشتها ها : 545
خبر مایه


نه تنها مصلی یک پارچه از جمعیت پر شده است که جمعیت کثیری نیز بیرون مصلی ازدحاکم کرده‎اند. به نظر می‎رسد تمام معادلات سیاسی کشور طی این روزها به کلی به هم ریخته است. مردم بازیگر اصلی صحنه هستند.

رجانیوز- گروه سیاسی: سخنرانی رئیسی تا دقایقی دیگر آغاز می‎شود. نه تنها مصلی یک پارچه از جمعیت پر شده است که جمعیت کثیری نیز بیرون مصلی ازدحاکم کرده‎اند. به نظر می‎رسد تمام معادلات سیاسی کشور طی این روزها به کلی به هم ریخته است. مردم بازیگر اصلی صحنه هستند.

 

رئیسی هم اکنون وارد مصلی شد. مردم شعار می‎دهند:«صل علی محمد بوی بهشتی آمد»، «ابراهیم بت‎شکن، بت فساد رو بشکن»، «ای پسر فاطمه حمایتت می‎کنیم»، «لبیک یا حسین»، «خامنه‎ای زنده باد، رئیسی پاینده باد» و...

 

آیت الله اراکی در اجتماع عظیم حامیان حجت الاسلام رییسی در قم ضمن حمایت و تجلیل از رئیسی طی سخنانی گفت:  سیستم اقتصادی کشور معیوب است. ما این سیستم بانکی را قبول نداریم.

 
او تأکید کرد: باید دست رانت خواران و جیره خواران از منافع ملت قطع شود.
 
آیت الله اراکی گفت: وجود شکاف انسانی در کشور ما پسندیده نیست.
 
او افزود: ما انتظار داریم در سیاست خارجی شاهد تغییر و تحول باشیم چون هم عزت ما و هم کرامت ما دچار ضعف شده است.
 
رئیسی گفت: اللهم صل علی علی بن موسی الرضا المرتضی بعدد ما احاط به علمک. ایام و اعیاد شعبانیه را به ویژه ولادت با سعادت مولا اباعبدالله را خدمت همه حضار گرامی و اساتید بزرگوار و ارزشمندمان و همه فرهیختگان تبریک و تهنیت عرض می‎کنم. از خداوند متعال می‎خواهم به برکت این مولود با برکت، برکاتش را بر جمع ما و نظام مقدس ما نازل بفرماید. 
 
رئیسی گفت: حوزه علمیه قم سرمایه بزرگ جهان اسلام است. علما و مراجع عظام تقلید ملجا و پناهگاه جویندگان علم و دانش هستند. قم پایگاه معارف اسلامی و نشر اندیشه های ناب اسلامی است. قم قطب انتشار اندیشه های نجات انسان از زندگی غیر دینی است. شهر قم شهر مردان و زنان انقلابی و اهل بیت عصمت و طهارت است.
 
او ادامه داد: بنده به عنوان خادم امام رضا و خدمتگزار نظام جز خدمت به مردم برای خود قائل نیستم. 
 
او تأکید کرد: آنچه داریم به برکت جانبازی جانبازان و تلاش و مجاهدت مدافعان حرم است. اگر امروز امنیت و افتخار و اقتدار در جهان داریم و هیچ قراردادی بدون ایران رقم نمی خورد به دلیل قدرت ایران است. دور شدن سایه جنگ از ایران به دلیل همین مولفه قدرت است.
 
او افزود: مهمترین عنصر قدرت در نظام اسلامی حضور بابصیرت و انقلابی مردم ماست. 
 
او گفت: اگر سه نگاه اصلاح نشود، مشکلات جدی برای کشور خواهد بود. یک: نگاه به مردم. باید مردم باور شوند. باید اینکه هیچ قفلی بدون کلید حضور مردم باز نخواهد شد، باور شود. دو: منابع و ثروت‎های خدادادی. اگر به این نیروی انسانی کارآمد به عنوان منابع کشور توجه نشود، اگر فقط رفع مشکلات کشور را در ضمن بودجه‎ها ببینیم نه در ضمن منابع راه به جایی نمی‎بریم. باید این نگاه اصلاح شود. سه: نگاه به بیگانه. اگر بیگانه را به عنوان گره‎کشا در کشور معرفی کنیم، خطاست.
 
 
رئیسی افزود: بیگانه تا کنون از مشکلات کدامین کشور گره‎گشایی کرده بشاد که کشور ما کشور دوم باشد. بیگانه تا کنون برای کدامین ملت دلسوزی کرده است که برای ما دلسوخته باشد. این سه نگاه باید در کشور عوض شود. 
 
او ادامه داد: جانبازانی بیست سال، سی سال دارند روی تخت ناله می‎کنند. کنار تخت همسرانشان و عزیزانشان دارند از آنها پرستاری می‎کنند. آیا وضعیتی که در کشور داریم در شأن ملت ایران است. فقر و محرومیت و بیکاری که جوان ما را خجلت‎زده کرده در شأن ماست؟
 
رئیسی گفت: راستی وضع ما باید این چنین باشد؟ چرا؟ مگر یکی از مهمترین مؤلفه‎های قدرت مردم نیستند؟ اگر در مردم در نظام اداری تردید کردند، ما یک پایگاه قدرت را در این نظام سست نکرده‎ایم؟ مهمترین مؤلفه قدرت مردمند؛ مردم!
 
او گفت: آیا می‎توانم کشور را 4 سال معطل گذاشت تا بیگانگان برای رشد اقتصادی و به حرکت در آوردن چرخ اقتصاد کشور کاری کنند؟
 
مردم شعار دادند: یه اختلاس کم بشه، مسکن مهر حل می‎شه
 
او ادامه داد: چرا کارگاه‎ها و کارخانه‎های ما یکی پس از دیگری تعطیل می‎شود. بسیاری از شهرک‎های صنعتی گاهی تا نیمی از ظرفیت صنعتی کشور تعطیل شده. چرا اشتغال نمی‎تواند راه بیافتد؟ شما نمی‎توانید راه بیاندازید. ما می‎توانیم.
 
مردم شعار دادند: ابراهیم بت شکن بت فساد را بشکن
 
او افزود: 11 میلیون جوان آماده ازدواج داریم. وام ازدواج و تسهیلات ازدواج 10 میلیون تومان است. البته آقایان رفتند در مجلس مخالفت کردند اما مجلس تصویب کردند. الان 550 هزار نفر کسانی هستند که تقاضای تسهیلات کرده‎اند. ما می‎گوییم پول دو نفر از کسانی که تسهیلات به ناحق دریافت کرده‎اند مشکل همه اینها را حل می‎کند. ما با عدد و رقم می‎گوییم. اینها شعار نیست. یک واقعیت کارشناسی است. می‎شود. چرا می‎گویند نمی‎شود؟ اگر شما نخواهید در هر سال در دولت شغل میلیونی ایجاد کنید، قانون محقق نخواهد شد.
 
او ادامه داد: ما می‎گوییم در قم که حرم اهل بیت است، مناطقی وجود دارد که جزو مناطق محروم است. من به این خانواده‎ها سر زده‎ام. بارها گفتم فقر را نشنیده‎ام، فقر، یتیمی و کار را چشیده‎ام. 45 هزار تومان که به اینها داده می‎شود، من بین این خانواده‎ها هستم، بعد از اینکه مقام معظم رهبری امر کردند که یکی از وظایف آستان قدس رسیدگی به فقرا باشد، بین آنها رفتم، این خانواده با 45 هزار تومان چه باید بکند؟ ما معتقدیم با همین منابع می‎توان یارانه دهک‎های پایین را سه برابر کرد.
 
او افزود: مگر در این قم شعار ندادید عدالت اجتماعی؟ آیا فاصله طبقاتی حق است؟ اگر دهک‎های پایین حل شود، دهک‎های بعدی هم مشکلشان با تسهیلات حل می‎شود. می‎ماند کسانی که حق بیت‎المال را پس نمی‎دهند. فرار مالیاتی. من عرض می‎کنم آیا فرار مالیاتی در اسن کسور هست؟ رقمش چقدر است؟ یقه‎سفیدها میلیاردی می‎برند، ما چسبیده‎ایم به کوله‎بر‎ها. کانتینر کانتینر می‎برند و یک ریال مالیات نمی‎دهند.
 
 
او گفت: مسئله فساد در کشور فراجناحی شده است. به یک جناح خاص اعتقاد ندارم. آیا امکان برخورد با فساد هست. بله. در کشور باید اولین مدعی فساد، رئیس دولت باشد. وزرا، استانداران و مدیران باید آن‎قدر روحیه ضدفساد داشته باشند که کسی جرأت نکند در نظام اداری فساد کند.
 
او افزود: و ما در برخورد با فساد خط قرمز نخواهیم داشت.
 
او ادامه داد: من این را به عنوان شعار انتخاباتی نمی‎گویم. دستگاه اداری کشور را می‎شناسم. آسیب‎شناسی شده. امروز یک اراده جدی برای مقابله با فساد می‎خواهیم.
 
او تأکید کرد: با همین منابع امکان رفع فقر مطلق وجود دارد و ما این اقدام را خواهیم کرد. 
 
او افزود: ما در کشور کمبود قانون و برنامه و نوشتن حقوق شهروندی نداریم. حق شهروندی حق برخورداری از کار است. حق شهروندی با منتقد برخورد نکردن است. 
 
او ادامه داد: آنچه امروز در کشور ما مشکل است، کمبود منابع نیست. مشکل ما در کشور مشکل کمبود نقدینگی نیست. مشکل ما کمبود آب نیست. مشکل ما در کشور مشکل مدیریت آب، مدیریت منابع و مدیریت اجرایی در کشور است.
 
او گفت: امکان مدیریت قاچاق وجود دارد. یک عزم و اراده مدیریتی می خواهد که آن هم در گرو تشکیل یک دولت انقلابی است.
 
رئیسی تأکید کرد: برای کار ستادی امکاناتی ندارم و شما مردم هر کدام می‌توانید برای من یک ستاد باشید. برای ساخت مستند تبلیغات انتخاباتی به سازندگان گفتم از من چیزی نگویید و مشکلات فقر و بیکاری مردم را نشان دهید.
 
او ادامه داد: وقتی می‎گوییم برخی فکر می‎کنند انقلابی یعنی احساسی و دیدن منافع زودگذر. نه آقا! انقلابی امام بود. انقلابی مقام معظم رهبری است. ما انقلابی را کسی می‎دانیم که نه تنها منافع زودهنگام بلکه طولانی‎مدت این ملت و کشور را نیز ببیند و انقلابی کسی است که در عرصه‎های مختلف در مقابل مستکبران، بدخواهان روحیه مقتدرانه داشته باشد نه ملتمسانه.
 
او گفت: می‎گویند با برجام چه باید کنیم؟ برجام چکی است که نقد نشده است. شما می‎خواهید آن را نقد کنید؟  یک دولت مقتدر می‎خواهیم که برود این چک را نقد کند. ما به کمک خداوند متعال و این جوانان بابصیرت نه فقط چک برجام را نقد خواهیم کرد، بلکه اجازه نگاه بد به این کشور و ملت نخواهیم داد.
 
او افزود: فکر نکنید که با تخریب و تهمت و افترا و رقیب هراسی صحنه را خالی می کنیم.
 
او ادامه داد: دولت مستقر برای دور دوم دو راه دارد که مردم به او رای دهند. اول بگوید که در این چهار سال چه کاری برای مردم انجام داده و راه دوم رقیب هراسی است. می خواهند مردم را از رقیب بترسانند. ما برنامه مدون داریم و آمده ایم فساد را ریشه کن کنیم. هم می دانیم هم می خواهیم و هم می توانیم.
 

 

 






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ