سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 119
بازدید دیروز : 7
کل بازدید : 136432
کل یادداشتها ها : 545
خبر مایه


< 1 2 3 >

«توسعه مخاطبان دانشجو» و «دفاع صریح و بدون تقیّه از نظام اسلامی» توصیه چهارم و پنجم رهبر انقلاب به تشکل‌های دانشجویی بود.



حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: پایداری در مقابل 37 سال دشمنی تمام عیار جبهه عظیم قدرتهای مادی، مهمترین موفقیت نظام شرافتمند و پرافتخار اسلامی است، آن‌هم در اوضاعی که یک اخمِ این قدرتهای مادی، فلان حکومت پرمدعای پادشاهی را به تعظیم و تسلیم می کشاند.

ایشان، کمیت و کیفیت نشاط انگیز دانشجویان انقلابی را نشانه زنده بودن و استعداد و ظرفیت ذاتی انقلاب دانستند و افزودند: البته منظور از دفاع از نظام، دفاع از رهبری نیست بلکه دفاع از مجموعه ارزش‌های در هم تنیده‌ای است که انقلاب با تکیه بر آنها به رشد و بالندگی خود ادامه می دهد.

«تداوم و توسعه اردوهای جهادی در روستاها و مناطق محروم» ششمین توصیه ای بود که رهبر انقلاب در این دیدار بیان کردند.

ایشان افزودند: اردوهای جهادی، هم خودسازی است، هم خدمت  و هم آشنایی با فضای واقعی کشور.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به تذکر مستمر خود به دولت کنونی و همه دولتهای قبلی درباره رسیدگی به روستاها افزودند: تحقق این مسئله راههای روشنی دارد که ایجاد صنایع کوچک و تبدیلی از جمله آنها است، البته عمل به این توصیه مستمر، همت می خواهد.

«تداوم و توسعه اردوهای جهادی در روستاها و مناطق محروم» ششمین توصیه ای بود که رهبر انقلاب در این دیدار بیان کردند.



«توجه به سبک زندگی ایرانی اسلامی در اندیشه و عمل»و «تقویت گفتمانهای اصلی انقلاب از جمله عدالت، اقتصاد دانش بنیان و مقاومتی، پیشرفت اسلامی ایرانی و شتاب علمی» توصیه‌های هفتم و هشتم رهبر انقلاب به مجموعه‌های دانشجویی بود.

ایشان در همین زمینه تأکید کردند: بنده توسعه غربی را به هیچ وجه قبول ندارم چرا که پایه ها و مبانی آن غلط است و به همین علت، «گفتمان پیشرفت اسلامی ایرانی» را مطرح کرده ایم.

رهبر انقلاب درباره اقتصاد مقاومتی نیز گفتند: بر اساس گزارش‌هایی که رسیده، کارهای خوبی در دست اقدام است به شرط اینکه تداوم یابد.

«توجه به سبک زندگی ایرانی اسلامی در اندیشه و عمل» و «تقویت گفتمانهای اصلی انقلاب از جمله عدالت، اقتصاد دانش بنیان و مقاومتی، پیشرفت اسلامی ایرانی و شتاب علمی» توصیه‌های هفتم و هشتم رهبر انقلاب به مجموعه‌های دانشجویی بود. ایشان در نهمین توصیه، مجموعه‌های دانشجویی را به «تشکیل یک جبهه واحد ضد آمریکایی – ضد صهیونیستی در سطح دانشجویان جهان اسلام»فراخواندند.



حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در نهمین توصیه، مجموعه‌های دانشجویی را به «تشکیل یک جبهه واحد ضد آمریکایی – ضد صهیونیستی در سطح دانشجویان جهان اسلام»فراخواندند.

ایشان افزودند: می توان با وسایل پیشرفته ارتباطاتی و در فضای مجازی، کمپین‌های عمومی دانشجویان مسلمان را بر اساس مخالفت با سیاستهای آمریکا و رژیم صهیونیستی شکل داد تا در مواقع لازم، میلیونها جوان دانشجوی مسلمان با موضع گیری خود، حرکتی عظیم را در جهان اسلام بوجود آورند.

«پرهیز از زدن اتهام غیرانقلابی به افراد» دهمین توصیه رهبری به تشکلهای دانشجویی بود.

ایشان به دانشجویان خاطرنشان کردند: انقلابی بودن، مراتب و معیارهای مشخصی دارد و نباید کسانی را که دیدگاههایشان با شما انطباق کامل ندارد اما دارای این معیارها هستند، به غیرانقلابی بودن متهم کنید.

«هم افزایی تشکلهای انقلابی دانشگاهها از طریق تکیه بر نقاط مشترک» یازدهمین توصیه رهبری به دانشجویان بود.

ایشان تأکید کردند: اختلافات نباید به کشمکش تبدیل شود و تشکلهای انقلابی به گونه ای عمل کنند که رواداری و تحمل مخالف در محیطهای دانشگاهی جا بیفتد.

«نگاه راهبردی به انقلاب و تفکر درباره آینده» آخرین توصیه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به مجموعه‌های دانشگاهی بود.

ایشان به دانشجویان گفتند: رؤسای جمهور دهه‌های آینده، نمایندگان مجلس و مسئولان آینده کشور از میان شما عزیزان انتخاب خواهند شد، بنابراین با نگاهی کاملاً امیدوار و پرنشاط، تصویر آرمانی 20، 30 سال آینده کشور را ترسیم کنید و حرکت امروز خود را براساس آن افق روشن، سامان دهید.


  

«پرهیز از زدن اتهام غیرانقلابی به افراد» ، «هم افزایی تشکلهای انقلابی دانشگاهها از طریق تکیه بر نقاط مشترک» و «نگاه راهبردی به انقلاب و تفکر درباره آینده» سه توصیه پایانی رهبر انقلاب به دانشجویان بود.



رهبر انقلاب اسلامی در بخش پایانی سخنان خود نکاتی را درخصوص مسائل داخلی بیان کردند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با انتقاد از رویه برخی افراد که در عین ادعای حمایت از نظام و امام و انقلاب، موضع خود را در خصوص فتنه روشن نکرده اند، تأکید کردند: مواضع من درباره فتنه سال 88 کاملاً صریح است و برروی این موضوع حساس هستم و ملاک هم، عدم حمایت از کسانی است که سردمدار فتنه بودند و یا از آن سوءاستفاده کردند و تاکنون نیز اعلام تبری نکرده‌اند.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه تقسیماتی همچون اصولگرا و اصلاح طلب و یا اصلاح طلب مدرن و اصولگرای سنتی، به هیچ وجه مهم نیستند، افزودند: موضوع مهم، محتوا است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین به مباحثی که درخصوص لزومِ عقلانیت در کشور مطرح می شود، اشاره کردند و گفتند: این روزها درباره عقلانیت و لزوم گفتگوی عقلای جناح‌ها مطالب زیادی مطرح می شود که اصل موضوع عقل گرایی بسیار پسندیده و مورد تأیید اسلام و قرآن است و امام (ره) نیز یکی از عقلای بزرگ جهان بود.

ایشان انقلاب اسلامی را انقلابی عقلایی خواندند و افزودند: براساس عقل گرایی، باید گفت کسانی که معتقدند برای پیشرفت کشور باید به غرب پناه برد، عقل خود را باخته اند زیرا عقل می گوید باید از تجربه ها درس گرفت.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به تجربیات بسیار بد ملت ایران از غرب از جمله تحمیل دیکتاتوری و استبداد پهلوی، سرنگون کردن دولت ملی، و تأسیس دستگاه سرکوب وحشتناک ساواک، گفتند: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز اولین تحریم ها، خیانتها، جاسوسی‌ها، تهاجم‌های وسیع تبلیغاتی، حمایت از گروههای ضد انقلاب، تحمیل جنگ هشت ساله، حمایت همه جانبه از صدام، ساقط کردن هواپیمای مسافری تا بدعهدی ها و کارشکنی ها در برجام، همه از جانب غربی ها و به ویژه آمریکا بوده است.

12 توصیه مهم درباره وظایف تشکل‌های دانشجویی/ در قضیه برجام ثابت شد دولت و کنگره آمریکا همچنان سرگرم دشمنی هستند/ رد هرگونه هماهنگی با آمریکا در مسائل منطقه

ایشان با اشاره به عملکرد بسیار بد فرانسوی ها و آمریکاییها در قضیه برجام افزودند: در قضیه برجام ثابت شد که آمریکاییها اعم از کنگره و دولت همچنان سرگرم دشمنی با ملت ایران هستند.

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: عقلانیت حُکم می کند که با چنین دشمنی با خرد و تدبیر برخورد شود و فریب او را نخوریم و وارد میدانی که او ترسیم کرده، نشویم.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به ادعای آمریکایی‌ها مبنی بر تمایل برای مذاکره و هماهنگی با ایران درخصوص مسائل منطقه از جمله سوریه گفتند: ما چنین هماهنگی را نمی‌خواهیم زیرا هدف اصلی آنها قطع حضور ایران در منطقه است.

ایشان با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران خواستار عدم حضور و مداخله آمریکا در منطقه است، افزودند: این مواضع نظام اسلامی درخصوص مسائل منطقه، در چارچوب عقلانیت است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند: من براساس وظیفه دینی و شرعی و اخلاقی، تا جان در بدن دارم خواهم ایستاد و به مردم هم اعتماد دارم؛ همچنان که به نتیجه ایستادگی یعنی پیروزی یقین دارم.

ایشان خاطرنشان کردند: در میان نخبگان کشور به ویژه دانشگاهیان و دانشجویان نیز عناصر مؤمن و معتقد به ایستادگی بسیار زیاد هستند به گونه‌ای که هر فرد دلسردی را هم دلگرم می‌کند.


  

این در حالی است که هزینه برگزاری هر یک دقیقه جلسه علنی مجلس حدود 22 ملیون و 250 هزار تومان است. یعنی فاطمه حسینی چیزی بیش از دو ماه حقوق پدرش را  در دفاع از خانواده خود از جیب بیت المال صرف کرد.

این در حالی است که هزینه برگزاری هر یک دقیقه جلسه علنی مجلس حدود 22 ملیون و 250 هزار تومان است. یعنی فاطمه حسینی چیزی بیش از دو ماه حقوق پدرش را در دفاع از خانواده خود از جیب بیت المال صرف کرد.

گروه سیاسی-رجانیوز: سیده فاطمه حسینی دختر صفدر حسینی مدیر ملیونی دولت اعتدال و نماینده و موکل مردم تهران در مجلس، در اولین نطق خود در جلسه علنی مجلس شواری اسلامی به دفاع از پدر و همسرش پیرامون حقوق نجومی و تاسیس صرافی پرداخت.

 

به گزارش رجانیوز حسینی که به بهانه سوال از محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، به جای فاطمه ذوالقدر دیگر نماینده تهران پشت تریبون رفت و شروع به خواندن متنی کرد که حدود یک ساعت پیش آن را در اختیار رسانه‌ها قرار داده بود.

 

نماینده تهران هنوز بخش اندکی از متن جوابیه‌اش را قرائت کرده بود که علی مطهری نائب رئیس مجلس شورای اسلامی اولین تذکر را داد «خانم حسینی! در موضوع صحبت کنید».

 

نماینده تهران که به گفته مطهری اظهاراتش ارتباطی به دستور صحن مجلس نداشت، باز هم به قرائت جوابیه‌اش ادامه داد که همین موضوع مطهری را مجبور به واکنش دوباره کرد «خانم حسینی! شما باید این مطالب را در نطق میان دستور بگویید؛ اکنون باید در حوزه ارتباطات حرف بزنید».

 

حسینی باز هم ادامه داد که مطهری مجبور به سومین واکنش شد «شما به تذکر ما توجه نمی‌کنید؛ مجبوریم میکروفون شما را قطع کنیم».

میکروفون نماینده تهران قطع و کمی بعد دوباره وصل می‌شود و سیده فاطمه حسینی باز هم ادامه جوابیه‌اش را قرائت می‌کند.

 

مطهری باز هم تاکید می‌کند «خانم حسینی! ما خارج از موضوع حرف می‌زنید؛ من مجبورم میکروفون شما را قطع کنم».

 

حسینی به بخش پایانی جوابیه‌اش که می‌رسد صدا در صحن هم زیاد می‌شود؛ نماینده‌ای فریاد می‌زند «اینکه نطق است»؛ نماینده دیگر می‌گوید «مشکلات مردم را ول کردی و از خودت دفاع می‌کنی»؛ نماینده دیگر فریاد می‌زند «اقای مطهری! در دستور حرف نمی‌زنند»؛ برخی نمایندگان هم می‌گویند «اینها که پاسخ مستند نیست، کلی گویی می‌کنید».

 

نماینده تهران در لابلای این فریادها بخش پایانی جوابیه‌اش را هم خواند و آنگاه از جایگاه ناطقان پایین آمد.

 

این در حالی است که هزینه برگزاری هر یک دقیقه جلسه علنی مجلس حدود 22 ملیون و 250 هزار تومان است. یعنی فاطمه حسینی چیزی نزدیک به بیش از دو ماه حقوق پدرش را  در دفاع از خانواده خود از جیب بیت المال صرف کرد.

 

نکته جالب دیگر این است که فاطمه حسنی در بیانیه خود نوسانات ارزی را منتسب به دولت نهم کرده است. این درحالی است که  در سالهای پایانی دولت دهم نرخ ارز دچار تلاطم شده بود. در همین راستا در بخشی از بیانیه فاطمه حسینی آمده است:

 

« اتهام زنان، کینه توزان و شایعه گستران، در حالی بدون ارایه هیچ ادله و مستدلی اینجانب و فعالیت اقتصادی همسرم را به دلیل داشتن مجوز قانونی صرافی، به فساد 7 هزار میلیارد تومانی(!) نوسانات ارزی، آن هم در دوران دولت نهم متهم کرده اند که هیچ عقل سلیم و انسان فهیمی نمی تواند چنین دروغ بزرگی را باور کند».

 



  

حضرت آیت الله خامنه ای در ادامه به موضوع دفاع از حریم اهل بیت علیهم السلام و شهدای مدافع حرم اشاره کردند و افزودند: این موضوع از ماجراهای عجیب و شگفتی های تاریخ است که جوانانی از ایران و کشورهای دیگر با ایمان و انگیزه قوی از همسر جوان و کودک خردسال و زندگی راحت خود می گذرند و در یک کشور غریب، در راه خدا مجاهدت می‌کنند و در این مسیر به شهادت می رسند.

حضرت آیت الله خامنه ای در ادامه به موضوع دفاع از حریم اهل بیت علیهم السلام و شهدای مدافع حرم اشاره کردند و افزودند: این موضوع از ماجراهای عجیب و شگفتی های تاریخ است که جوانانی از ایران و کشورهای دیگر با ایمان و انگیزه قوی از همسر جوان و کودک خردسال و زندگی راحت خود می گذرند و در یک کشور غریب، در راه خدا مجاهدت می‌کنند و در این مسیر به شهادت می رسند.

گروه سیاسی-رجانیوز:در نوزدهمین روز از ماه مبارک رمضان و در آستانه‌ی هفتم تیرماه سالروز شهادت مظلومانه‌ی آیت‌الله بهشتی و 72 تن از یاران امام راحل، خانواده‌های شهدای هفتم تیر و جمعی از خانواده‌های شهدای مدافع حرم و فاطمیون عصر امروز (شنبه) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

 

به گزارش رجانیوز حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز (شنبه) در دیدار جمعی از خانواده‌های شهدا از جمله خانواده شهدای هفتم تیر و خانواده‌هایی از شهدای مدافع حرم، ضمن تجلیل از «ایمان، مجاهدت، رشادت و معرفت والای شهدا» و «صبر و استقامت خانواده های معظم شهیدان»، آنان را پایه های اقتدار و توانمندی نظام جمهوری اسلامی ایران خواندند و تأکید کردند: تنها راه پیشرفت ایران اسلامی، احیای روحیه انقلابی و مجاهدت است.


ایشان در ابتدای سخنان خود با تسلیت ایام شهادت حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام، آن حضرت را بزرگ‌ترین شهید تاریخ بشریت، و شهید محراب و راه حق و قاطعیت و استقامت خواندند و سپس با اشاره به گذشت 35 سال از حادثه انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی در هفتم تیرماه سال 1360، گفتند: عاملان این جنایت که گروه تروریستی خبیث و بی رحمی هستند، بعد از فرار از کشور اکنون سالها است که در پناه کشورهای اروپایی و امریکا که مدعی سردمداری ضدیت با تروریزم و حمایت از حقوق بشر هستند، قرار دارند.


رهبر انقلاب اسلامی این موضوع را رسوایی بزرگ و تاریخی برای کشورهای اروپایی و امریکا دانستند و افزودند: این گروه تروریستی کسانی هستند که با ادعای دفاع از خلق و حتی دفاع از اسلام وارد مبارزات شدند اما در ادامه مرتکب فجایعی همچون حادثه هفتم تیر و ترور مردم عادی، شدند و در نهایت در کنار فردی همانند صدام قرار گرفتند و اکنون نیز در زیر چتر حمایت امریکا قرار دارند.
حضرت آیت الله خامنه ای، حادثه هفتم تیر ماه سال 1360 را حادثه ای بزرگ و حاوی درس ها و عبرت ها خواندند و با گلایه از کم کاری ها برای معرفی رویدادها و حوادث مهم انقلاب اسلامی و شهدا به نسل امروز خاطرنشان کردند: بعد از گذشت 35 سال هنوز یک فیلم سینمایی یا یک نمایش یا یک رمان درباره حادثه هفتم تیر و شهید بهشتی و شهدای این حادثه نداریم و اگر این حادثه تاکنون زنده مانده است، فقط به دلیل روحیه انقلابی خود مردم است.


ایشان با اشاره به نگارش کتابهای مربوط به عملیات و شهدای دوران دفاع مقدس، همه مردم به ویژه جوانان را به مطالعه دقیق این کتابها توصیه کردند و گفتنداگرچه در این زمینه کتابهای زیادی به رشته تحریر درآمده است اما هنوز زمینه نگارش کتابهای بسیاری درباره ابعاد و زوایای مختلف دفاع مقدس و شهیدان والامقام جنگ وجود دارد، زیرا رفتار، گفتار و نحوه حرکت هر یک از شهدا، دریچه ای به سوی یک دنیای معرفتی است.


رهبر انقلاب اسلامی یکی از ویژگیهای دوران دفاع مقدس را حضور نیروهای مردمی با انگیزه قوی و از قشرها و سطوح مختلف، و خارج شدن جنگ از انحصار نیروهای رسمی دانستند و تأکید کردند: امروز هم توصیه ما به مسئولان دولتی این است که باید در عرصه های مختلف به ویژه در بخش اقتصاد از ظرفیت های مردم استفاده و اقتصاد، مردمی شود.

 



  

 


حضرت آیت الله خامنه ای در ادامه به موضوع دفاع از حریم اهل بیت علیهم السلام و شهدای مدافع حرم اشاره کردند و افزودند: این موضوع از ماجراهای عجیب و شگفتی های تاریخ است که جوانانی از ایران و کشورهای دیگر با ایمان و انگیزه قوی از همسر جوان و کودک خردسال و زندگی راحت خود می گذرند و در یک کشور غریب، در راه خدا مجاهدت می‌کنند و در این مسیر به شهادت می رسند.

 

ایشان ایمان بالای شهیدان مدافع حرم و صبر و بردباری خانواده های آنها را از جمله ابعاد این موضوع شگفت برشمردند و خاطرنشان کردند: یک بُعد دیگر این ماجرا، عناصر اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران است که بر پایه ایمان و عزم و اراده  انسانهای مؤمن و مجاهد و شهدا استوار است.


رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه دشمنان نظام اسلامی هیچگاه توانایی درک و فهم پایه های اقتدار و توانمندی نظام را ندارند، گفتند: شهدا و خانواده های آنان ستونهای صخره‌وار نظام جمهوری اسلامی هستند و به همین علت است که نظام همواره در مواجهه با چالش های گوناگون، توانسته بر آنها غلبه کند.


حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: هرجا به انقلاب و روحیه انقلابی تکیه کردیم، پیشرفت داشته ایم و هر جا که برای خوشایند عناصر استکبار، از ارزشها کوتاه آمدیم و در بیان مواضع انقلابی رودربایستی کردیم، دچار عقب ماندگی و خسارت شدیم.


ایشان با تأکید بر اینکه نحوه برخورد با دشمنان مستکبر باید براساس روحیه انقلابی باشد، خاطرنشان کردند: ایمان به خدا، اعتقاد به جهاد و انگیزه قوی جوانان مؤمن و انقلابی، منابع قدرت نظام اسلامی در جنگ نامتقارن با جبهه استکبار است و آنها با وجود آنکه آثار این منبع قدرت را می بینند اما از تحلیل حقیقت آن عاجزند بنابراین متوسل به شیوه های خشن و بی‌رحمانه می شوند.


رهبر انقلاب اسلامی، طراحی گروههای تروریستی تکفیری همچون داعش را نمونه ای از این شیوه های خشن برای مقابله با نظام اسلامی دانستند و گفتند: هدف اصلی از راه اندازی گروههای تروریستی تکفیری و اقدامات آنها در عراق و سوریه حمله به ایران بود اما قدرت نظام جمهوری اسلامی موجب شد آنها در همان عراق و سوریه زمین‌گیر شوند.


ایشان با تأکید بر اینکه گروههای تروریستی تکفیری، تفاوتی میان شیعه و سنی قائل نیستند و هر فرد مسلمانی را که همراه انقلاب اسلامی و دشمن امریکا باشد، هدف قرار می دهند، به قضایای بحرین اشاره کردند و گفتند: در بحرین نیز موضوع، شیعه و سنی نیست بلکه اصل ماجرا حاکمیت جائرانه یک اقلیت مستکبر خودخواه بر یک اکثریت گسترده است.


رهبر انقلاب اسلامی تعرض حاکمان بحرین به عالم مجاهد شیخ عیسی قاسم را نشانه بلاهت آنها دانستند و تأکید کردندشیخ عیسی قاسم فردی است که تا وقتی می‌توانست با مردم بحرین حرف بزند، آنها را از حرکات تند و مسلحانه منع می کرد اما حاکمان بحرین متوجه نیستند که تعرض به این عالم مجاهد، به معنای برداشتن مانع از مقابل جوانان حماسی و پرشور بحرین برای انجام هر اقدامی در مقابل حکومت است.


حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر اینکه قدرتهای استکباری و عوامل آنها همواره از شناخت مردم و ایمان جامعه عاجزند و دچار محاسبات غلط می شوند، افزودند: راه صحیح، حرکت در مسیر اسلام و توکل بر خداوند متعال است و تنها، ملتی با ایمان و مجاهد و دارای عزم راسخ می تواند بر موانع غلبه کند و پیش برود.


ایشان در ادامه همگان را به بهره مندی بیش از پیش از شبهای قدر و روزهای پایانی ماه مبارک رمضان توصیه کردند و گفتند: در این شبها و سحرها که هنگامه توسل و تضرع است، باید با استمداد از ارواح متعالی از جمله ارواح شهدا و شفیع قرار دادن آنها و با حضور قلب، به گونه ای دعا کنیم که مورد توجه و اعتنای خداوند متعال قرار گیرد.


پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین شهیدی محلاتی نماینده ولی فقیه و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به لزوم آشنا کردن نسل جوان با ایثارگری و حماسه‌های رزمندگان، خاطرنشان کرد: تشکیل و فعال‌سازی دبیرخانه شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت، تشکیل جبهه مجازی، توسعه تشکل‌های ایثارگران، اجرای طرح سپاس و تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی با رویکرد افزایش توانمندی در جامعه ایثارگری از اقدامات محوری بنیاد شهید بوده است.

 

برخی از مهمترین محور های سخنان رهبر انقلاب به شرح زیر است:

 

-در جنگ نامتقارن دشمنان با ایران، آنها نمی‌دانند چه قدرتی در ایمان به خدا و جهاد وجود دارد/ آنها داعش را برای شکست جمهوری اسلامی ساختند؛ عراق و شام مقدمه بود تا ایران را زمین‌گیر کنند اما قدرت جمهوری اسلامی آنها را در همان‌جا زمین‌گیر کرد/ کسی که به‌عنوان دفاع از اهل‌بیت(ع) می‌رود در واقع دارد از جامعه و شهرهای خود دفاع می‌کند؛ این دفاع از ایران است.

 

-در بحرین یک اقلیت جابر و خودخواه بر اکثریت ظلم می‌کنند. حالا هم عالم مجاهد آقای شیخ عیسی قاسم را مورد تعرض قرار دادند؛ این حماقت و بلاهت است/ شیخ عیسی کسی بود که مانع حرکات تند می‌شد/ این بی‌عقل‌ها نمی‌فهمند که برداشتن شیخ عیسی قاسم یعنی برداشتن مانع از مقابل جوانان پرشور بحرینی علیه حکومت. دیگر هیچ مانعی نمی‌تواند این جوان‌ها را ساکت کند.

 

-هر جا به انقلاب و روحیه‌ی انقلابی تکیه کردیم، پیش رفتیم؛ هر جا از ارزش‌ها کوتاه آمدیم و برای خوشایند عناصر استکبار حرف را جویدیم و خوردیم، عقب ماندیم/ راه پیشرفت، احیای روحیه‌ی انقلابی و مجاهدت است.

 

 

 


  

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیأت دولت:در شرایط فتنه نباید سخن، سکوت، اقدام و حتی نگرش موجب تقویت فتنه شود

سپاه نیوز:رهبر انقلاب اسلامی فرمودند :در شرایط فتنه همچون قضایای سال 88، نباید سخن، سکوت، اقدام و حتی نوع نگرش، موجب تقویت فتنه شود.

به گزارش سپاه نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار رمضانی رئیس‌جمهور و اعضای هیأت دولت به تبیین چند حکمت از نهج البلاغه پرداختند.

ایشان با اشاره به کلامی از حضرت امیرالمومنین(ع) درخصوص نحوه عملکرد در شرایط فتنه، گفتند: حضرت علی(ع) توصیه می کنند که در شرایط فتنه که تشخیص حق و باطل برای مردم بسیار مشکل می شود، باید به گونه ای عمل کرد که هیچ بهره ای به نفع فتنه ایجاد نشود.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: در شرایط فتنه همچون قضایای سال 88، نباید سخن، سکوت، اقدام و حتی نوع نگرش، موجب تقویت فتنه شود.

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: البته ممکن است برخی افراد به دلیل گرایش های خاص خود، تمایلی به حضور صریح در مقابل فتنه نداشته باشند اما نباید از او هم به نفع فتنه بهره برداری شود.

ایشان با اشاره به یکی دیگر از حکمت های حضرت علی(ع) در نهج البلاغه، به موضوع نگاه طعمه ای به مسئولیت برای رسیدن به ثروت و امتیازهای خاص پرداختند و گفتند: چنین نگاهی به مسئولیت که در واقع یک امانت است، موجب کوچک و حقیر شدن انسان خواهد شد.

رهبر انقلاب اسلامی در همین خصوص به موضوع اخیر حقوق های کلان اشاره و تأکید کردند: موضوع حقوق های نجومی، در واقع هجوم به ارزش ها است اما همه بدانند که این موضوع از استثناءها است و اکثر مدیران دستگاهها، انسانهای پاک‌دست هستند، اما همین تعداد کم نیز خیلی بد است و باید حتماً با آن برخورد شود.
ایشان با اشاره به دستور رئیس جمهور به معاون اول برای پیگیری موضوع خاطرنشان کردند: این موضوع نباید شامل مرور زمان شود بلکه باید حتماً به صورت جدی پیگیری، و نتیجه آن به اطلاع مردم رسانده شود.

رهبر انقلاب اسلامی گفتند: بر اساس اطلاعاتی که به من رسیده است، میزان دریافتی مدیران در بیشتر دستگاهها، در حد معقول است و دریافتی های کلان، مربوط به تعداد اندکی از مدیران است که باید با همین موارد اندک هم برخورد قاطعانه انجام شود.

حضرت آیت الله خامنه ای در بخش پایانی سخنان خود به یکی دیگر از حکمت های حضرت علی(ع) در نهج البلاغه اشاره کردند و گفتند: باید همواره مراقب زبان بود زیرا بسیاری از مشکلات انسان، ناشی از زبان است.
ایشان تأکید کردند: مشکلات ناشی از مراقبت نکردن از زبان برخی اوقات جنبه های شخصی دارد اما در برخی موارد نیز مشکلات اجتماعی به وجود می آورد که باید بسیار مراقب این موضوع بود.

پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین روحانی رئیس جمهوری، گزارشی از مهمترین اقدامات و فعالیتهای دولت بیان کرد.

در پایان این دیدار، نماز مغرب و عشاء به امامت رهبر انقلاب اسلامی اقامه شد و حاضران روزه خود را همراه با ایشان افطار کردند.

 


  

مردم انگلستان در اقدامی تاریخی به خروج این کشور از اتحادیه اروپا رأی داده‌اند؛ رأیی که می‌تواند حیات اتحادیه اروپا و بریتانیا را در معرض خطر قرار دهد.

مردم انگلستان در اقدامی تاریخی به خروج این کشور از اتحادیه اروپا رأی داده‌اند؛ رأیی که می‌تواند حیات اتحادیه اروپا و بریتانیا را در معرض خطر قرار دهد.

گروه بین الملل-رجانیوز: همه‌پرسی جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا روز پنج‌شنبه (دیروز)‌ برگزار و شمارش آراء از ساعت 10 شب آغاز شد و تا صبح روز جمعه ادامه یافت.

به گزارش رجانیوز به نقل از فارس در پایان شمارش آرا، مشخص شد که 52% رأی دهندگان به خروج انگلستان از اتحادیه اروپا رأی داده‌اند. بسیاری از کارشناسان این رأی تاریخی را آغازی بر یک دومینو دانسته‌اند که می‌تواند حیات اتحادیه اروپا و حتی بریتانیای متحد را به چالش بکشد. 

دلایل و فرآیند برگزاری این همه‌پرسی پیشتر منتشر و شرحی از تاریخچه اتحادیه اروپا و معاهدات این اتحادیه و شرایط خروج را اینجا بخوانید.

با این رأی فرآیندی پیچیده و دستکم دو ساله برای خروج انگلستان آغاز می‌شود. انگلستان اولین کشوری است که تصمیم به خروج از اتحادیه اروپا گرفته و به همین دلیل ابهامات زیادی در ساز و کار اجرایی این فرآیند وجود دارد. گزارش فارس از مسیر پر پیچ و خم خروج از اتحادیه رااینجا بخوانید.

آخرین اخبار مربوط به نتیجه همه‌پرسی جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا به شرح زیر است:

راخوی: فعلا قراردادهایمان با انگلستان پابرجاست

«ماریانو راخوی»‌ نخست‌وزیر موقت اسپانیا اعلام کرد، وضعیت اقتصادی فعلی در اسپانیا به گونه‌ای است که اجازه می‌دهد این کشور در برابر عواقب و پیامدهای خروج انگلستان از اتحادیه اروپا مقاومت کرده و تاب بیاورد.
وی در ادامه ضمن اینکه از مردم اسپانیا خواست تا خویشتنداری خود را به دنبال این اتفاق حفظ کنند، تأکید کرد که تمامی قراردادها و توافقات میان اتحادیه اروپا و انگلستان همچنان تا تکمیل رسمی فرآیند خروج این کشور پابرجا خواهد ماند.

بلر: احتمال همه‌پرسی اسکاتلند افزایش یافت

تونی بلر نخست‌وزیر پیشین انگلستان به شدت از نتایج همه‌پرسی ابراز تأسف کرد و گفت این نتیجه «تبعاتی جدی» برای انگلستان خواهد داشت.

وی گفت: «برای کشورم، اروپا و جهان بسیار ناراحت هستم.»

بلر همچنین گفت رأی به خروج از اتحادیه اروپا، فشارها برای برگزاری مجدد همه‌پرسی استقلال اسکاتلند از انگلستان را به شدت افزایش می‌دهد.

سیلی به پروژه اروپایی

«شارل میشل» نخست‌وزیر بلژیک خواستار نشست ویژه‌ کشورهای اروپایی در ماه آینده شد. وی گفت: «نتیجه این همه پرسی سیلی به پروژه اروپایی بود و من می‌خواهم کنفرانسی در زمینه همکاری‌های ما در ماه جولای برگزار شود.»

میشل افزود: «ما باید اولویت‌های خود را تعریف کنیم و آینده‌ای جدید برای اروپا تدوین کنیم. هدف از این اقدام باید ابتکارهایی با توجه به دیجتالی شدن اروپا باشد تا امنیت اتحادیه اقتصادی و مالی از داخل و خارج تامین شود.»

رنتسی: اتحادیه اروپا باید اصلاح شود

«ماتئو رنتسی» نخست‌وزیر ایتالیا امروز پس از اعلام نتیجه همه پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و رای مثبت مردم این کشور به چنین طرحی از اتحادیه اروپا خواست تا مسیر خود را تغییر دهد.

وی در پیامی در شبکه اجتماعی توییتر نوشت: «ما باید تغییر ایجاد کنیم تا به سمت انسانیت و عدالت بیشتر برویم. اروپا خانه  و آینده ماست.»

 


  

کامرون از نخست‌وزیری کنار می‌رود

دیوید کامرون نخست‌وزیر انگلستان پس از شکست در همه‌پرسی، اعلام کرد که به زودی از این سمت کناره‌گیری می‌کند.

وی که خود اولین بار ایده همه‌پرسی را مطرح کرد، در ماه‌های اخیر تلاش زیادی برای متقاعد کردن مردم به ماندن در اتحادیه انجام داد. 

نخست‌وزیر انگلستان بعد از مشخص شدن نتایج در نطقی از برابر ساختمان شماره 10، گفت به زودی از این سمت کناره‌گیری می‌کند، چراکه انگلستان به «رهبری جدید» نیاز دارد. 

وی گفت در هفته‌‌های آینده مذاکره برای ترک اتحادیه را آغاز می‌کند، اما ظرف سه ماه آینده باید نخست‌وزیر جدیدی قدرت را به دست بگیرد.

به گفته کامرون، روز شنبه هیئت دولت انگلستان برای تعیین تکلیف مسیر پیش رو، تشکیل جلسه می‌دهد. 

از بوریس جانسون شهردار سابق لندن که جنبش خروج از اتحادیه را رهبری می‌کرد و از محبوبیت بالایی برخوردار است، به عنوان گزینه جایگزینی کامرون یاد شده است. 

کوربین: نتایج همه‌پرسی نشانه خشم مردم بود

رهبر حزب کارگر انگلستان که از مخالفان خروج از اتحادیه بود، نتایج همه‌پرسی را نشانگر خشم مردم این کشور از عملکرد دولت‌ها دانست.

وی گفت که این نتایج نشان می‌دهد «بریتانیایی‌ها تا چه حد از اینکه دولت‌ها یکی پس از دیگری آن‌ها را به حاشیه رانده‌اند، خشمگین هستند.»

فاراژ: امیدوارم دیگر کشورها هم از این اتحادیه رو به مرگ خارج شوند

نایجل فاراژ رهبر حزب استقلال انگلستان که از خروج این کشور از اتحادیه اروپا حمایت می‌کرد، این اتحادیه را «رو به مرگ» توصیف کرد و گفت امیدوار است دیگران هم از این اتحادیه خارج شوند. 

وی گفت: «امیدوارم این آغاز بر خروج سوئد، اتریش و حتی ایتالیا باشد. اتحادیه اروپا در حال شکست خوردن است، اتحادیه اروپا رو به مرگ است.»

فاراژ افزود: «امیدوارم که ما آخرین کشوری نباشیم که از اتحادیه اروپا خارج می‌شود. این گام نخست است و اروپا باید به مجموعه‌ای از کشورهای مستقل بدل شود.»

نتایج نهایی همه‌پرسی

کمیته اجرایی برگزاری همه‌پرسی رسما اعلام کرد که همه‌پرسی به رأی به خروج انگلستان از اتحادیه اروپا منجر شده است.

جزئیات آرای همه‌پرسی به این شرح است:

مجموع آرا: 33,577,342
خروج: 17,410,742 (51.9%)
ابقا: 16,141,241 (48.1)

 

با این رأی فرآیندی پیچیده و دستکم دو ساله برای خروج انگلستان آغاز می‌شود. انگلستان اولین کشوری است که تصمیم به خروج از اتحادیه اروپا گرفته و به همین دلیل ابهامات زیادی در ساز و کار اجرایی این فرآیند وجود دارد. گزارش فارس از مسیر پر پیچ و خم خروج از اتحادیه رااینجا بخوانید.

کامرون کناره‌گیری نمی‌کند

فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلستان اعلام کرد با وجود درخواست‌ها برای کناره‌گیری دیوید کامرون از نخست‌وزیری، او همچنان در قدرت خواهد ماند.

وی گفت که انگلستان باید باثبات و آرام بماند و به همین جهت کامرون تصمیمی برای کناره‌گیری از قدرت ندارد.

از آنجا که پیشنهاد برگزاری همه‌پرسی را اولین بار شخص کامرون مطرح کرد، بسیاری وی را مسئول اصلی نتایج امروز می‌دانند و خواستار کناره‌گیری او هستند.

در نظرسنجی آنلاین روزنامه تلگراف بیش از 60% مخاطبان گفته‌اند که کامرون باید همین حالا از قدرت کنار برود. 

دویچه وله امروز نوشته بود که با شکست کامرون در همه‌پرسی، احتمال دارد که او کناره‌گیری کرده و بوریس جانسون چهره محبوب حزب محافظه‌کار و شهردار سابق لندن که کمپین خروج را رهبری می‌کرد، جایگزین وی شود.

 

درخواست برگزاری همه‌پرسی در فرانسه و هلند

احزاب راستگرا در چندین کشور از جمله فرانسه و هلند از دولت خواسته‌اند همه‌پرسی‌هایی مشابه همه‌پرسی انگلستان برگزاری کند. 

مارین لو پن رهبر حزب جبهه ملی فرانسه با اشاره به نتایج همه‌پرسی انگلستان، تصمیم انگلیسی‌ها را یک پیروزی توصیف کرده و از دولت فرانسوا اولاند خواسته ادامه عضویت در اتحادیه اروپا را به رأی عمومی بگذارد. 

گرت ویلدرز رهبر حزب ضد مهاجرت هلند هم گفت که این کشور نیز باید برای خروج از اتحادیه اروپا همه‌پرسی برگزار کند.

پاریس: اتحادیه اروپا باید اعتماد مردم را احیا کند

«ژان مارک آیرو» وزیر خارجه فرانسه رأی انگلستان به خروج از اتحادیه اروپا را «مایه تأسف» توصیف کرد و گفت این اتحادیه باید اعتماد مردم به خود را جلب کند.

وی گفت: «برای پادشاهی متحد متأسفم. اروپا به حیات خود ادامه می‌دهد، اما باید عکس‌العمل نشان داده و اعتماد مردم را به خود جلب کند. این یک ضرورت فوری است.»

پرواز قیمت طلا و سقوط ارزش پوند

پایگاه بلومبرگ نوشته است که همزمان با اعلام نتایج همه‌پرسی انگلستان، قیمت طلا در بازارهای جهانی به بالاترین حد در دو سال گذشته رسیده است.

همزمان قیمت پوند انگلستان در برابر دلار با سقوطی بی‌سابقه به پائین‌ترین سطح از سال 1985 رسیده است. 

 

شاخص بورس در آمریکا و انگلستان هم به صورت جمعی سقوط کرده‌اند. آژانس اعتبارسنجی اس اند پی اعلام کرد که در پی تصمیم انگلیسی‌ها به خروج از اتحادیه اروپا، این آژانس احتمالا رتبه اعتباری بریتانیا را کاهش خواهد داد. رتبه انگلستان در حال حاضر AAA است که بالاترین سطح اعتماد سرمایه‌گذاری به شمار می‌آید. 

اشتاین‌مایر: امروز روزی تلخ برای اروپا است

فرانک والتر اشتاین‌مایر وزیر خارجه آلمان که پیش از این کشورش تلاش زیادی کرده بود تا انگلیسی‌ها را از خروج از اتحادیه اروپا منصرف کند، از تصمیم مردم انگلستان ابراز تأسف کرد.

وی گفت که امروز «روزی تلخ برای اروپا و بریتانیا است.»

خروج انگلستان از اتحادیه اروپا قطعی شد

با پایان شمارش آرا، رسما اعلام شد که برتیانیایی‌ها به خروج از اتحادیه اروپا رأی داده‌اند. بر اساس اعلام مراکز شمارش رأی، حامیان خروج از اتحادیه با اختلاف بیش از یک میلیون رأی، پیروز شده‌اند.

 

 


  

وزیر اول اسکاتلند: مردم ما خواستار ماندن در اتحادیه اروپا هستند

«نیکولا استرجون» رهبر کنونی حزب ملی اسکاتلند و وزیر اول این کشور با توجه به اعلام نتایج گفت این کشور خواستار ماندن در اتحادیه اروپاست و رای مردم نشان از این خواسته است بنابراین فعلا منتظر اعلام نتیجه نهایی خواهند بود.

وی بارها هشدار داده بود که در صورت رای بریتانیا به خروج از اتحادیه اروپا، همه‌پرسی دوم استقلال اسکاتلند از بریتانیا برگزار خواهد شد.

«الکس سموند» رهبر سابق حزب ملی اسکاتلند هم به صراحت اعلام کرده است که با توجه به نتایج همه‌پرسی، مشخص است که اسکات‌ها خواهان جدایی از انگلستان و ماندن در اتحادیه اروپا هستند.

در نظرسنجی شب گذشته، اهالی اسکاتلند به ماندن در اتحادیه اروپا رأی دادند، اما با توجه به اینکه آن‌ها جزئی از بریتانیا به شمار می‌آیند، برای ماندن در اتحادیه باید از پادشاهی مستقل شوند.

احتمال برگزاری همه‌پرسی اتحاد ایرلند شمالی و ایرلند

روزنامه گاردین خبر داد که جنبش «شین فین» که قدیمى‌ترین حزب فعال ایرلندى به شمار مى‌آید، با اشاره به مخالفت ایرلندى‌ها با خروج از اتحادیه اروپا، برگزارى همه پرسى براى تشکیل ایرلند متحد و حذف مرز بین ایرلند و ایرلند شمالى را خواستار شده است.

رای قاطع اسکاتلند و ایرلند شمالی به ماندن؛ ولز رای به خروج داد

شمارش آراء در اسکاتلند، ایرلند شمالی و ولز به اتمام رسیده و اعلام شده است. گاردین خبر داد، مردم ایرلند شمالی رای به ماندن در اتحادیه اروپا دادند. به نوشته این روزنامه مردم ایرلند شمالی با مشارکت 62 درصدی خواستار ماندن بریتانیا در اتحادیه اروپا شدند.

همچنین بی بی سی گزارش داد، آراء کل اسکاتلند شمارش شده و نشان از آن است که این کشور نیر رای به ماندن در اتحادیه اروپا داده است. مشارکت مردم اسکاتلند در این همه پرسی 67 درصد بود. و اما ولز رای به خروج داد و مشارکت مردم ولز 71 درصد بود. نتایج انگلیس هنوز کامل اعلام نشده است.

همه‌پرسی دوم جدایی اسکاتلند از بریتانیا قریب الوقوع است

بعد از آنکه نتیجه شمارش بیش از 73 درصد آراء حاکی از پیشتازی کمپین خروج است، «الکس سالموند» رهبر پیشین حزب ملی اسکاتلند و از سیاسیون ارشد گفت به محض آغاز مذاکرات کامرون با اتحادیه اروپا برای خروج، همه‌پرسی دیگری برای خروج اسکاتلند از بریتانیا برگزار خواهد شد.

کامرون و کوربین موقعیتشان را از دست می‌دهند

«سایمون دانک زوک» از اعضای حزب کارگر به روزنامه تلگراف گفت که رای بریتانیا به خروج از اتحادیه اروپا به برکناری «دیوید کامرون» نخست وزیر و رهبر حزب محافظه کار و «جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر منجر خواهد شد. کامرون و کوربین هر دو در کمپین ماندن در اتحادیه اروپا هستند.

همچنین برخی سیاسیون از پایان کار «جورج آزبورن» وزیر خزانه داری بریتانیا خبر دادند. آزبورن در کنار کامرون همواره بر ماندن در اتحادیه اروپا تاکید و نسبت به ضررهای اقتصادی خروج هشدار داده بود.

رسانه‌ها: بریتانیا از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد

شبکه اسکای نیوز در تازه ترین پیش بینی از نتیجه قطعی همه پرسی اعلام کرد، با وجود کسب 52 درصد آراء و پیشتازی کمپین خروج، بریتانیا رای به خروج از اتحادیه اروپا می دهد.

همچنین شبکه‌های «بی بی سی» و «آی تی وی» نتیجه نهایی همه پرسی را، خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا می‌دانند. از سوی دیگر روزنامه تلگراف با پیوستن به این شبکه‌های تلویزیونی اعلام کرد «بریتانیا، رای به خروج از اتحادیه اروپا داد.»

در صورت رای به خروج، کامرون باید استعفا دهد

روزنامه تلگراف نوشت، «هیلاری بن» وزیر خارجه دولت سایه بریتانیا گفت در صورت رای مردم به برگزیت (رای بریتانیا به خروج از اتحادیه اروپا) «دیوید کامرون» نخست وزیر این کشور باید استعفا دهد. وی افزود کامرون خودش وعده برگزاری این همه پرسی را داده بود و در صورت خروج دیگر نخواهد توانست به عنوان نخست وزیر بریتانیا باقی بماند. کامرون خواستار ماندن بریتانیا در اتحادیه اروپاست.

کمپین خروج پیشتاز است

اعلام نتایج سایت بی بی سی نشان می دهد، تا کنون کمپین خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا آراء بیشتری را از آن خود کرده است. نتایج کل بریتانیا تا کنون نشان می دهد رقابت بسیار نزدیکی میان کمپین خروج و ماندن در جریان است. کمپین ماندن بیش از 48 درصد وکمپین خروج بیش از 51 درصد آراء را تا کنون از آن خود کرده اند.

 

یک چهارم آراء شمارش شده حاکی از پیشتازی کمپین ماندن است

روزنامه تلگراف اعلام کرد بیش از 23 درصد آراء مأخوذه تا کنون شمارش شده که در نتیجه آن کمپین ماندن تا کنون بیش از 50 درصد و کمپین خروج 49 درصد آراء را از آن خود کرده اند. پیش از این نتایج اولیه پیشتازی کمپین خروج را نشان داده بود.

 

انگلیس رای به خروج و ایرلند شمالی رای به ماندن داد

بی بی سی همچنین گزارش داد، تا کنون شمارش آراء در انگلیس حاکی از پیشتازی کمپین خروج اما در ایرلند شمالی حاکی از رای به ماندن است. مشارکت مردم در انگلیس 71 درصد و در ایرلند شمالی 61 درصد بوده است.

ولز خواستار خروج و اسکاتلند خواستار ماندن

شبکه خبری بی بی سی گزارش داد، نتایج اولیه اسکاتلند نشان داده است کمپین ماندن پیش است. بیش از 60 درصد شرکت کنندگان رای به ماندن و کمتر از 40 درصد رای به خروج داده اند. مشارکت مردم 68 درصد در اسکاتلند بوده است.

همچنین آراء شمارش شده در ولز نشان داد تا کنون کمپین خروج پیش افتاده است. مشارکت مردم ولز حدود 70 درصد و تاکنون معلوم شده است بیش از 50 درصد رای به خروج دادند.

فایننشال تایمز: نتایج اولیه حاکی از تصمیم برای خروج است

روزنامه فایننشال تایمز نوشت، شمارش آراء تا کنون نشان داده است، کمپین خروج تا کنون پیشتاز است. نتیجه شمارش آراء تا کنون در برخی نواحی نشان داد رای به خروج به مراتب بیشتر از رای به ماندن است.

این روزنامه ادامه داد، نتایج اولیه همه‌پرسی منجر به افت ناگهانی ارزش پوند شده است و ارزش پوند در برابر دلار 11 درصد سقوط کرد.

 

 


  

به همین جهت مناسب است که معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور و سفیر ناکام ایران در سازمان ملل به جای نظریه پردازی در مسائل منطقه‌ای به بازنگری در آراء خود بپردازد زیرا که در غیر این صورت ممکن است ذلتی که از کدخدا‌ستایی نصیب خودش شده را به عرصه‌های کلان‌تری چون مسائل منطقه‌ای هم تعمیم دهد.

به همین جهت مناسب است که معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور و سفیر ناکام ایران در سازمان ملل به جای نظریه پردازی در مسائل منطقه‌ای به بازنگری در آراء خود بپردازد زیرا که در غیر این صورت ممکن است ذلتی که از کدخدا‌ستایی نصیب خودش شده را به عرصه‌های کلان‌تری چون مسائل منطقه‌ای هم تعمیم دهد.
گروه بین‌الملل-رجانیوز: اقدام خصمانه رژیم آل خلیفه مبنی بر سلب تابعیت از آیت الله عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین، واکنش‌های بسیاری را به دنبال داشته است.
 
به گزارش رجانیوز حزب‌الله و مجلس اعلای لبنان، نوری‌المالکی و جریان العمل بحرین در بیانیه‌های جداگانه به این اقدام اعتراض کردند و 252 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ایران نیز سلب تابعیت از آیت‌الله عیسی قاسم را محکوم کردند.
 
اما به یقین می‌توان بیانیه بی‌سابقه حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران را دقیق‌ترین و قاطعانه‌ترین واکنش به این اقدام رژیم آل خلیفه دانست. در بخشی از این بیانیه که رسانه‌های خارجی آن‌را نادر توصیف کرده‌اند آمده است: «یقینا آنها می دانند تجاوز به حریم آیت الله شیخ عیسی قاسم خط قرمزی است که عبور از آن شعله ای از آتش را در بحرین و سراسر منطقه پدید خواهد آورد و برای مردم راهی جز مقاومت مسلحانه باقی نخواهد گذاشت.»
 
انتشار این بیانیه بازتاب فراوانی در رسانه‌های بین‌المللی داشت و  از بی‌بی‌سی فارسی گرفته تا گاردین و رویترز و شبکه خبری دویچه وله در گزارش‌هایی جداگانه به این نامه پرداختند که خود حکایت از اهمیت دوچندان آن دارد.
 
اما در این بین حمید ابوطالبی معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور در توییتر خود پیامی تعجب برانگیز و ناشیانه‌ای را منتشر کرد که به جای حمایت از رویکرد سردار سلیمانی به طور غیر مستقیم به انتقاد از سردار مقاومت پرداخته است. 
 
ابوطالبی در بخشی از پیام خود واکنش قاطع به تحولات بحرین را به نفع کشور حامی داعش خواند و نوشت: آگاه باشیم که خشونت‌پروری صرفاً به نفع کشور حامی داعش است. باید آگاه بود مارپیچ بحران آفرینی برای نا‌امن‌سازی منطقه و تخریب روابط و حضور قدرت ها در حال نقش آفرینی است باید آن را با درایت دفع کرد نه با خشونت.
 
نگته جالب توجه اینجاست که ابوطالبی پا را فراتر از این گذاشت و مدعی شد حتی خود آیت الله عیسی قاسم نیز مخالف این رویکرد است.
 
معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور در این باره می‌نویسد: نقطه قوت مردم آن کشور و عامل پیروزی آن، حرکت مسالمت آمیز مدنی است. نه شیخ عیسی تنش را می پسندد نه مردم خشونت را.
 
درهمین باره چند نکته را باید به آقای ابوطالبی و  دیگر هم‌کیشان  وی یادآور شد؛
 
1-سابقه ورود دستگاه دیپلماسی دولت یازدهم به مسائل منطقه‌ای تداعی‌کننده وضعیتی سراسر ضعف و ناکارآمدی است. دیپلماسی مبتنی بر تنش‌زدایی دولت یازدهم آن‌قدر نسبت به وضعیت شیخ نمر رهبر شیعیان عربستان بی‌تفاوت بود که در نهایت رژیم آل‌سعود این روحانی برجسته را به شهادت رساند؛ بدتر آن‌که این ناکارآمدی و انفعال حتی بعد از شهادت مظلومانه شیخ نمر نیز  ادامه پیدا کرد تا جایی که دولت قادر به کنترل احساسات مردم نشد و تظاهر کنندگان به سفارت عربستان در تهران و مشهد حمله کردند. این درحالی است که وزارت امورخارجه در اولین فرصت به حملات تروریستی پاریس واکنش نشان داده بود که به خودی خود پراهمیت بودن این مسئله را نزد دیپلمات‌های دولت تدبیر مشخص می‌سازد.
 
لذا بهتر است حمید ابوطالبی و سایر دولت‌مردان سعی نکنند تدبیر به کار رفته خود! در قضایای مشابه منطقه‌ای را در مسئله بحرین مجدداً خرج کنند و به بیشتر به حوزه‌هایی ورود پیدا کنند که دانش و تدبیر لازم را برای نظریه‌پردازی و اقدام در آن داشته  باشند.
 
2- تلاش چند ساله دولت یازدهم برای حل مسئله هسته‌ای به امضای برجام انجامید که امروزه با گذشت یک سال از اجرای آن و باوجود تعلیق غنی‌سازی بیست درصد، بتن‌ریزی در محفظه‌های راکتور اراک، کاهش سانترفیوژها به پنج هزار عدد و تبدیل فردو به یک مرکز آموزشی و تحقیقاتی نه‌تنها  بسیاری از تحریم‌ها همچنان پابرجا مانده است بلکه روز به روز اقدمات ضدایرانی آمریکا رو به افزایش است به طوری که برخی از مقامات دولتی چون ولی‌الله سیف نیز اعتراف کرده‌اند که ثمرات اقتصادی برجام تقریباً هیچ  بوده است.
 
لذا زمانی که برجام یک با شکست کامل مواجه شده است ورود به مسائل منطقه‌ای و کلیدزدن برجام دو توسط حمید ابوطالبی آن هم به قیمت تضعیف حاج قاسم سلیمانی اسطوره مقاومت اسلامی اقدامی نابخردانه و ناشیانه محسوب می‌شود.
 
به همین جهت مناسب است معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور و سفیر ناکام ایران در سازمان ملل به جای نظریه‌پردازی در مسائل منطقه‌ای به بازنگری در آراء خود بپردازد زیرا در غیر این صورت ممکن است ذلتی که از کدخدا‌ستایی نصیب خودش شده را به عرصه‌های کلان‌تری چون مسائل منطقه‌ای هم تعمیم دهد. 



  




طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ