سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 129
بازدید دیروز : 7
کل بازدید : 136442
کل یادداشتها ها : 545
خبر مایه


به نظر می رسد بیان اظهارات خلاف واقع و سپس تکذیب آنها و متهم نمودن رسانه ها به یکی از رویه های معمول دولتمردان تبیدل شده است. مساله ای که اعتماد جامعه و اذهان عمومی به اظهارات مسئولان دولتی تغییر خواهد داد.

به نظر می رسد بیان اظهارات خلاف واقع و سپس تکذیب آنها و متهم نمودن رسانه ها به یکی از رویه های معمول دولتمردان تبیدل شده است. مساله ای که اعتماد جامعه و اذهان عمومی به اظهارات مسئولان دولتی تغییر خواهد داد.
گروه سیاسی-رجانیوز: به نظر میرسد که کم کم بایستی دولت یازدهم را  دولت « مطلب من به درستی منعکس نشده است» و دولت «بیان اظهارات نسنجیده و سپس تکذیب آنها و متهم نمودن رسانه ها» نامید. به نظر میرسد که مقامات دولتی به عادت ناصواب «بیان اظهارات خلاف واقع» و سپس «تکذیب» آنها بی توجه به اثر آن بر فضای روانی جامعه عادت کرده‌اند. 
به گزارش رجانیوز ، محمد اشرفی اصفهانی که در میان تمام مقامات دولتی به نظر میرسد به بیان اظهارات کم ارزش و پرحاشیه و سپس تکذیب آنها شهره است ، مجدد بی توجهه به اثر صحبت های نسنجیده خود بر فضای روانی جامعه ، امروز طی سخنانی مدعی شد که روحانی لیستی از افراد رد صلاحیت شده تهیه نموده است و برای اعمال نظر رهبری برای صدور حکم حکومتی ، این لیسیت را خدمت ایشان برده است . 
 
حکم حکومتی 
 شست شورای‌ عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان آذری زبان روز گذشته با حضور و سخنرانی اعضای این شورا برگزار شد. محمد اشرفی اصفهانی و ابوالفضل شکوری طی سخنانی از عملکرد هیات‌های نظارت شورای نگهبان در خصوص رد صلاحیت ها انتقاد نمودند و خواستار تجدیدنظر در این فرآیند شدند . 
پس از پایان این نشست محمد اشرفی از تهیه فهرستی از رد صلاحیت شده‌ها توسط حسن روحانی برای رایزنی با مقام معظم رهبری خبر داد و گفت: «با خوش‌بینی تمام امیدواریم شورای نگهبان اقدام هیات‌های نظارت را بازبینی کند و وضعیت کاندیداهای انتخابات این‌گونه باقی نماند». وی در ادامه افزود: «قطعا فقهای شورای نگهبان به این مساله رسیدگی خواهند کرد چرا که اتفاق فوق با تدبیر مقام معظم رهبری برای زمینه‌سازی برای حضور حداکثری مردم در انتخابات در تضاد است». اشرفی اصفهانی همچنین طی اظهاراتی تعجب برانگیز و به دور از منطق سیاسی - که از آن حمله به شورای نگهبان و فشار به رهبری برداشت میشد – گفت : « آقای روحانی بسیار محکم برای حل و فصل ماجرای رد صلاحیت‌ها ایستاده و تا آنجایی که اطلاع دارم فهرستی از برخی اسامی را خدمت مقام معظم رهبری برده‌اند تا حکم حکومتی بگیرند واین مساله را حل کنند، از همین رو نباید خیلی نگران بود». درحالی که افکار عمومی از شنیدن این اظهارات متعجب بود ، آقای تکذیب دولت مجددا اظهارات خودش را تکذیب نمود و طی اظهاراتی مضحک صحبت هایش در خصوص حکم حکومتی را صرفا بازگویی تعدادی شنیده و نقل قول دانست و گفت : «در برخی رسانه ها خبری از بنده نقل شده بود که رئیس جمهور از مقام معظم رهبری برای رسیدگی به رد صلاحیت‌ها داوطلبان انتخاباتی درخواست حکم حکومتی داشته است اما این مهم واقعیت ندارد.این موضوع را شنیده بودیم و تنها به نقل از شنیده ها آن را نقل کردیم، لذا صحت این موضوع پیگیری کردیم و متوجه شدیم که چنین درخواستی صحت ندارد و کذب محض است.» البته این اولین باری نیست که مقامات دولتی علی الخصوص اشرفی اصفهانی بی توجهه به آثار سخنان خود در جامعه بی محابا سخن میگویند و سپس با تکذیب سخنان خود انگشت اتهام را به سوی رسانه ها میگیرند. اشرفی اصفهانی چندی پیش نیز با بیان اظهاراتی در خصوص حمید بقایی معاون رییس جمهور سابق ، حاشیه ساز شده بود . 
 
اطلاعات یک مقام امنیتی !
محمد اشرفی اصفهانی در نیمه دوم تیرماه امسال به نقل از یک مقام مسئول امنیتی تأکید کرد که بقایی اموالی را از کشور خارج کرده ودر نزدیک به 10 کشور خارجی سرمایه‌گذاری کرده است..
اشرفی اصفهانی مدعی شد پرونده‌های متعددی از تخلفات مقامات این دولت را بررسی کرده و همچنین در دست بررسی دارد..
وی در ضیافت افطار مجمع آذری‌های مقیم تهران با اشاره به حبس محمدرضا رحیمی معاون اول احمدی‌نژاد گفت: «پریروز یکی از مسئولان امنیتی کشور در جلسه ما توضیح داد که بقایی در 10 کشور سرمایه‌گذاری مالی کرده است و آنقدر خورده و برده که ما باید چند سال بگردیم تا اموالی که غارت کرده و از کشور منتقل کرده را فقط شناسایی کنیم. نه اینکه برگردانیم!»
این اظهارات بی پایه و اساس  اشرفی اصفهانی در حالی بیان شد که واکنش نهاد های قضایی مرتبط را برانگیخت . مدتی پس از بیان این صحبت ها سازمان بازرسی کل کشور در تاریخ 24 تیرماه نامه‌ای به اشرفی اصفهانی نوشت و از وی در خصوص نظراتش پرسش به عمل آمد . سازمان بازرسی کل کشور تلویحا اشرفی اصفهانی را متهم به بی اعتماد کردن مردم نسبت به نظام و تشویش اذهان عمومی نمود . طبیعتا در ادامه ی روند کاری اشرفی اصفهانی وی مجددا انگشت اتهام را به سوی رسانه ها گرفت و گفت :« در یک ضیافت افطاری در جمع معدودی دعوت بودم و از من خواسته شد تا مطالبی بیان کنم که من نیز به استناد یکی از مسوولان امنیتی کشور گفته بودم آقای بقایی در خارج از کشور سرمایه گذاری کرده و پول ها را به آنجا فرستاده است و به دنبال برگرداندن پول ها هستند. خبرنگار روزنامه ای که در آن نشست حضور داشت با آب و تاب مفصل موضوع را به نقل از من رسانه ای کرد و این موضوع در سایت های خبری وحتی رسانه های خارجی بازتاب داشته است که این، یک کار غیرمنطقی و غیر اخلاقی است.»
 
و بازهم دروغ !
جنجال دیگری که طومار اشرفی اصفهانی در نقل و قول و بیان صحبت و سپس تکذیب را مفصل تر میکند ماجرای اتهام فساد مالی وی به رسایی بود که باز هم اشرفی اصفهانی تکذیب شد . ماجرا از آنجا شروع شد که اشرفی اصفهانی، ابتدا در گفتگو با نشریات زنجیره ای اصلاح طلبان ، به قول خودش پرده از رسوایی رسایی برداشت تا آنطور که ادعا کرده بود، مقدمات رد صلاحیت او را فراهم کند! پرونده ای توخالی و پرهیاهو که آنقدر کم اهمیت بود که موجب شد تا مشت خالی اشرفی اصفهانی بیش از قبل برای همگان عیان گردد . ماجرا از این قرار بود که براساس حکم هیات بدوی رسیدگی به تخلفات نهاد ریاست‌جمهوری، حمید رسایی بدلیل تخلف در دوره مدیرکلی اش در ارشاد قم  پنج‌سال از مناصب حساس دولتی برکنار شده و تنها می‌تواند در اعتراض به این حکم به دیوان عدالت اداری شکایت برد. 
رسایی در واکنش به این حکم ، حضور اعضای هیت رسیدگی به تخلفات ریاست جمهوری در این منصب را غیر قانونی دانست. با شکایت نماینده تهران به دیوان عدالت اداری، شعبه اول دیوان، مسئول رسیدگی به این پرونده شد و پس از بررسی مستندات و ادله دو طرف، شکایت رسایی را وارد و حکم صادره توسط هیات تخلفات نهاد ریاست جمهوری را نقض کرد. با نقض رای این هییت بازهم بی اعتباری صحبت های اشرفی اتصفهانی بیش از پیش عیان گردید. در پی این اتهامات البته رسایی نیز با شکایت متقابل اشرفی اصفهانی را به دلیل تهمت و هتک حیثیت دادگاهی کرد. 
در مجموع به نظر می رسد بیان اظهارات خلاف واقع و سپس تکذیب آنها و متهم نمودن رسانه ها به یکی از رویه های معمول دولتمردان تبیدل شده است. مساله ای که اعتماد جامعه و اذهان عمومی به اظهارات مسئولان دولتی تغییر خواهد داد. 
 

 






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ