سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 31
بازدید دیروز : 7
کل بازدید : 136344
کل یادداشتها ها : 545
خبر مایه


1 2 3 >

پرویز داوودی نیز در اظهارات کوتاهی در این مراسم اظهار داشت: حرف های جدی ما را که آقایان جدی نمی‌گیرند و خود را به نفهمی زده اند؛ امیدواریم حرف های شوخی دکتر سلام را بشنوند و از خر شیطان پیاده شوند و با منافع ملت بازی نکنند.

پرویز داوودی نیز در اظهارات کوتاهی در این مراسم اظهار داشت: حرف های جدی ما را که آقایان جدی نمی‌گیرند و خود را به نفهمی زده اند؛ امیدواریم حرف های شوخی دکتر سلام را بشنوند و از خر شیطان پیاده شوند و با منافع ملت بازی نکنند.
گروه فرهنگی رجانیوز: بعد از ظهر امروز پنج شنبه (30 اردیبهشت) مراسم جشن سه‌سالگی طنز سیاسی «دکتر سلام» در سالن شهدای هفتم تیر و با حضور اقشار مختلف مردمی و مسئولان برگزار شد.
 
این مراسم در حالی آغاز شد که دقایقی پیش از شروع رسمی، سالن هفتم تیر با استقبال پرشور حاضران مملو از جمعیت بود.
 
طنز سیاسی «دکتر سلام» از سال 92 در فضای مجازی و با هدف گسترش نقادی با زمینه طنز، کار خود را آغاز کرده است.
 
احمد توکلی، محمدباقر قالیباف، پرویز داوودی، عباسعلی کدخدایی،محمدمهدی زاهدی، سید محمد حسینی و محمدجواد لاریجانی، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی،حسن عباسی، محمدحسین صفار هرندی، سردار محمدحسین نجات، سعید قاسمی، حسین شریعتمداری، ابراهیم کارخانه‌ای، سردار فدوی و پسر سردار شهید ناظری از جمله مهمانان و سخنرانان این مراسم بودند.
 
*شریعتمداری: همیشه دور، دور حزب‌الله است/ یکی از دستاوردهای برجام را بگویید 
 
حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان نیز در این مراسم ضمن تبریک ایام شعبانیه و در پیش بودن میلاد حضرت بقیة‌الله اظهار داشت: بنده 3 سالگی دکتر سالم را از ژرفای دل تبریک می‌گویم و از زمانی که پا به این عرصه گذاشت ضرورتش کاملاً معلوم بود.
 
شریعتمداری افزود: هرچند که دکتر سلام دیر آمد اما زود شناخته شد و نقشی بسیار مؤثر و تعیین‌کننده در این عرصه پیدا کرد.
 
مدیر مسئول روزنامه کیهان با اشاره به تفاوت طنز و فکاهی تصریح کرد: فکاهی فقط برای خنداندن است در حالی که طنز دارای موضوع اجتماعی است که من از این جهت به دکتر سلامی‌ها تبریک عرض می‌کنم.
 
وی تأکید کرد: اجتماعات اینگونه تابلوی دقیق‌تری از فضای حزب‌الله را در عرصه نشان می‌دهد.
 
شریعتمداری با ذکر خاطره‌ای ادامه داد: زمانی که ما دانشجو بودیم با اتوبوسی به سمت اصفهان رفتیم؛ ما هرچه از راننده اتوبوس درخواست کردیم که برای نماز صبح نگه دارد او اتوبوس را متوقف نکرد تا اینکه بالاخره به او گفتیم ما را پیاده کن و برو؛ وقتی اینگونه گفتیم او برای نماز صبح نگه داشت و ما دیدیدم که به جز ما دو سه نفر، افراد بسیار دیگری نیز برای نماز پیاده شدند.
 
این فعال جبهه فرهنگی انقلاب تصریح کرد: ما به آن افراد گفتیم چرا شما هم که اهل نماز هستید این موضوع را اعلام نکردید و آنان پاسخ دادند که به هر حال ما می‌خواستیم قضای نماز صبح را به جای آوریم؛ بنابراین می‌خواهم بگویم که پرچم‌های خود را بالا نگهدارید چرا که حریف ضعیف‌تر از آن است که بخواهد مقابل شما قد علم کند.
 
وی با تأکید براینکه ما امروز به این جلسات بسیار نیاز داریم، افزود: دوستان دکتر سلام به من گفتند که تعداد متقضایان برای حضور در مراسم امروز به 10 هزار نفر رسیده است که من این را به آنها تبریک می‌‌گویم.
 
شریعتمداری با اشاره به لزوم برگزاری چنین نشست‌هایی خاطرنشان کرد: ما با جمعی از دوستان از جمله آقای شایانفر و سیدمهدی شجاعی نشست‌هایی را با عنوان مجمع نویسندگان مستقل داشتیم و خدمت حضرت آقا رفتیم، ما درخواست کردیم که محلی را برای برگزاری جلسات ما اختصاص دهند اما زمانی که ما دور یکدیگر جمع شدیم برخی‌ها دچار تردید شدند و گفتند ما که اینجا می‌نشینیم و بحث می‌کنیم وقتی جدا می‌شویم هر کدام به یک سو می‌رویم؛ زمانی که این نکته را به آقا گفتیم ایشان فرمودند همین نشستن شما موضوعیت دارد چرا که هر کس سرریز نشست‌ها را به محل فعالیت خود می‌رساند و اهمیت این جلسات بسیار زیاد است.
 
مدیر مسئول روزنامه کیهان خاطرنشان کرد: ما با حریفی طرف هستیم که به هیچ چیزی پایبند نیست و آن چیز که حریف را نگران می‌کند همین اقتدار ما است؛ در مقابل این حریف هر قدر هم به عقب برویم حریف جلو می‌آید.
 
وی تصریح کرد: دوستان ما می‌گویند این برجام آفتاب تابان و فتح‌الفتوح و نه بزرگترین دستاورد در دوران انقلاب بلکه بزرگترین دستاورد در طول تمام تاریخ ایران است؛ در این فضا حزب‌الله نباید غرق شود و همیشه باید پرچمش بالا باشد و مطالبه کند.
 
شریعتمداری با انتقاد از عدم مطرح شدن دستاوردهای برجام گفت: من به جد معتقدم که به تدریج ابری که عده‌ای در فضا پراکنده‌اند کنار می‌رود و همیشه دور، دور حزب‌الله است.

 


  
محمدجواد لاریجانی: طبق ملاک‌های آقای هاشمی رفسنجانی انقلابی زیر 60 سال نداریم
 
محمدجواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق ‌بشر قوه قضائیه نیز در مراسم جشن سومین سال آغاز به کار برنامه «دکتر سلام» با اشاره به اینکه هاشمی رفسنجانی از انقلابی بودن مفهوم تاریخی در ذهن دارد گفت: به تعبیر آقای هاشمی کسانی که از سال 42 تا پیروزی انقلاب با انقلاب همراه بودند انقلابی هستند. که الان همه بالای 60 سال سن داشته و نسل‌شان در حال انقراض است؛ لذا درباره جوانان انقلابی می‌گوید برخی تازه به دوران رسیده‌ها انقلابی شده اند.
 
 
وی به تعبیر دیگر از انقلابی بودن در بیان رئیس جمهور به معنی سر و صدا کردن اشاره کرد و خاطرنشان کرد: این تعابیر هیچکدام مورد نظر رهبر معظم انقلاب نیست؛ انقلاب حادثه‌ای بزرگ بود که تجربه نشات گرفته از آن در دو جریان حکومت مدنی جمهوری اسلامی و بیداری اسلامی متبلور شده است و انقلابی کسی که این دو جریان را باور داشته، در ان مشارکت دارد و همه وجود خود را وقف این مشارکت می‌گند. 
 
لاریجانی با ذکر این نکته که با این مفهوم از انقلابی بودن یک جوان 16 ساله می‌تواند انقلابی باشد و بسیاری از کسانی که در جریان انقلاب بودند می‌توانند انقلابی نباشند
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود به مذاکرات هسته‌ای اشاره کرد و گفت: مذاکرات هسته‌ای و یا در حقیقت تهاجم هسته‌ای برای آن بود که قد ما در تکنولوژی بلند شده بود و دشمن نمی‌توانست این قد بلند را ببیند؛ اما دشمنان باید بدانند که فرزندان این مرز و بوم و پیروان مکتب  اهل بیت (ع) و مریدان سیدعلی نمی‌گذارند که قد انقلاب کوتاه شود. 
 
وی از امکان ورود مقوله طنز به مسائل مربوط به حکومت آل‌سعود و ترامپ نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سخن گفت و خاطرنشان کرد: از ترامپ مضحک‌تر کسانی در داخل هستند که به او و نظام سلطه چشم دوخته‌اند.
 
لاریجانی گفت دو استدلال درمورد برجام مذموم است؛ اول استدلال «استیصال» به این معنا که نفت ما را نمی‌خریدند و الان در نتیجه برجام نخ سوزنی باز شده است؛ این تئوری خطرناک است و می‌تواند همه چیز را با خود ببرد.
 
دبیر ستاد حقوق ‌بشر قوه قضائیه تصریح کرد: استدلال مذموم دوم «برهان اندراج» است یعنی اگر می‌خواهیم در دنیا قوی شویم باید در نظام غربی مندرج شویم؛ که باید این کژراهه‌ها را روشن کنیم. 
 
*حسن عباسی: حوزه موشکی بی‌صاحب نیست که بخواهند آن را با بتن پر کنند
 
حسن عباسی رئیس اندیشکده یقین طی سخنانی در این مراسم با اشاره به برخی جوسازی‌ها در حوزه توان موشکی گفت: موشک‌های ایران بی صاحب نیست که برخی ببرند آنرا با بتن پر کنند.
 
وی همچنین به موضوع دیدار فائزه هاشمی با برخی عناصر بهایی در کشور اشاره کرد و افزود: این بار رفتند با بهایی ها نشستند؛ جلسه بعد احتمالا می‌روند با همجنس بازها می‌نشینند.
 
وی قطع روابط مالدیو با ایران را «جوک سال» عنوان کرد و با کنایه به سیاست خارجی دولت، گفت: این جزیره که خودش در حال زیر آب رفتن است، ارتباطش با ما را قطع کرده حالا ما حتما انرژی هسته ای را برخواهیم گرداند اما در دولت آینده.
 

 


  
 
*سردار فدوی: شیطان بزرگ برای تحقیر ایران بعد از برجام برنامه‌ریزی کرده است/ مردم ما ترس از آمریکا را قبول نمی‌کنند
 
سردار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران  نیز در این مراسم طی سخنانی اظهارداشت: اگر به ماهیت دعوای ایران با شیطان بزرگ پی ببریم، خیلی از مسائل مشخص خواهد شد.
 
وی با طرح این سوال که ماهیت دعوای ایران و آمریکا چیست، افزود: اگر چالش‌ها بین ایران با شیطان بزرگ قابل حل بود، در طی این 37 سال حل می‌شد.
 
سردار فدوی با بیان اینکه دشمنی آمریکایی‌ها در طول 37 سال اخیر همواره ادامه داشته است، گفت: ما باید به ماهیت این دشمنی توجه کنیم زیرا اگر به این مهم توجه نکنیم محاسباتمان دچار اشتباه می‌شود لذا ماهیت دعوای حق و باطل اینجا مطرح است و این دو در کنار هم نمی‌توانند قرار بگیرند.
 
وی افزود: اگر کسی ماهیت دعوای ما با آمریکا را کج سلیقگی سیاسی بداند در تحلیل‌های خود دچار اشتباه خواهد شد و مشکل اینجاست که برخی ماهیت حق را نمی‌دانند.
 
فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به توافق هسته‌ای ایران و کشورهای 1+5 و اجرای برجام تأکید کرد: شیطان بزرگ بعد از برجام برنامه‌ریزی کرده بود که ما را تحقیر کند که سخنرانی آقای اوباما در کنگره نیز همین مسیر را دنبال می‌کرد ولی بحمدالله و با لطف خدا موضوع دستگیری آمریکایی‌ها اتفاق افتاد و این رخداد باعث شد آنها تحقیر شوند.
 
وی افزود: نیروهای آمریکایی که در این جریان دستگیر شدند، افراد و نیروهای عادی نبودند بلکه آنان آموزش‌های بسیار حرفه‌ای دیده‌اند و از این باب می‌توان گفت از سربازان خبره آمریکایی به شمار می‌رفتند اما در زمان دستگیری حتی جرأت نکردند به سلاح‌های خود نگاه کنند.
 
سردار فدوی ادامه داد: 20 روز پیش وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد که ما با همکاری تمام متحدانمان به دنبال ایجاد قدرتی هستیم که در برابر ایران بازدارنده باشد که این سخن مقام ارشد نظامی آمریکایی بیانگر آن است که قدرت جمهوری اسلامی ایران را به حدی می‌دانند که باید در برابر آن چنین قدرتی ایجاد کنند.
 
سردار فدوی با بیان اینکه ترس نباید بین مؤمنان وجود داشته باشد، گفت: مردم ما قبول ندارند کسی 37 سال بعد از انقلاب اسلامی از آمریکایی‌ها بترسد و باید به این موضوع بسیار مهم، به زبان‌های مختلف و هنری، به صورت طنز یا فیلم و غیره پرداخته شود، کسانی که به خداوند متعال اتکا دارند ترس در وجود آنها نخواهد بود و به طور کلی ترس در وجود یک مسلمان انقلابی معنا ندارد.
 
وی ادامه داد: کسانی که به جای خداوند دیگران را منشأ قدرت می‌دانند، در شأن جمهوری اسلامی نیستند.
 
وی با اشاره به دستگیری تفنگداران آمریکایی در جزیره فارسی، تصریح کرد: شیطان بزرگ در زمان دستگیری این تفنگداران در مدت زمان 30 دقیقه فهمید که شبیه یک اعدامی است که پای دیوار اعدام قرار دارد. آنها بلافاصله تمام ناوها و هلی‌کوپترهایشان را دور کردند زیرا اگر یک شلیک از طرف آمریکایی‌ها صورت می‌گرفت، همه ناوهای آمریکایی مورد اصابت و هدف ما قرار می‌گرفتند.
 
فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: آقای ظریف وزیر امور خارجه درباره این موضوع می‌گفت صدای جان کری را می‌شنیدم که بر سر رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا فریاد می‌زد که چرا چنین اشتباهی انجام دادید و همچین اتفاقی افتاده است.
 
کارخانه‌ای: بندهای 36 و 37 جانکاه‌ترین بخش برجام است
 
ابراهیم کارخانه‌ای رئیس کمیته هسته‌ای مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی با اشاره به بیش از هزار صفحه مصاحبه خود درباره برجام بیان داشت: آن چه بیش از همه برای من جانکاه بود بندهای 36 و 37 برجام به نام «ماشه تفنگ» است که اگر ما از 1+5 به شورای امنیت شکایت کنیم و شورا تا 30 روز به آن رسیدگی نکند خود به خود تمام قطعنامه‌ها و تحریم‌ها بازمی‌گردد.
 
محمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با  اشاره به روزها و لحظات سخت و فشار سنگینی که در کمسیون ویژه بررسی برجام بر اعضای کمیسیون گذشت گفت: این فشار از آن جهت بود که می‌خواستند آنطور که دیگران درست می‌دانند گزارش دهیم.
 
وی با یادآوری ارائه گزارش کارشناسانه کمسیون ویژه بررسی برجام خاطرنشان کرد: از نظر من غیرقابل قبول‌ترین بند برجام آن بود که در بخشی از آن خرید ابزاری با اهداف دوگانه پیش‌بینی شده است که تا عمق صنایع نظامی ما را رصد می‌کرد که ما محکم ایستادیم و گفتیم نمی‌گذاریم عوامل آمریکا به داخل مراکز نظامی ما وارد شوند. 
 
نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مسئولان دولتی در پاسخ به ما می‌گفت از آنجا که رهبر انقلاب تولید سلاح هسته‌ای را ممنوع کردند عوامل آژانس و امریکا به داخل مراکز نظامی رفته و از نزدیک مشاهده می‌کنند که ما سلاح هسته ای تولید نمی‌کنیم لذا این ورود اشکالی ندارد.

 


  
سعید قاسمی: جریان سازش 20 سال انقلاب را عقب انداخت/ «برجام» در اجرا مطلقا شکست خورده است
 
سعید قاسمی فعال فرهنگی نیز در این مراسم با تشکر از دست‌اندرکاران این برنامه که به زیباترین شکل یعنی هنر متعهد اعتراض خود را نسبت به انحراف جدید اعلام می‌کنند گفت: سال گذشته به ما و شما و رهبر انقلاب سخت گذشت چرا که هفته‌ای نبود که رفیقی ایرانی، افغانی، پاکستانی و یا لبنانی را دفن نکنیم.
 
 
وی با ذکر این نکته که به علت اشتباه اصولگرایان جریان انحرافی بر سر کار آمد که روند انقلاب اسلامی را 20 سال به عقب انداخت اظهار داشت: بر اثر اشتباه و بی‌بصیرتی عده‌ای برجام امضا شد اما اجرا نشد و از همان اول رهبر انقلاب عاقبت امر را پیش‌بینی کرد و گفت که به آن خوش‌بین نیست لذا این طرح هم در ابتدا و هم در اجرا مطلقا شکست خورده است.
 
قاسمی با ابراز امیدواری نسبت به شکست جریان انحرافی جدید همانند شکست جریانات انحرافی گذشته از جمله بازرگان، رجوی، فرقان و ... گفت: انشاءلله شاهد شکست جریان «استکبار بلیسی» و سازش با اساتید و ریشه‌های دانشگاه آزادی‌اش که عاشقان آمریکا و انگلیس هستند خواهیم بود.
 
*سلیمانی: اقتصاد ما را با بستن به برجام تحقیر کردند
 
محمد سلیمانی نماینده مردم تهران نیز در این مراسم در سخنان کوتاهی با بیان اینکه داستان آقای روحانی و اقتصاد کشور داستان تحقیر شتر بوسیله بستن او به الاغ است؛ آقای روحانی اقتصاد ما را به برجام وابسته و ما را تحقیر کرد و اقتصاد کشور روحانی را نخواهد بخشید.
 
نماینده مردم تهران تاکید کرد: به آقای سیمانی( صالحی) گفتم اینکه مسوولیت‌های برجام را می‌پذیری به درد عمه قزی می‌خورد!
 
*پرویز داوودی: امیدوارم آقایان حرف‌های شوخی دکتر سلام را جدی بگیرند و از خر شیطان پیاده شوند
 
پرویز داوودی نیز در اظهارات کوتاهی در این مراسم اظهار داشت: حرف های جدی ما را که آقایان جدی نمی‌گیرند و خود را به نفهمی زده اند؛ امیدواریم حرف های شوخی دکتر سلام را بشنوند و از خر شیطان پیاده شوند و با منافع ملت بازی نکنند.

 


  

اگر مسلمانان قدرت داشته باشند قدرتهای طاغوتی قادر به ظلم نیستند و موضوع فلسطین فراموش نخواهد شد/بدون تردید «جبهه کفر»، سرانجام در مقابل «جبهه اسلامی مبارز و مجاهد» وادار به عقب نشینی خواهد شد/ دشمن از «اسلام مقتدر» و «اسلام شجاع» می‌ترسد

اگر مسلمانان قدرت داشته باشند قدرتهای طاغوتی قادر به ظلم نیستند و موضوع فلسطین فراموش نخواهد شد/بدون تردید «جبهه کفر»، سرانجام در مقابل «جبهه اسلامی مبارز و مجاهد» وادار به عقب نشینی خواهد شد/ دشمن از «اسلام مقتدر» و «اسلام شجاع» می‌ترسد

گروه سیاسی-رجانیوز: حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع شرکت کنندگان در سی و سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم، ایمان به خدا و کفر به طاغوت را مبنای اصلی و واقعی اقتدار دانستند و با تاکید بر اینکه امریکا «طاغوت اعظم» و «شیطان اکبر» است، گفتند: امروز مهمترین وظیفه علما، روشنفکران و نخبگان، «روشنگری» و «جهاد تبیینی» در قبال فریبکاری های طواغیت است و امت اسلامی نیز باید فریب وعده های قدرتها را نخورد و از تهدیدهای آنها هم نهراسد.

 

Khamenei_ir_بیانات_رهبر_انقلاب_در.mp3 | دانلود فایل

 

رهبر انقلاب اسلامی ضمن قدردانی از برگزارکنندگان و دست اندرکاران این مسابقات، قرآن را محور «وحدت امت اسلامی» خواندند و افزودند: در شرایطی که سیاست های استکبار بر ایجاد اختلاف و درگیری میان مسلمانان است، امت اسلامی باید با تمسک به این نعمت بزرگ الهی در مسیر وحدت و انسجام حرکت کند.


حضرت آیت الله خامنه‌ای یکی از برکات جلسات قرآنی را انسِ قشرهای مختلف مردم به‌ویژه جوانان با قرآن برشمردند و خاطر نشان کردند: امت اسلامی، امروز بیش از هرزمان دیگر نیازمند تعالیم و مفاهیم و معارف قرآن است زیرا واقعیات زندگی مسلمانان، فاصله زیادی با قرآن دارد.


ایشان با اشاره به تلاش گسترده قدرتهای طاغوتی برای ضربه زدن به اسلام و امت اسلامی، گفتند: آنها می دانند که اگر مسلمانان قدرت داشته باشند و صدای آنان رسا و بلند باشد، قادر به ظلم به ملتها نیستند و موضوع فلسطین به‌عنوان غصب یک کشور اسلامی به فراموشی سپرده نخواهد شد.

 

رهبر انقلاب اسلامی، رمز غلبه بر این توطئه ها را تمسک به قرآن و بدست آوردن مبانی اصلی قدرت دانستند و افزودند: قدرت واقعی در «ایمان و پایداری» و «کفر به طاغوت» است.


حضرت آیت الله خامنه‌ای با اظهار تاسف از تمسک برخی کشورهای اسلامی به طاغوت به جای تمسک به خدا، تاکید کردند: کشورهایی که در منطقه، مجری سیاستهای امریکا هستند، در واقع به امت اسلامی خیانت و زمینه نفوذ امریکا را فراهم می کنند.


ایشان، ایمان و پایداری ملت ایران و ایستادگی آنان در مقابل زیاده خواهی های امریکا را عامل اصلی اقتدار جمهوری اسلامی ایران دانستند و تاکید کردند: علت هراس قدرتها از ملت ایران و انواع توطئه ها برضد این ملت، اقتدار بر مبنای اسلام، است و دشمن از «اسلام مقتدر» و «اسلام شجاع» می‌ترسد.

 


رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه مواضع و عملکرد صادقانه جمهوری اسلامی ایران، عامل اصلی تاثیرگذاری ایران در میان مسلمانان و یکی دیگر از عوامل اقتدار نظام اسلامی است، خاطر نشان کردند: تاکنون نه وعده های طواغیت توانسته ملت ایران را فریب دهد و نه تهدیدهای آنها موجب ترس ملت شده است.


حضرت آیت الله خامنه‌ای یکی از نیازهای مبرم دنیای اسلام را، فریب نخوردن در قبال وعده های قدرتها و نهراسیدن از تهدیدهای آنها دانستند و افزودند: امروز مهمترین وظیفه همه در امت اسلامی به‌ویژه علما، روشنفکران و تحصیل‌کردگان کشورهای اسلامی، مبارزه برای روشنگری و جهاد تبیینی درباره حقایق دنیای اسلام است.


ایشان، ظهور گروههای تروریستی تکفیری در منطقه و ایجاد جنگ و اختلاف میان مسلمانان به نیابت از دشمنان را نتیجه گمراهی و فقدان روشنگری برشمردند و گفتند: باید از محافل قرآنی برای روشنگری، استفاده کرد و کسانی که از کشورهای مختلف به این محافل می آیند، باید ملت های خود را ارشاد و آگاه کنند.

 

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه کمک و نصرت الهی منوط به حرکت ملت های اسلامی است و این حرکت در گرو جهاد تبیینی است، خاطر نشان کردند: تردیدی وجود ندارد که «جبهه کفر»، سرانجام در مقابل «جبهه اسلامی مبارز و مجاهد» وادار به عقب نشینی خواهد شد.

پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، شعار سی و سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم را «یک کتاب، یک اُمت» خواند و گفت: در این دوره از مسابقات 130 نفر در رشته‌های حفظ و قرائت قرآن از 70 کشور شرکت کردند.
وی با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای فاجعه منا به‌ویژه شهدای قرآنی، خاطرنشان کرد: حضور قاریان روشندل از کشورهای مختلف برای نخستین بار، تجلیل از خانواده‌های شهدای قرآنی و شهدای مدافع حرم، فراخوان مقالات و پژوهش‌های قرآنی و برپایی نمایشگاه و محافل قرآنی از جمله فعالیت‌های انجام گرفته در سی و سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم است.



  
شرط اول الگو گیری از عاشورا این است که تکلیف خود را با جبهه مقابل مشخص کنیم. از صف اول تا آخر باید این دشمن را بشناسیم تا بتوانیم با آن مقابله کنیم و بصیرت یعنی این که اگر جایی دشمن خوشحالی میکند حساس بشویم. اگر دشمن از مساله ای راضی می شود باید بفهمیم این چه موضوع مهمی است و هوشیار باشیم.
نماینده رهبر انقلاب اسلامی در شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه بر مبنای مد، ناگهان کسانی که چپ ترین تفکرات را دارند، روز بعد راست گرا می شوند، گفت: ترس دشمن از جوان انقلاب اسلامی به این خاطر است که به جای پذیرش مدهای القایی به دنبال خلاقیت، تعالی و حرکت فراتر از کلیشه‌های القایی است.
به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، سعید جلیلی نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی که برای شرکت در همایش حامیان گفتمان نوین انقلاب اسلامی در جمع مردم چالوس حاضر شده بود، با اشاره به میلاد حضرت علی اکبر علیه السلام و روز جوان گفت: انقلاب اسلامی جوان ترین قدرت در مصاف با قدرت های فرتوت و رو به اضمحلال است.
 
نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه جوانی انقلاب اسلامی به خاطر طراوت و تازگی اندیشه ای است که ارائه می کند، افزود: انقلاب اسلامی جوان است چون با نشاط، شجاع و خط شکن است.
 
 
جلیلی در ادامه تصریح کرد: فکر انقلابی به دنبال "الگو" برای یافتن سبک زندگی و انتخاب آگاهانه است.
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه "الگو"، شاخص و قدرت ارزیابی و قضاوت به جهان می دهد، تصریح کرد: الگو یعنی انتخاب آگاهانه و آزادانه برای استفاده حداکثری از امکانات و در تفکر انقلاب اسلامی نیز الگو یعنی انتخاب بر اساس "اصول لایتغیر" و به کارگیری امکانات به بهترین شکل، لذا الگوهای انقلاب اسلامی همیشه با طراوت و نشاط است، بر خلاف مدها که به سرعت پیر می شوند و تازگی خود را از دست می دهند.
 
وی افزود: در تفکر غیر انقلابی مدپرستی به معنای انفعال در برابر دیکته دیگران ترویج می شود و برخی جوان را منفعل، خودباخته و دیکته پذیر برای القای منافع خود تحت عنوان مد می خواهند؛ چه در مد سیاسی و چه در مد اقتصادی.
 
دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی کشورمان تصریح کرد: همان گونه که در اقتصاد، مدپرستان تابعی از منافع کارتل ها هستند، در سیاست نیز مدبازان سیاسی تابعی از منافع دیگران هستند.
 
جلیلی اضافه کرد: طول عمر مدپرست ها به اندازه مدهاست و برخی در حوزه اندیشه نیز تابع مد هستند به همین دلیل طول عمر آنها کوتاه است.
 
وی با بیان اینکه بر مبنای مد، ناگهان کسانی که چپ ترین تفکرات را دارند، روز بعد راست گرا می شوند، تصریح کرد: ترس دشمن از جوان انقلاب اسلامی به این خاطر است که به جای پذیرش مدهای القایی چه در زمینه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی به دنبال خلاقیت، تعالی و حرکت فراتر از کلیشه های القایی است.
 
استاد علوم سیاسی دانشگاه امام صادق علیه السلام در ادامه گفت: الگوی حق محور، همیشه جوان و با طراوت است چون حق ماندنی است و ترس دشمنان از آن است که ملتی حقیقت را می فهمد و همیشه جوان باقی می ماند.
 
وی خاطر نشان کرد: دشمنان می فهمند با ظهور حقیقت، باطل رفتنی است و برای همین نگران هستند.
 
جلیلی ادامه داد: دشمن در مسائل سیاسی هم به دنبال ترویج مدهای سیاسی است. برای او مهم نیست که چه کسی بر سر کار می آید، مهم این است که منافع استعماری او دنبال شود، چه نظام های سلطنتی این منافع را تامین کنند یا دموکراسی های دروغین و گاهی از رژیم های مستبد حمایت می کنند.
 
وی تاکید کرد: این ها مد های سیاسی هستند که نظام های استکباری برای تامین منافع خود به دنبال ترویج آنها هستند.
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: وقتی الگویی بر اساس حقیقت شکل بگیرد دشمن نمی تواند الگوهای سیاسی خود را القا کند. دشمن نگران جوان انقلاب اسلامی است و جوانانی که در انقلاب اسلامی تربیت می شوند. دشمن نگران حرکتی است که بر اساس گفتمان انقلاب شکل گرفته و تکثیر می شود.
 
وی افزود: جوان انقلاب اسلامی کسی است که دشمن تمام تلاش خود را می کند تا جلوی پیشرفت او را بگیرد اما جوانی که بر اساس الگوی انقلاب اسلامی پیشرفت کرده مقابل دشمن می ایستد.
 
جلیلی ادامه داد: دشمن می داند تا زمانی که الگوی انقلاب اسلامی وجود دارد نه تنها موفق نمی شود بلکه حسات او هم در خطر می افتد به همین خاطر نمی خواهد این الگو تکثیر شود.
 
وی ادامه داد: دشمن می داند اگر الگوی یک جوان حضرت علی اکبر علیه السلام باشد تمام مناسبات او به هم می ریزد زیرا ایشان یک فرد نیست یک تفکر است.
 
جلیلی گفت: در منظومه معرفتی حضرت علی اکبر و سید الشهدا به ما می‌گویند چگونه می شود به این الگو اقتدا کرد و این الگو چه مختصاتی دارد و زیارت عاشورا به ما یاد می دهد چگونه از این بزرگان الگو بگیریم.
 
وی ادامه داد: شرط اول الگو گیری از عاشورا این است که تکلیف خود را با جبهه مقابل مشخص کنیم. از صف اول تا آخر باید این دشمن را بشناسیم تا بتوانیم با آن مقابله کنیم و بصیرت یعنی این که اگر جایی دشمن خوشحالی میکند حساس بشویم. اگر دشمن از مساله ای راضی می شود باید بفهمیم این چه موضوع مهمی است و هوشیار باشیم.
 
نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی گفت: اگر در زمانی که باید، موضع نداشته باشیم اقدام و حرکت بی فایده است. اینگونه نیست که دشمن فقط از زور استفاده کند بلکه از تزویر هم استفاده می کند.

 


  
شرط اول الگو گیری از عاشورا این است که تکلیف خود را با جبهه مقابل مشخص کنیم. از صف اول تا آخر باید این دشمن را بشناسیم تا بتوانیم با آن مقابله کنیم و بصیرت یعنی این که اگر جایی دشمن خوشحالی میکند حساس بشویم. اگر دشمن از مساله ای راضی می شود باید بفهمیم این چه موضوع مهمی است و هوشیار باشیم.
نماینده رهبر انقلاب اسلامی در شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه بر مبنای مد، ناگهان کسانی که چپ ترین تفکرات را دارند، روز بعد راست گرا می شوند، گفت: ترس دشمن از جوان انقلاب اسلامی به این خاطر است که به جای پذیرش مدهای القایی به دنبال خلاقیت، تعالی و حرکت فراتر از کلیشه‌های القایی است.
به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، سعید جلیلی نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی که برای شرکت در همایش حامیان گفتمان نوین انقلاب اسلامی در جمع مردم چالوس حاضر شده بود، با اشاره به میلاد حضرت علی اکبر علیه السلام و روز جوان گفت: انقلاب اسلامی جوان ترین قدرت در مصاف با قدرت های فرتوت و رو به اضمحلال است.
 
نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه جوانی انقلاب اسلامی به خاطر طراوت و تازگی اندیشه ای است که ارائه می کند، افزود: انقلاب اسلامی جوان است چون با نشاط، شجاع و خط شکن است.
 
 
جلیلی در ادامه تصریح کرد: فکر انقلابی به دنبال "الگو" برای یافتن سبک زندگی و انتخاب آگاهانه است.
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه "الگو"، شاخص و قدرت ارزیابی و قضاوت به جهان می دهد، تصریح کرد: الگو یعنی انتخاب آگاهانه و آزادانه برای استفاده حداکثری از امکانات و در تفکر انقلاب اسلامی نیز الگو یعنی انتخاب بر اساس "اصول لایتغیر" و به کارگیری امکانات به بهترین شکل، لذا الگوهای انقلاب اسلامی همیشه با طراوت و نشاط است، بر خلاف مدها که به سرعت پیر می شوند و تازگی خود را از دست می دهند.
 
وی افزود: در تفکر غیر انقلابی مدپرستی به معنای انفعال در برابر دیکته دیگران ترویج می شود و برخی جوان را منفعل، خودباخته و دیکته پذیر برای القای منافع خود تحت عنوان مد می خواهند؛ چه در مد سیاسی و چه در مد اقتصادی.
 
دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی کشورمان تصریح کرد: همان گونه که در اقتصاد، مدپرستان تابعی از منافع کارتل ها هستند، در سیاست نیز مدبازان سیاسی تابعی از منافع دیگران هستند.
 
جلیلی اضافه کرد: طول عمر مدپرست ها به اندازه مدهاست و برخی در حوزه اندیشه نیز تابع مد هستند به همین دلیل طول عمر آنها کوتاه است.
 
وی با بیان اینکه بر مبنای مد، ناگهان کسانی که چپ ترین تفکرات را دارند، روز بعد راست گرا می شوند، تصریح کرد: ترس دشمن از جوان انقلاب اسلامی به این خاطر است که به جای پذیرش مدهای القایی چه در زمینه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی به دنبال خلاقیت، تعالی و حرکت فراتر از کلیشه های القایی است.
 
استاد علوم سیاسی دانشگاه امام صادق علیه السلام در ادامه گفت: الگوی حق محور، همیشه جوان و با طراوت است چون حق ماندنی است و ترس دشمنان از آن است که ملتی حقیقت را می فهمد و همیشه جوان باقی می ماند.
 
وی خاطر نشان کرد: دشمنان می فهمند با ظهور حقیقت، باطل رفتنی است و برای همین نگران هستند.
 
جلیلی ادامه داد: دشمن در مسائل سیاسی هم به دنبال ترویج مدهای سیاسی است. برای او مهم نیست که چه کسی بر سر کار می آید، مهم این است که منافع استعماری او دنبال شود، چه نظام های سلطنتی این منافع را تامین کنند یا دموکراسی های دروغین و گاهی از رژیم های مستبد حمایت می کنند.
 
وی تاکید کرد: این ها مد های سیاسی هستند که نظام های استکباری برای تامین منافع خود به دنبال ترویج آنها هستند.
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: وقتی الگویی بر اساس حقیقت شکل بگیرد دشمن نمی تواند الگوهای سیاسی خود را القا کند. دشمن نگران جوان انقلاب اسلامی است و جوانانی که در انقلاب اسلامی تربیت می شوند. دشمن نگران حرکتی است که بر اساس گفتمان انقلاب شکل گرفته و تکثیر می شود.
 
وی افزود: جوان انقلاب اسلامی کسی است که دشمن تمام تلاش خود را می کند تا جلوی پیشرفت او را بگیرد اما جوانی که بر اساس الگوی انقلاب اسلامی پیشرفت کرده مقابل دشمن می ایستد.
 
جلیلی ادامه داد: دشمن می داند تا زمانی که الگوی انقلاب اسلامی وجود دارد نه تنها موفق نمی شود بلکه حسات او هم در خطر می افتد به همین خاطر نمی خواهد این الگو تکثیر شود.
 
وی ادامه داد: دشمن می داند اگر الگوی یک جوان حضرت علی اکبر علیه السلام باشد تمام مناسبات او به هم می ریزد زیرا ایشان یک فرد نیست یک تفکر است.
 
جلیلی گفت: در منظومه معرفتی حضرت علی اکبر و سید الشهدا به ما می‌گویند چگونه می شود به این الگو اقتدا کرد و این الگو چه مختصاتی دارد و زیارت عاشورا به ما یاد می دهد چگونه از این بزرگان الگو بگیریم.
 
وی ادامه داد: شرط اول الگو گیری از عاشورا این است که تکلیف خود را با جبهه مقابل مشخص کنیم. از صف اول تا آخر باید این دشمن را بشناسیم تا بتوانیم با آن مقابله کنیم و بصیرت یعنی این که اگر جایی دشمن خوشحالی میکند حساس بشویم. اگر دشمن از مساله ای راضی می شود باید بفهمیم این چه موضوع مهمی است و هوشیار باشیم.
 
نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی گفت: اگر در زمانی که باید، موضع نداشته باشیم اقدام و حرکت بی فایده است. اینگونه نیست که دشمن فقط از زور استفاده کند بلکه از تزویر هم استفاده می کند.

 


  

رئیس مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی گفت: یک عده با رخوت و سازش می‌خواهند با دشمن ارتباط برقرار کنند اما مسیر انقلاب و مسیر اصلی آن مسیری بود که امام(ره) به ما نشان دادند و امروز هم رهبر عزیزمان آن را دنبال می کنند.

رئیس مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی گفت: یک عده با رخوت و سازش می‌خواهند با دشمن ارتباط برقرار کنند اما مسیر انقلاب و مسیر اصلی آن مسیری بود که امام(ره) به ما نشان دادند و امروز هم رهبر عزیزمان آن را دنبال می کنند.

گروه سیاسی- رجانیوز: مراسم تکریم و تجلیل از از جانبازان، ایثارگران و آزادگان پیشتاز بیداری اسلامی همزمان با برگزاری دومین جشنواره فرهنگی هنری چشمان آسمانی انقلاب اسلامی، با حضور سردار قاآنی جانشین نیروی قدس سپاه و سردار وحیدی وزیر سابق دفاع و رئیس کمیسیون سیاسی دفاعی امنیتی مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد.

 

سردار وحیدی طی سخنانی اظهار داشت: از صفات و خصوصیات یاران امام زمان این است که خسته و درمانده نمی‌شوند و با حضورشان دور امامشان حلقه می زنند و جانشان را سپر بلای ایشان می‌کنند و هر آنچه امام می فرمایند انجام می دهند همین عبارات و این صفات در حدیثی از امام موسی کاظم که درباره مردی که از  قم برمیخیزد نیز وجود دارد.

 

وزیر اسبق دفاع گفت: حالا ماهم دور هم جمع شده‌ایم که یاد آن بزرگ مردان را زنده بداریم. شهدا که رفتند و جانبازان عزیز و خانواده های معظم‌شان که در بین ما هستند و تجلی همه عظمت و شکوه انقلاب هستند.

 

وی افزود: صدق بسیار مسئله مهمی است که فرموده اند جایگاه ویژه ای رقم خواهد زد. صداقت شهدای ما و جانبازان و خانواده های معظم آنها بود که این هنگامه را بپا کرد و این اتفاقات افتاد و امروز هم ادامه دارد.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه شهدای مدافع حرم ما خون تازه ای هستند که امروز در مقابل کسانی که می خواهند جامعه رابه کسالت و خمودی ببرند در رگ های جامعه ریخته می‌شود، تصریح کرد: امروز می بینیم در جامعه کسانی هستند که به نظر میرسد خسته شده اند، فکر می کنند که این راه را با سختی ها و با مرارت هایش نمی توانند ادامه بدهند. دیگر خوشی ها و بزرگی های این راه را نمی فهمند.

 

وحیدی ادامه داد: اینکه یک موقع می گفتند که باید افکار امام را در موزه ها گذاشت، اینکه گفتند ما باید برویم با غرب بسازیم تا رشد پیدا کینم، اینکه بعضی فکر می کنند که اگر رزمندگان ما امروز در دفاع از حرم اهل بیت می جنگند منطق قوی‌ای ندارد، این ها همیشه بوده و همیشه این دو مسیر بوده است. یک عده با رخوت و سازش می خواهند با دشمن ارتباط برقرار کنند اما مسیر انقلاب و مسیر اصلی آن مسیری بود که امام به ما نشان دادند و امروز هم رهبر عزیزمان آن را دنبال می کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: ما بازماندگان از این غافله باید تکلیف خودمان را معلوم کنیم. شما جانبازن و آزادگان عزیز که در آن مسیر هستید و شهدا هم که رفتند. اما ما دچار امتحان سختی هستیم. طبق فرمایش معصومین علیهم السلام همانطور که غیبت صغری و کبری داریم، ظهور صغری و کبری هم داریم. اکنون ما در عصر ظهور صغری هستیم و در این عصر آزموده میشویم. آیا ما تحمل داریم دستور نایب امام زمانمان را گوش کنیم و عمل کنیم؟ خب اگر نداریم چرا می گوییم منتظر ظهور هستیم. خب دروغ می گوییم. ما بازماندگان از این غافله بزرگ الان در حال امتحان هستیم. حیف است افراد در این امتحان مردود شوند و مردود شدن در این لحظات آخر خیلی سخت است.

وی همچنین با اشاره به ماجرای زبیر در مقابل حضرت علی علیه السلام گفت: زبیر تا آخر راه را تقریبا رفته بود که در جنگ جمل آنطور شد و خدا نکند ما اینگونه بشویم. خیلی باید حواسمان به خودمان باشد که به تعهدی که داریم عمل کنیم.

وحیدی تاکید کرد: ظاهرا مراحل آخر امتحان الهی است. باید حواسمان جمع باشد که مردود نشویم و با تمام قوت بایستیم. اگر کسی تابع  حضرت آقا نشد محال است تابع امام زمان باشد. ما اگر نتوانیم بر نفسمان مسلط باشیم و به دستورات نایب ایشان عمل کنیم که قطعا راحت تر است، در مقابل به دستورات حضرت ولیعصر (عج) که امر به واقع است نمی توانیم عمل کنیم و فرمانبردار باشیم.

 

وحیدی در پایان ضمن تشکر از انجمن پیشکسوتان سپاس افزود: تجربیات فراوانی هست که نوشته نشده است و من از دوستان انجمن سپاس تشکر می کنم که واقعا همت می کنند و کار پر ارزشی انجام می دهند. یاد و نام پرآوازه این شهدا و جانبازان در این عرصه باید ضبط و نگهداری شود.




  

روزنامه کیهان نوشت: سفیر جدید فرانسه در تهران، عنصر اطلاعاتی و جاسوسی ارشد از آب درآمد. کشورها غالبا از پذیرش مهره‌های ارشد اطلاعاتی کشور مقابل به عنوان سفیر پرهیز می‌کنند.
فرانسوا سنمو اخیرا استوارنامه خود را به عنوان سفیر جدید فرانسه تقدیم روحانی کرد اما به گزارش رادیو فرانسه فرانسوا سنمو که 59 سال دارد، از سال 2012 تا 2014 به عنوان مدیر بخش اطلاعات در سازمان امنیت خارجی فرانسه خدمت کرده است. وی عربی‌دان و کارشناس جهان عرب محسوب می‌شود. او در سال‌های هشتاد میلادی در تونس تدریس کرده و سپس از جمله در امان و بیروت ماموریت داشته. وی همچنین سفارت فرانسه را در لائوس به عهده داشته است.
رادیو فرانسه افزود: چهار سال قبل، هنگامی که وی به مدیریت اطلاعات منتقل شد، روزنامه فیگارو او را به ویژه متخصص سوریه و لبنان معرفی کرد. اداره اطلاعات که در کانون «مدیریت کل امنیت خارجی»  قرار دارد، وظیفه جمع‌آوری اطلاعات و سپس ترکیب و جمع‌بندی آنها را به عهده دارد.
یک سایت خبری سنگالی می‌نویسد که به تازگی دولت فرانسوا هولاند به خاطر دغدغه‌های امنیتی، تغییراتی را در پست‌های اطلاعاتی و دیپلماتیک آغاز کرده است. به نوشته این سایت، منطقه «ساحل» آفریقا و سوریه و عراق، در کانون دلمشغولی‌های پاریس است.
گفتنی است فرانسه و وزیرخارجه آن در جریان مذاکرات هسته‌ای خصومتی به مراتب شدیدتر از آمریکا را علیه ایران نشان داد.

 


  
اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در نامه‌ای به رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اعلام کرد: رفتار شما و خانواده‌تان خلاف مسیر منافع ملت و اهداف انقلاب است.

 گروه سیاسی-رجانیوز: اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور در نامه‌ای به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام که به مراجع عظام تقلید حضرات آیات عظام وحید خراسانی، صافی گلپایگانی، مکارم شیرازی، نوری همدانی، جوادی آملی، شبیری زنجانی، علوی گرگانی نیز رونوشت شده است، اعلام کرد: مدت‌های مدیدی است که ما دانشجویان نسبت به رفتارها و گفتارهای شما در مقام منتقد هستیم، چرا که رفتارهای شما و خانواده‌تان را در خلاف مسیر منافع ملت و آرمان و اهداف انقلاب اسلامی می‌دانیم و مفاسد فرزندانتان را جز لطمه و دست‌اندازی به بیت المال و حقوق ملت نمی‌دانیم.

 

به گزارش رجانیوز به نقل از فارس در این نامه آمده است: همه به این امر مستحضرند که شما تلاش دارید هم از مشروعیت جمهوری اسلامی استفاده کنید و هم از مواهب اپوزیسیون بودن بهره‌مند شوید و در این بین رفتار خانواده شما و سکوت شما در برابر انحرافات آنها، ابزاری است برای جذب اپوزیسیون به سمت شما که در دهه شصت تندترین اظهارات را علیه لیبرال‌ها داشته‌اید ولی امروز نقطه مشترک و امید همه لیبرال‌های داخلی و خارجی هستید و همه ذیل جریان نومحافظه کاری اطراف شما هستند.

 

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور در این نامه خطابه هاشمی آورده است: شما در داخل چهارچوب جمهوری اسلامی حضور دارید اما همواره در مقابل ضوابط و چهارچوب‌های جمهوری اسلامی عمل می‌کنید و حتی زمانیکه دادگاه جمهوری اسلامی بخاطر جرائم اقتصادی و امنیتی فرزندتان، حکم محکومیت برای وی صادر می‌کند، حکم دادگاه اسلامی را بر نتافتید!

 

در این نامه آمده است: هنوز چند سالی بیش نیست که از فتنه 88و فتنه انگیزی‌های فرزندان شما نمی‌گذارد و هنوز مهر احکام قضایی مفاسد اقتصادی و امنیتی فرزندان‌تان تازه است و هنوز ملت ایران از خیانت‌هایی که خانواده شما در حق انقلاب و امام کرده‌اند رنج می‌برد، از فتنه‌ای که فرزندان شما برای این ملت رقم زدند و پشت‌بند آن دشمنان انقلاب برای فشار بیشتر به مردم انقلابی و شهید داده ایران اسلامی تحریم‌های اقتصادی را وضع کردند! و امروز مردم در دوران تحریم، چوب فتنه گری‌های فرزندان شما را می‌خوردند. اما آیا نباید شما به عنوان فردی که زمانی از افراد شاخص این انقلاب بوده‌اید، در مقابل کجروی‌های فرزندانتان بایستید؟ آیا نباید یا آنها را هدایت کنید یا از آنها اعلام برائت کنید؟

 

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور در این نامه آورده است: اینها نقدهای سیاسی در حوزه عملکرد زاویه دار شما نسبت به مبانی انقلاب اسلامی است که به جهت داشتن پایگاه در اپوزیسیون از شما صورت می‌پذیرد، اما اتفاق اخیر دیگر یک مسئله سیاسی نیست، بلکه مسئله شرع مقدس اسلام است.

 

در این نامه خطاب به هاشمی آمده است: فائزه هاشمی، فرزند شما در روزهای اخیر به دیدار خانواده بهایی ضدانقلاب رفته و در توجیه این دیدار گفته است: «نگاه من به این موضوع نگاه حقوق بشری است که آن‌ها هم باید مثل شهروندان دیگر کامل از حقوق اولیه شهروندی برخوردار باشند که متاسفانه از کمترین حقوق برخوردار نیستند. نگاه من به موضوع بهایی‌ها موضوع حقوق بشر است و این که حالا من مسلمانم و آن‌ها بهایی هستند و یا اینکه اصلا کدام دین خوب است و کدام دین بد است، این بحث‌ها نیست. موضوع حقوق بشر است و این که به هرحال یکسری اقشار در جامعه ما متاسفانه از حقوق اولیه‌شان برخوردار نیستند، از جمله بهایی‌ها و این خوب نیست. اسلام هم با این تبعیض موافق نیست. ما احادیث و آیات فراوانی در این خصوص داریم. توصیه حضرت علی(ع) به مالک اشتر را داریم که می‌فرماید حقوق آنهایی که در دین با تو مشترک نیستند هم باید رعایت شود. این رفتار رفتار اسلامی نیست که متاسفانه ما در جمهوری اسلامی شاهد آن هستیم.»

 

در ادامه این نامه عنوان شده است: شما کسی هستید که به پشتوانه اجتهاد وارد مجلس خبرگان رهبری شدید اما آیا در خانواده یک مجتهد دینی بهایت به عنوان دین شناخته می‌شود؟ آیا شما نمی‌دانید که بهاییت یک فرقه ضاله است که به پشتوانه انگلیس خبیث شکل گرفته است؟ آیا شما با این انحراف آشنا نیستید؟ پس چطور اجازه می‌دهید در خانواده شما از حقوق بشری بهاییت دفاع شود؟ خدای بهاییت کیست؟ کدام پیامبری این دین را برای بشریت آورده است؟ فرزند شما مبانی اسلامی که از علمیه قم تا الازهر مصر به آن پایبندند را زیر پا گذاشته است و شما در این باره هنوز سکوت کرده‌اید! آیا شما در اسلام هم دچار تغییر و تحول شده‌اید؟


اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور در این نامه آورده است: فرزند شما که سابقه این همه فتنه‌انگیزی علیه انقلاب را دارد در این میان برای رفتار انحرافی خود به غلط و به دروغ از حدیث امیرالمومنین هم استفاده می‌کند، حال آنکه هیچ فقیهی در دین اسلام چه اهل سنت و چه شیعه، بهاییت را دین نمی‌داند! پس از دیدار فرزندتان با این جریان ضاله و حمایت از آنها آیا باز دیگران را انحرافی خطاب می‌کنید؟

 

در این نامه آمده است: وااسفا که عالمی بنشیند و ببیند که فرزندانش مدافع حقوق جریان‌های ضاله شود و دم بر نیارد! که چه جفایی بزرگتر از این م‌ توان در حق اسلام عزیز کرد؟ این دیگر نه مسائل سیاسی است، نه برجام است، نه دولت یازدهم است و نه هیچ مسئله دیگری، این دفاع از کیان اسلام است و سکوت شما جز لطمه بیشتر بر پیکره اسلام عزیز چیست؟ ما نمی‌دانیم از شما به کجا شکایت بریم که در مقام رئیس مجمع تشخیص مصلحت این نظام، نقطه اتکا و مرکز ثقل ضد انقلاب شده‌اید! بایستی به همه مراجع تقلید و علمای اسلام این جفا را تسلیت بگوییم و بگوییم که ای مردان دین و ای دردمندان میراث پیامبر (ص) و امیرالمومنین (ع)، ما اعلام کردیم که جناب هاشمی برای دفاع از کیان اسلام و حفظ خود از آتشی که بر دامن دارد بایستی موضع گیری کند و در راستای اصلاح آنچه افتاده برآید.

 


  




طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ