سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 84
بازدید دیروز : 7
کل بازدید : 136397
کل یادداشتها ها : 545
خبر مایه


دولت که در توجیه کارنامه ناکارآمد اقتصادی خود درمانده است، دست به آمارسازی زده است بی آنکه بداند آمارهای رسمی دولتی و جهانی خیلی زود دستان خالی آنها را نشان میدهد.

دولت که در توجیه کارنامه ناکارآمد اقتصادی خود درمانده است، دست به آمارسازی زده است بی آنکه بداند آمارهای رسمی دولتی و جهانی خیلی زود دستان خالی آنها را نشان میدهد.
گروه اقتصادی - رجانیوز، درحالی در سومین مناظره تلویزیونی روحانی اعلام کرد که رشد سرمایه گذاری در دولت وی بالاتر رفته است که آمارهای رسمی خلاف این موضوع را نشان میدهد.
 
رئیسی در انتقاد از نمایندگان وضع موجود گفته بود: «چهار سال کشور را به ناحق و ناروا معطل گذاشتید. آینده را حواله ندهید.آقای روحانی اشاره می‌کنند که در دولت بعد فلان کار را می‌کنیم، چرا در همین دولت این کار را نکردید؟ شما یکی از گلابی‌هایی که باید از برجام می‌چیدید سرمایه‌گذاری خارجی بود. سرمایه خارجی شما چقدر است؟سال 95 کل سرمایه خارجی که جذب شده 500 میلیون دلار بوده.آماری که ما داریم آن است که صادرات غیر نفتی 10 درصد کاهش داشته است. آمارسازی که می‌کنید کار درستی نیست.»
 
به گزارش رجانیوز، جهانگیری در شرایطی در مناظره امروز اعلام کرد که سرمایه گذاری خارجی 5 میلیارد دلاری سال گذشته ثبت شده که فریال مستوفی رئیس کمیسیون سرمایه گذاری خارجی اتاق بازرگانی در این خصوص گفته: براساس آمار بیان می‌شود که 11 میلیارد و 8000 میلیون دلار جذب سرمایه‌گذاری در سال 95 صورت گرفته است، اما واقعیت این است که از این رقم فقط یک و نیم میلیارد دلار عملیاتی شده است. 
 
طبق آمار رسمی وزارت اقتصاد، نه تنها میزان سرمایه خارج شده از کشور، افزایش یافته بلکه جذب سرمایه گذاری خارجی نیز کاهش چشم گیری داشته است.
 
 
 
وضعیت ایران در جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی (FDI) بر اساس داده های آنکتاد نیز قابل توجه است.
 
 

 






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ